Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Τα «Κατά Ματθαίον Πάθη» του Carl Philipp Emanuel Bach στο ΚΠΙΣΝ

Τα «Κατά Ματθαίον Πάθη» του Carl Philipp Emanuel Bach στο ΚΠΙΣΝ

Το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) παρουσιάζει τους μουσικούς της Καμεράτα – Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής και τη Χορωδία της ΕΡΤ στα Κατά Ματθαίον Πάθη (1781) του Carl Philipp Emanuel Bach (1714 – 1788)

Τη Μεγάλη Δευτέρα 26 Απριλίου στις 20.30 το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) παρουσιάζει τους μουσικούς της Καμεράτα – Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής και τη Χορωδία της ΕΡΤ στα Κατά Ματθαίον Πάθη (1781) του Carl Philipp Emanuel Bach (1714 – 1788). Τους μουσικούς της Καμεράτα διευθύνει ο διακεκριμένος τσεμπαλίστας και μαέστρος Μάρκελλος Χρυσικόπουλος.

Η συναυλία,  θα μεταδοθεί μέσα από την Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος μέσω live streaming στον ιστότοπο του ΚΠΙΣΝ (www.snfcc.org), στη σελίδα του στο Facebook και στο κανάλι του στο YouTube.

Cosmos: C.P.E. Bach – St Matthew Passion (1781)

Watch on Good Monday, April 26, at 20:30, live from the Stavros…

Δημοσιεύτηκε από Stavros Niarchos Foundation Cultural Center στις Παρασκευή, 16 Απριλίου 2021

Τα Κατά Ματθαίον Πάθη του C. P. E. Bach παρουσιάστηκαν στο Αμβούργο την περίοδο της Σαρακοστής του 1781 και ανήκουν στην κατηγορία του “pasticcio”.

Στο συγκεκριμένο είδος, τυπικό για την ευρύτερη περίοδο του Μπαρόκ, οι συνθέτες ανακύκλωναν προγενέστερα έργα, δικά τους ή άλλων συνθετών. Η εκτέλεση-διασκευή ενός δοκιμασμένου και οικείου μουσικού υλικού προκαλούσε θετική εντύπωση στο κοινό, ανανεώνοντας μάλιστα το ενδιαφέρον για έργα μιας προγενέστερης αισθητικής.

Εσωστρεφή και συνοπτικά, γραμμένα για λίγους τραγουδιστές και μικρό οργανικό σύνολο, τα Κατά Ματθαίον Πάθη του C. P. E. Bach δανείζονται από συνθέσεις του G. A. Homilius, του G. Benda αλλά και του πατέρα του, Johann Sebastian Bach. Σε αντίθεση με τα πασίγνωστα διασωθέντα Κατά Ματθαίον και Κατά Ιωάννην του πατέρα του, τα Πάθη που συνέθεσε ο C. P. E. Bach (εικοσιένα στο σύνολο) δεν γράφτηκαν για να πλαισιώσουν το κήρυγμα της Μεγάλης Παρασκευής, εξ ου και είναι μικρότερα σε διάρκεια και έκταση. Η συναυλία στο ΚΠΙΣΝ σηματοδοτεί την πρώτη παρουσίασή τους στην Ελλάδα σύμφωνα με τα πρότυπα του ρεύματος της ιστορικά ενήμερης ερμηνείας.

Ο Μάρκελλος Χρυσικόπουλος άρχισε τις σπουδές του στην τάξη της Μαργαρίτας Δαλμάτη, απ’ όπου αποφοίτησε με άριστα παμψηφεί, λαμβάνοντας το πρώτο βραβείο καθώς και το αριστείο της σχολής Vignanelli.

Συνέχισε στο Παρίσι με τους S. Romeo και O. Baumont, στο Mozarteum με τους K. Gilbert και S. Rampe και ολοκλήρωσε τις σπουδές του με τον ανώτατο βαθμό στο Conservatoire της Γενεύης με την Ch. Jaccottet, της οποίας ήταν ο τελευταίος μαθητής.

Ως βοηθός μαέστρος του Γ. Πέτρου, έχει συμμετάσχει σε πολλές βραβευμένες ηχογραφήσεις για τις εταιρίες Mdg, Decca και Sony. Είναι ιδρυτικό μέλος του συνόλου Latinitas Nostra με το οποίο έχει παρουσιάσει λυρικά έργα του 17ου αιώνα στο Φεστιβάλ Αθηνών, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και την Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ, συνεργαζόμενος με σκηνοθέτες όπως οι Αρ. Χιώτη, Απ. Παπαδαμάκη, Ν. Καραθάνος, Θ. Παπακωνσταντίνου Γ. Σκουρλέτης και Κ. Ευαγγελάτου.

Ως μαέστρος έχει συμπράξει επανειλημμένως με την Καμεράτα, την ΚΟΑ και την ΚΟΘ αλλά και με σύνολα του εξωτερικού όπως τα Irish Baroque Orchestra, Bach Consort Wien, Kammerakademie Potsdam κλπ. Επιμελήθηκε και παρουσίασε την εκπομπή «Παλίμψηστο» στο Τρίτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας και είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΛΣ.

Οι Μουσικοί της Καμεράτα – Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής (γνωστοί διεθνώς με το όνομα Armonia Atenea) θεωρούνται ένα από τα κορυφαία σύνολα με ειδίκευση στις ιστορικά ενημερωμένες ερμηνείες. Δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη μουσική του Händel, το αθηναϊκό σύνολο έχει αποσπάσει τις υψηλότερες διακρίσεις στον διεθνή Τύπο και εμφανίζεται τακτικά στις μεγαλύτερες αίθουσες συναυλιών και φεστιβάλ της Ευρώπης.

Η Χορωδία της ΕΡΤ ιδρύθηκε το 1977 από τον τότε διευθυντή του Τρίτου Προγράμματος Μάνο Χατζιδάκι και γρήγορα αναδείχτηκε ως ένα από τα καλύτερα σύνολα της χώρας. Το ρεπερτόριό της – πάνω από 1.000 έργα – περιλαμβάνει ευρύτατο φάσμα εποχών, συνθετών και μουσικών ιδιωμάτων έως τον 21ο αιώνα, ελληνικά χορωδιακά, καθώς και πολλές όπερες.

Επί γενικής διεύθυνσης Μίκη Θεοδωράκη πραγματοποίησε πληθώρα συναυλιών σε Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία, Τυνησία, Η.Π.Α, Καναδά, Φινλανδία κ.α., ενώ το 2004 συμμετείχε στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων. Έχει συμπράξει με όλες τις ελληνικές και τις διασημότερες ξένες ορχήστρες (Συμφωνική Βερολίνου και Νυρεμβέργης, Φιλαρμονική Λονδίνου και Καπιτωλίου Τουλoύζης κ.α.), καθώς και με όλους τους καταξιωμένους Έλληνες και πολλούς κορυφαίους ξένους μαέστρους (Masur, Menuhin, Ashkenazy, Rilling, Marriner).

Συντελεστές:

Μουσική Διεύθυνση: Μάρκελλος Χρυσικόπουλος

Διδασκαλία Χορωδίας ΕΡΤ: Μιχάλης Παπαπέτρου

Σολίστ:

Γιάννης Καλύβας

Μάριος Σαραντίδης

Χρύσα Μαλιαμάνη

Βασίλης Δημακόπουλος

Ιάσων Μαρμαράς

Must in

Τι σημαίνουν τα εντάλματα σύλληψης για Νετανιάχου και Γκάλαντ

Ανεξαρτήτως πρακτικής εφαρμογής, τα εντάλματα σύλληψης για Νετανιάχου και Γκάλαντ ενισχύουν την πίεση προς τις δυτικές κυβερνήσεις να μετατοπιστούν από την υποστήριξη των ισραηλινών πολεμικών επιχειρήσεων

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024