Mercedes EQB: H νέα διάσταση της ηλεκτροκίνησης
H γερμανική φίρμα συνεχίζει να εμπλουτίζει με γεωμετρική πρόοδο την ηλεκτρική γκάμα της, παρουσιάζοντας από την έκθεση της Σαγκάης, την EQB, την αμιγώς ηλεκτροκίνητη παραλλαγή της GLB.
H Μercedes-Benz έκανε τα αποκαλυπτήρια του τρίτου κατά σειρά ηλεκτρικού της SUV, με όχημα το sui generis compact μοντέλο, GLB.
Mε αφετηρία την έκθεση της Σαγκάης, η GLB πήρε το ηλεκτρικό χρίσμα και τα διακριτικά EQB εμφιλοχωρώντας ανάμεσα σε EQA και EQC, με την φιλοδοξία να ικανοποιήσει εκείνους που απαιτούν τον συνδυασμό έντονης SUV ταυτότητας και της χωροταξικής ευελιξίας που υπόσχεται η δυνατότητα επταθέσιας διάταξης.
Αρχικά η EQB παρουσιάστηκε με τις προδιαγραφές που θα διατεθεί στην κινεζική αγορά όπου πραγματοποίησε την επίσημη πρώτη της, ωστόσο, σύμφωνα με τις συστάσεις της Mercedes-Benz, η ευρωπαϊκή εκδοχή της θα ακολουθήσει σύντομα πριν την εκπνοή του 2021.
Από σχεδιαστικής άποψης η EQC ακολουθεί την πεπατημένη των υπολοίπων ηλεκτρικών μοντέλων της γερμανικής φίρμας, μην παραλλάζοντας σημαντικά την ήδη γνωστή αισθητική της GLB, παρά προσθέτοντας ορισμένες λεπτομέρειες που σηματοδοτούν τον ηλεκτρικό της χαρακτήρα.
Έτσι, η EQB διατηρεί το μέγεθος και το τετραγωνισμένο αμάξωμα της GLB διαφέροντας μόνο ως προς τα «απαραίτητα» δηλαδή την κλειστή γρίλια, την απουσία απολήξεων της εξάτμισης ενώ ενσωματώνει τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα που χαρακτηρίζουν τις προτάσεις EQ μπροστά και πίσω.
Αναλόγως ισχύει και για το εσωτερικό που είναι όμοιο με της GLΒ, με εξαίρεση ορισμένες λεπτομέρειες όπως το χρυσό φινίρισμα στους αεραγωγούς και τα EQ γραφικά και ενδείξεις που έχουν προστεθεί στο infotainment ΜΒUX των 10,25 ιντσών και στον ανάλογου μεγέθους ψηφιακό πίνακα οργάνων.
Με μεταξόνιο 2,829 μέτρα η EQB διατηρεί το «δικαίωμα» στην επταθέσια διάταξη η οποία μάλιστα στην Κίνα θα αποτελεί τη βασική διαμόρφωση. Στην Ευρώπη, η EQB αναμένεται να ακολουθήσει την λογική της GLB με την επταθέσια έκδοση να αποτελεί προαιρετική επιλογή και την βασική να είναι πενταθέσια.
Στην περίπτωση της πενταθέσιας έκδοσης ο χώρος του πορτ μπαγκάζ ξεκινά από τα 495 λίτρα ενώ σε αυτή της επταθέσιας από τα 465 λίτρα. Για λόγους σύγκρισης, στην περίπτωση των συμβατικών εκδόσεων της GLB τα αντίστοιχα μεγέθη διαμορφώνονται σε 570 και 500 λίτρα αντίστοιχα.
Επί του παρόντος η Mercedes δεν έχει αποκαλύψει τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά της EQB, επιβεβαιώνοντας ωστόσο ότι θα είναι διαθέσιμη σε διαφορετικές διαμορφώσεις –δικίνητες και τετρακίνητες- και με διαφορετικής απόδοσης μπαταρίες που θα ξεκινούν από τις 66,5 kWh.
Στην περίπτωση της έκδοσης που αποκαλύφθηκε στην Κίνα, εν προκειμένω της 350 4Matic AMG Line, πρόκειται για μια τετρακίνητη έκδοση ισχύος 290 ίππων η οποία υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία 420 χλμ. Παρ΄όλα αυτά η Mercedes-Benz ανακοίνωσε ήδη ότι θα υπάρξουν εκδόσεις με μεγαλύτερη αυτονομία.
Σε ό,τι αφορά την αναπλήρωση της ενέργειας, η EQB επωφελείται από κύκλωμα που υποστηρίζει υπερταχεία φόρτιση σε φορτιστή έως 100 kW κάτι που συνεπάγεται ότι είναι εφικτή η αναπλήρωση του 80% της ενέργειας σε μισή ώρα.
Την εικόνα συμπληρώνει η παρουσία μιας πλήρους λίστας συστημάτων ασφάλειας, άνεσης και υποβοήθησης μεταξύ των οποίων, αυτόνομη πέδηση, ενεργό cruise control και σύστημα διατήρησης της πορείας τα οποία εξασφαλίζουν στην EQB τη δυνατότητα ημιαυτόνομης οδήγησης.
Περισσότερες πληροφορίες αναμένονται στο πολύ κοντινό μέλλον οπότε και θα παρουσιαστεί η ευρωπαϊκή εκδοχή της EQB.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις