Προς απογείωση… απολύσεων η Lufthansa
Η Lufthansa θέλει να καταργήσει θέσεις εργασίας καθώς οι αεροπορικές εταιρείες δοκιμάζονται από την πανδημία.
- Διπλασιάστηκε η κατανάλωση κοκαΐνης τις γιορτές - «Γίνεται κατάχρηση», λέει ο Θωμαΐδης
- Μαγνήτης για τους επενδυτές τα πράσινα ακίνητα – Τη ανιούσα παίρνουν οι τιμές
- «Πόλεμος με τα σκουπίδια στη Θεσσαλονίκη» – Μαζεύτηκαν διπλάσιοι τόνοι απορριμάτων από μια τυπική μέρα
- «Το μετρό καταστρέφει τη μοναδική πλατεία και μας διώχνει από τη γειτονιά» εξηγεί κάτοικος των Εξαρχείων στο in
Η πανδημία έχει σοβαρές επιπτώσεις στις αεροπορικές εταιρείες. Η Lufthansa θέλει να καταργήσει θέσεις εργασίας ωστόσο δεν είναι εύκολο να καταγγελθούν τα συμβόλαια.
Η κατάργηση θέσεων εργασίας στη Γερμανία από τη Lufthansa συναντά σθεναρή αντίσταση. Ο όμιλος θέλει να προχωρήσει στο κλείσιμο θυγατρικών εταιρειών, ωστόσο πολλοί από τους εργαζόμενους έχουν συμβάσεις εργασίας που δεν μπορούν εύκολα να καταγγελθούν.
Οι θυγατρικές
Ορισμένοι ζουν με βραχυπρόθεσμα επιδόματα ενώ σε κάποια τμήματα γίνονται ακόμα προσλήψεις.
Ο όμιλος είχε αποφασίσει να κινηθεί σχετικά γρήγορα και να κλείσει τη θυγατρική Germanwings. Μετά το δυστύχημα που προκλήθηκε από έναν εκ των δύο πιλότων τον Μάρτιο του 2015 με 150 θανάτους, το εμπορικό σήμα της μετέπειτα Eurowings είχε υποστεί μεγάλη ζημιά.
Επίσης, η SunExpress Germany, κοινοπραξία με την Turkish Airlines δεν είχε επίσης καθόλου καλές προοπτικές με τις συνθήκες που επικρατούσαν στην πανδημία.
Δυσοίωνο μέλλον για τους εργαζόμενους
Προβλήματα στην Eurowings
Τα πληρώματα της SunExpress έκαναν μεταξύ άλλων τουριστικές πτήσεις μεγάλων αποστάσεων με το λογότυπο της Eurowings, θυγατρικής της Lufthansa.
Περίπου 2.600 εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν τώρα αβέβαιες προοπτικές δουλειάς. Οι προοπτικές είναι εξαιρετικά δυσοίωνες ακόμα και εάν ο βασικός κορμός της εταιρείας και η Eurowings Discover, η νέα εταιρεία που συστήθηκε, χρειαστούν από περίπου 300 άτομα.
Ο δικηγόρος Μάρτιν Λόιφγκεν από το Ρομερσκίρχεν εκπροσωπεί περισσότερους από 150 πιλότους και αεροσυνοδούς που θέλουν να προσφύγουν στη δικαιοσύνη.
Εχουν περάσει σε άλλες εταιρείες
Είναι της άποψης ότι ορισμένες λειτουργίες της Lufthansa έχουν περάσει σε άλλες εταιρείες, οι οποίες δεν έχουν καν το δικαίωμα να απολύσουν εργαζομένους.
Από τον Ιούνιο και μετά τα Εργατικά Δικαστήρια στην Κολωνία και τη Φρανκφούρτη θα ασχοληθούν με αυτές τις υποθέσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες, δεν διαφάνηκε πάντως προθυμία για συμβιβασμό από την πλευρά της Germanwings.
Η Lufthansa, από την άλλη πλευρά, δεν θεωρεί πως υπήρξε μεταβίβαση εργασιών με αποτέλεσμα όλοι οι υπάλληλοι να υπαχθούν σε άλλη εταιρεία, όπως δήλωσε εκπρόσωπός της.
Οι περίπου 600 θέσεις που διατηρούνται θα δίνονται κατά προτίμηση στους αιτούντες από τον όμιλο, ωστόσο η εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να επιλέξει τον καλύτερο. Η επαγγελματική εμπειρία λαμβάνεται υπόψη, επιδοκιμάζει το συνδικάτο Verdi, έστω και εάν δεν ζητούνται αυτήν τη στιγμή επικεφαλής καμπίνας.
Πιλότοι και αεροσυνοδοί
…αλλά και στην Sun Express
Οι πιλότοι της SunExpress με άδεια για Boeing 737 δεν περιλαμβάνονται σε αυτούς που μπορούν να καταθέσουν αίτηση. Πρόκειται για είδος αεροσκάφους που δεν χρησιμοποιείται πλέον σε ολόκληρο τον όμιλο της Lufthansa.
Η Ενωση Πιλότων Cockpit τους προσφέρει νομική προστασία, αλλά θεωρεί ότι οι πιθανότητες να παραμείνουν είναι περιορισμένες λόγω της έλλειψης ευκαιριών εργασίας.
«Ικανοποιημένος δεν είναι κανένας»
Στην καλύτερη περίπτωση, αυτοί που επηρεάζονται μπορούν να ζητήσουν αποζημίωση σύμφωνα με κοινωνικό πρόγραμμα ή να τους δοθούν ευκαιρίες περαιτέρω κατάρτισης.
«Ικανοποιημένος δεν είναι κανένας», αναφέρει εκπρόσωπος του συνδικάτου των πιλότων VC.
Το συνδικάτο Verdi από την άλλη πλευρά εκτιμά ότι οι πιθανότητες των αεροσυνοδών για παραμονή στην Eurowings είναι σημαντικά υψηλότερες.
Η εταιρεία ελπίζει να κινήσει 80 τζετ. Εκτός από τους κλασικούς προορισμούς διακοπών στη Μεσόγειο υπάρχουν πλέον συνδέσεις και με την Νοτιοανατολική Ευρώπη. Οσον αφορά τους τουριστικούς προορισμούς, η Ελλάδα και οι Κανάριοι Νήσοι καταγράφουν αύξηση.
Οι πιλότοι της μητρικής εταιρείας της Lufthansa έχουν ακόμη αρκετό χρόνο για να συμφωνήσουν σε μοντέλο μερικής απασχόλησης.
Εάν δεν υπάρξει όμως συμφωνία, τότε 1.200 από τους περισσότερους από τους 5.000 πιλότους θα πρέπει να φύγουν το δεύτερο τρίμηνο του επόμενου έτους.
Πηγή: Deutche Welle
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις