Ο κοροναϊός ρίχνει τις τιμές ασφάλισης των αυτοκινήτων
Η πανδημία, οι συνεπαγόμενες απαγορεύσεις των μετακινήσεων και οι εγκλεισμοί έχουν αλλάξει άρδην την καθημερινότητα και τις συνήθειες των ανθρώπων
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
Η πανδημία, οι συνεπαγόμενες απαγορεύσεις των μετακινήσεων και οι εγκλεισμοί έχουν αλλάξει άρδην την καθημερινότητα και τις συνήθειες των ανθρώπων. Και οι οδηγικές συνήθειες δεν αποτελούν εξαίρεση. Ο γενικός και αδιαμφισβήτητος κανόνας είναι ότι το τελευταίο 12μηνο έχουν μειωθεί δραστικά τα χιλιόμετρα που διανύουν με τα ιδιωτικά τους αυτοκίνητα οι οδηγοί.
Για την Ελλάδα δεν έχουν ανακοινωθεί συγκεκριμένα στοιχεία. Στη Βρετανία, όμως, η μείωση έχει καταμετρηθεί στο εντυπωσιακό ποσοστό 43%. Και είχε ως λογική συνέπεια τη μείωση των ασφαλίστρων κατά 87 στερλίνες (101 ευρώ) το διάστημα Απριλίου 2020-Μαρτίου 2021, σύμφωνα με τις συγκρίσεις τιμών που έκανε η ιστοσελίδα Confused.com και αναμετέδωσε την Τρίτη το πρωί το BBC.
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη πτώση του κόστους των ασφαλίστρων αυτοκινήτων σε 12μηνη βάση που καταγράφεται στη Βρετανία τα τελευταία έξι χρόνια. Και οφείλεται βέβαια στο γεγονός ότι η κάθετη μείωση των διανυόμενων χιλιομέτρων από τους οδηγούς περιόρισε αναλόγως και τον κίνδυνο να εμπλακούν σε ατύχημα και να απευθυνθούν στις υπηρεσίες των ασφαλιστών τους.
Ταυτόχρονα μείωσε αισθητά τις δαπάνες των ασφαλιστικών εταιρειών για την καταβολή αποζημιώσεων λόγω ατυχημάτων. Γεγονός που αύξησε τα περιθώρια κέρδους των επιχειρήσεων του κλάδου και παρέχοντάς τους τη δυνατότητα να προσφέρουν ελκυστικές εκπτώσεις για να προσελκύσουν πελάτες από τους ανταγωνιστές τους.
Ριγμένες (πάλι) οι γυναίκες
Bάσει των στοιχείων, τα ασφάλιστρα για τους άνδρες οδηγούς μειώθηκαν κατά 91 στερλίνες (105,64 ευρώ) ή σε ποσοστό κατά 14% σε ετήσια βάση. Οι γυναίκες οδηγοί εξοικονόμησαν μόνο 82 στερλίνες (95,17 ευρώ) από τον ανταγωνισμό των ασφαλιστικών εταιρειών, κάτι που υποδηλώνει βεβαίως τις εις βάρος τους διακρίσεις σε κάθε έκφανση της οικονομικής και κοινωνικής ζωής ακόμα και σε αδιαμφισβήτητα προηγμένες κοινωνίες, όπως είναι η βρετανική.
Ο επικαιροποιημένος Κατάλογος Τιμών Ασφάλισης Αυτοκινήτων (Car Insurance Price Index) που δημοσιοποίησε η Confused.com σε συνεργασία με το διεθνές μεσιτικό γραφείο ασφαλίσεων Willis Towers Watson, καταρτίστηκε με βάση παρατηρήσεις και αναλύσεις που έγιναν σε έξι εκατομμύρια συμβόλαια ασφάλισης αυτοκινήτων το πρώτο τρίμηνο του 2021.
Τα στοιχεία έδειξαν ότι το μέσο κόστος των ασφαλίστρων για ένα συμβόλαιο διάρκειας 12 μηνών, που πληρώνει σήμερα ένας ιδιοκτήτης αυτοκινήτου στη Βρετανία, είναι 538 στερλίνες (624,38 ευρώ).
Μοιάζει υπέρογκο το ποσό για τον Έλληνα ασφαλισμένο, αλλά στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης, κατά κύριο λόγο, ο κανόνας των εταιρειών είναι να καλύπτουν πλήρως και για κάθε ρίσκο τα οχήματα, ανεξάρτητα από τον υπαίτιο για την πρόκληση ενός ατυχήματος. Οι ασφάλειες είναι δηλαδή «μικτές».
Απαραίτητη η σύγκριση τιμών
«Η μείωση των ασφαλίστρων αντανακλά σαφώς τις κεφαλαιώδεις αλλαγές που έχουν συντελεστεί σε ό,τι αφορά τη συμπεριφορά των οδηγών. Ο κόσμος οδηγεί πλέον πολύ λιγότερο λόγω της πανδημίας. Αλλά οι καταναλωτές για να επωφεληθούν θα πρέπει να δαπανήσουν χρόνο προκειμένου να κάνουν έρευνα αγοράς στις ιστοσελίδες των εταιρειών και να συγκρίνουν τα πακέτα που προσφέρουν», δήλωσε στο BBC ο Γκάρεθ Σόου της ιστοσελίδας «Which?», που παρέχει χρηστικές συμβουλές στους καταναλωτές.
Ο Σόου πρόσθεσε ότι οι προσφορές που δίνει ένας ασφαλιστικός μεσίτης εξαρτώνται ασφαλώς από το ατομικό προφίλ του κάθε ασφαλισμένου. Από τον τύπο του αυτοκινήτου που οδηγεί και από το πόσο προηγμένο τεχνολογικά είναι αυτό, από το αν ο ίδιος ζει σε αστικό κέντρο ή σε αραιοκατοικημένη επαρχία, από την προσωπική οδηγική του ιστορία, από τις ηλικίες οχήματος και οδηγού, ακόμα και από τις προσωπικές σχέσεις του ασφαλισμένου (στατιστικά όσοι έχουν σύντροφο ή/και παιδιά οδηγούν πιο συνετά).
Τέλος, ο συντάκτης της «Which?» τόνισε ότι σε κάθε περίπτωση οι ασφαλισμένοι πρέπει να είναι διατεθειμένοι να αλλάξουν ασφαλιστική εταιρεία για να επωφεληθούν από τις εκπτώσεις της εποχής. Όπως συμβαίνει σε πολλούς κλάδους και στην Ελλάδα (στην κινητή τηλεφωνία για παράδειγμα, ή με τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας), η προθυμία των καταναλωτών να αλλάξουν εταιρεία αποτελεί το βασικό κίνητρο για να λειτουργήσει ο ανταγωνισμός.
Πηγή: Ο.Τ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις