Ρεκόρ στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκίνητων στην ελληνική αγορά
Πώς διαμορφώνεται το top 5 των πωλήσεων στην κατηγορία των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων το α’ τρίμηνο
- Γιατί η Βραζιλία έχει μεγάλη οικονομία αλλά απαίσιες αγορές
- «Είναι άρρωστος και διεστραμμένος, όσα μου έκανε δεν τα είχα διανοηθεί» - Σοκάρει η 35χρονη για τον αστυνομικό
- «Πιο κοντά από ποτέ» βρίσκεται μια συμφωνία για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, σύμφωνα με την Χαμάς
- Διαρρήκτες «άδειαζαν» το εργαστήριο του γλύπτη Γεώργιου Λάππα στη Νέα Ιωνία
Αν και σε επίπεδο υποδομών φόρτισης η Ελλάδα βαθμολογείται κάτω από τη βάση, η αγορά των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο.
Μόνο μέσα στους πρώτους τρεις μήνες του τρέχοντος έτους έχουν καλυφθεί σε ποσοστό 60,7% οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων (είτε με συσσωρευτές – BEV, είτε επαναφορτιζόμενα – PHEV) που πραγματοποιήθηκαν ολόκληρο το 2020!
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων (ΣΕΑΑ), την περίοδο Ιανουάριος – Μάρτιος 2021, ταξινομήθηκαν 1.297 καινούργια ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV και PHEV), όταν καθ’ όλη τη διάρκεια του προηγούμενου έτους είχαν ταξινομηθεί 2.135 οχήματα της εν λόγω κατηγορίας.
Πλέον το μερίδιο των ταξινομήσεων ηλεκτρικών μοντέλων έφθασε το 5,53% το πρώτο τρίμηνο του έτους (5,05% τον Ιανουάριο, 4,12% τον Φεβρουάριο και 6,43% τον Μάρτιο).
Αναλυτικά, στη χώρα μας τον Ιανουάριο του 2021 πωλήθηκαν 67 καινούργια αμιγώς ηλεκτρικά έναντι 18 νέων μοντέλων του είδους που είχαν ταξινομηθεί τον αντίστοιχο μήνα του 2020. Τον Φεβρουάριο εφέτος τα καινούργια αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα έφθασαν τα 68 από 33 BEV τον περσινό Φεβρουάριο και τον Μάρτιο του 2021 πωλήθηκαν 281 έναντι μόλις 20 τον Μάρτιο του 2020.
Ακόμη μεγαλύτερη ήταν η αύξηση των πωλήσεων που εμφάνισαν τα αυτοκίνητα διπλής ενέργειας (υβριδικά plug-in), καθώς τον πρώτο μήνα του 2021 έφθασαν τις 325 ταξινομήσεις από μόλις 38 τον Ιανουάριο του 2020. Τον Φεβρουάριο οι νέες ταξινομήσεις διαμορφώθηκαν σε 252 από μόλις 28 τον Φεβρουάριο του 2020, ενώ τον Μάρτιο εφέτος άγγιξαν τις 297 από 22 πέρσι τον Μάρτιο.
Τη μεγάλη διαφορά τον Μάρτιο έκαναν οι ταξινομήσεις των 164 νέων Tesla, όταν τους δύο προηγούμενους μήνες του τρέχοντος έτους κυμάνθηκαν σε μόλις 4 αυτοκίνητα!
Με τις 164 ταξινομήσεις, το Tesla Model 3 έφτασε το 2021 τις 168, όταν το δεύτερο στη σχετική κατάταξη Volvo XC40 Plug-in Hybrid έχει σημειώσει τους τρεις πρώτους μήνες του έτους 123 ταξινομήσεις, η BMW X1 Plug-in Hybrid 94 ταξινομήσεις, η Land Rover Range Rover Evoque Phev 85 ταξινομήσεις και η Mercedes GLC‐Series Phev 54 ταξινομήσεις συμπληρώνοντας το top5 της κατηγορίας.
Πίσω στις υποδομές φόρτισης
Πάντως, να σημειωθεί ότι στο δείκτη EV Readiness Index της LeasePlan, μιας ολοκληρωμένης ανάλυσης της ετοιμότητας 22 ευρωπαϊκών χωρών για την επανάσταση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η Ελλάδα βρίσκεται πλέον στην 17η θέση (+2 θέσεις) με συνολική βαθμολογία 16 (+1 βαθμός).
Ωστόσο, στις υποδομές φόρτισης πήρε κάτω από τη βάση.
Αυτό βέβαια δεν αποτελεί αποκλειστικά χαρακτηριστικό που αφορά στη «νεαρή» ακόμη ελληνική αγορά αλλά εντοπίζεται και σε κορυφαίες ως προς την ηλεκτροκίνηση χώρες όπου οι υποδομές φόρτισης συνεχίζουν να απέχουν πολύ από τα επιθυμητά επίπεδα.
Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και στα κίνητρα. Αξίζει να αναφερθεί ότι η Ελλάδα, μαζί με την Αυστρία, την Ουγγαρία, την Ιρλανδία, την Πολωνία και το Ηνωμένο Βασίλειο είναι οι χώρες όπου οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων δεν πληρώνουν καθόλου φόρους για τη χρήση των οχημάτων αυτών, ενώ στη χώρα μας εκτός από τη φορολογική ελάφρυνση υπάρχει και η επιδότηση αγοράς, όπως και σε άλλες χώρες της Ευρώπης.
Πηγή: O.T.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις