O σουρεαλιστικός αυτοματισμός του Ryunosuke Okazaki
Στην συλλογή «Automatism» με την υπογραφή του Ιάπωνα σχεδιαστή μόδας Ryunosuke Okazaki τα ενδύματα καμπυλώνονται, διπλώνονται και δημιουργούν τρισδιάστατα σχήματα και σιλουέτες
- Ο Κηφισός δεν θα άντεχε το νερό του Ντάνιελ ή της Βαλένθια - Καθηγητής του ΕΜΠ εξηγεί τον λόγο
- Ανδρουλάκης: Να επενδύσουμε στη βιωσιμότητα, την αειφορία και στις συνέργειες μεταξύ του τουρισμού
- Ο Σπηλιωτόπουλος εξηγεί γιατί δεν υπέγραψε τη διακήρυξη του κόμματος Κασσελάκη
- Στοιχεία σοκ για την ενδοοικογενειακή βία: Πάνω από 15.000 γυναίκες έχουν πέσει θύματα σε δέκα μήνες
Μια συλλογή γλυπτών ενδυμάτων δημιούργησε ο Ιάπωνας σχεδιαστής μόδας Ryunosuke Okazaki, εμπνεόμενος από τα πειράματα αυτοματισμού του André Breton, του ιδρυτή του κινήματος του σουρεαλισμού.
Στην συλλογή «Automatism», τα ενδύματα καμπυλώνονται, διπλώνονται και δημιουργούν τρισδιάστατα σχήματα και σιλουέτες.
Ο σουρεαλιστικός αυτοματισμός είναι η μέθοδος δημιουργίας τέχνης κατά την οποία ο καλλιτέχνης καταπνίγει τον συνειδητό έλεγχο της διαδικασίας.
Αντλεί την ονομασία από τον ψυχολογικό όρο «ψυχικός αυτοματισμός», ο οποίος περιγράφει τις άνευ συνειδητού ελέγχου κινήσεις του σώματος, όπως αναπνοή ή υπνοβασία.
«Αυτή η κολεξιόν εμπνέεται από τον «Automatism» του André Breton και τα σουρεαλιστικά έργα ζωγραφικής που δεν δεσμεύονται από λογική, κοινό νου ή λογική δομή» δήλωσε, μιλώντας στο Dezeen, ο Okazaki.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
«Αυτό είναι ένα καινούργιο πείραμα που στοχεύει σε νέο modelling (σ.σ. δημιουργία υποδείγματος) πέραν της φαντασίας μου, με το να κάνω modelling από πράξεις οι οποίες επίσης δεν δεσμεύονται από λογική, κοινό νου ή λογική δομή» πρόσθεσε.
Ο Okazaki δημιούργησε τις κρεασιόν χρησιμοποιώντας διπλό επίπεδο διχτυού και οργάντζα σε ποικιλία χρωμάτων.
Εξήγησε ότι τα αφηρημένα σχήματα και μοτίβα προέκυψαν «ελέω» της ραπτομηχανής του επέτρεψε στις αυτόματες λειτουργίες της ραπτομηχανής να πάρουν τον έλεγχο του υφάσματος και να δημιουργήσουν κυματιστές καμπύλες και ζιγκ ζαγκ λεπτομέρειες.
«Τα σχήματα που δημιουργώ θα αλλάξουν με το πέρασμα του χρόνου, όπως αλλάζει το ανθρώπινο σώμα» τόνισε και υπογράμμισε ότι «οι κυματιστές καμπύλες που δημιουργήθηκαν ελέω της ραπτομηχανής μοιάζει να εντυπώνουν έναν ορισμένο ρυθμό, παρά το όχι ηθελημένο modelling».
«Είναι δουλειά σαν τα καθημερινά σχέδιά μου και την κάνω με διάθεση πειραματισμού. Εργάζομαι ενόσω πειραματίζομαι, χωρίς να κάνω σκίτσα. Αυτό, επειδή πιστεύω ότι το να κάνω σκίτσα περιορίζει τη φαντασία μου» είπε ο με έδρα το Τόκιο σχεδιαστής μόδας, ο οποίος για τη διπλωματική του στο Tokyo University of the Arts παρουσίασε μια κολεξιόν εμπνεόμενος από την κεραμουργεία της περιόδου Jōmon.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις