Ο Dior, η Ακρόπολη και η νηματουργία
Πώς ο διεθνής οίκος μόδας χρησιμοποιεί την ελληνική πολιτιστική κληρονομιά και την παραδοσιακή τεχνική ως έμπνευση για τις νέες σειρές αξεσουάρ
- Ο αντίπαλος της Starlink του Έλον Μάσκ έχει ευρωπαϊκή σφραγίδα
- Με τι δεν είναι ικανοποιημένοι οι εργαζόμενοι - Και δεν είναι ο μισθός η μεγαλύτερη ανησυχία τους
- Το ύστατο μήνυμα του Κώστα Χαρδαβέλλα στους θεατές του: Μέσα μας υπάρχει μία βόμβα χιλίων μεγατόνων, η ψυχή
- ΣΥΡΙΖΑ: Τα νέα μέλη του Εκτελεστικού Γραφείου και οι χρεώσεις στην Πολιτική Γραμματεία
Ο Οίκος Dior με μια λιτή ανακοίνωσή του την περασμένη Παρασκευή ενημέρωσε το διεθνές κοινό του ότι στις 17 Ιουνίου θα παρουσιάσει στην Αθήνα την ειδική συλλογή Resort 2022. Το δελτίο Τύπου συνοδευόταν από μία φωτογραφία αρχείου με ημερομηνία 1951, από δημοσίευμα του γαλλικού περιοδικού «Paris – Match», στην οποία εμφανίζονται τα μοντέλα του οίκου στην Ακρόπολη με δημιουργίες υψηλής ραπτικής, στον απόηχο της επίδειξης που έγινε τότε στην Αθήνα, κατά την οποία ο μετρ Κριστιάν Ντιόρ παρουσίασε τη «Μακριά Γραμμή» του.
Οι φωτογραφίες του Ζαν-Πιερ Πεντρατσίνι των μοντέλων Dior στα μνημεία της Ακρόπολης, κάποιες μπροστά στον Παρθενώνα και άλλες στον ναό του Ερεχθείου, κατέγραψαν αυτόν τον ερχομό της υψηλής μόδας στην Αθήνα του 1951, για τον οποίο είχε μεριμνήσει η σύζυγος του γάλλου πρεσβευτή στην Ελλάδα, κυρία Ντε Βο Σεν Σιρ, «με σκοπό να συμβάλει στη φιλανθρωπική δράση της βασίλισσας Φρειδερίκης, αλλά και ως χειρονομία ενίσχυσης της ελληνογαλλικής φιλίας», όπως αναφέρει το δημοσίευμα στο φύλλο των «ΝΕΩΝ» της Δευτέρας 19 Νοεμβρίου 1951. Η επίδειξη των 169 δημιουργιών από τα επτά καλλίγραμμα μανεκέν που ήρθαν από το Παρίσι έγινε στον χώρο της Γαλλικής Πρεσβείας (ο Ντιόρ δεν είχε παραστεί), ενώ η φιλανθρωπική εκδήλωση συνεχίστηκε την επόμενη ημέρα στο θέατρο «Ολύμπια» για τον βασιλικό έρανο υπέρ των βορείων επαρχιών: «…τελευταία πέρασαν τα βραδυνά φορέματα «Γκραν σουάρ», το ένα πλουσιώτερο και ωραιότερο του άλλου, που έφεραν ονόματα όλων των χωρών της υφηλίου, αρχίζοντας από τα πιο εξωτικά και τελειώνοντας με τα ονόματα «Γαλλία» και «Ελλάς». Το μοντέλο «Ελλάς» από σατέν άσπρο μάλλον απογοήτευσε τους παρευρισκομένους…».
Το Γραφείο Τύπου του υπουργείου Πολιτισμού πάντως ανακοίνωσε μόνο ότι στελέχη του οίκου Dior έχουν ζητήσει να επισκεφθούν από σήμερα και έως τη Μ. Τετάρτη 28 Απριλίου συγκεκριμένους αρχαιολογικούς χώρους και μνημεία: Ακρόπολη, Ηρώδειο, Ναός του Ηφαίστου, Παναθηναϊκό Στάδιο, Ναός του Ποσειδώνα στο Σούνιο, Ναός του Δία στη Νεμέα. Το αίτημά τους θα εξεταστεί σύμφωνα με τα οριζόμενα στον νόμο 3028/2002 «Περί Προστασίας των Αρχαιοτήτων και εν γένει της Πολιτιστικής Κληρονομιάς», για να επιλεγεί ο τόπος παρουσίασης της εκδήλωσης.
Στην Καλαμάτα
Η «επιστροφή» του οίκου Dior στην Αθήνα ακολουθεί και το σκεπτικό της σημερινής σχεδιάστριας του Dior Ιταλίδας Μαρία Γκράτσια Κιούρι που δίνει έμφαση στην ανάδειξη των τοπικών τεχνιτών. Οπως το έκανε συνδέοντας την προηγούμενη συλλογή της με τη χειροτεχνία στην περιοχή της Πούλια που παρουσιάστηκε στο Λέτσε, στην Ιταλία. Το επιτελείο του Dior πριν από μήνες επισκέφθηκε στην Καλαμάτα το μουσείο που φιλοξενεί τη Συλλογή Ελληνικών Ενδυμασιών «Βικτωρία Γ. Καρέλια», ενώ η σχεδιάστρια του οίκου φαίνεται να κατευθύνει τη Resort 2022 συλλογή και σε στοιχεία υφαντικής με αργαλειό. Προς αυτή την κατεύθυνση άλλωστε της σύνδεσης του ιστορικού γαλλικού οίκου και με την παράδοση της ελληνικής χειροτεχνίας – στο πλαίσιο και της ανάδειξης της ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς – ξεκίνησε και η συνεργασία με τη Νηματουργία του Μουσείου Μπενάκη, ΝΗ.ΜΑ.
Η υπεύθυνη του τμήματος ΝΗ.ΜΑ. Βιργινία Ματσέλη εξήγησε στα «ΝΕΑ» για αυτή τη συνεργασία με τον οίκο Dior ότι επικεντρώνεται σε μια ειδική σειρά αξεσουάρ με επίκεντρο τα παραδοσιακά ελληνικά ναυτικά καπέλα. Ο άγγλος σχεδιαστής Στίβεν Τζόουνς, ο οποίος διατηρεί μακρόχρονη συνεργασία με τη δημιουργική ομάδα Dior, έπειτα από έρευνα και ανταλλαγή ιδεών πάνω σε δείγματα που έκανε η Νηματουργία έχει σχεδιάσει τα καπέλα δίνοντας έμφαση στις ανθρωπολογικές λεπτομέρειες που άντλησε από αυτή τη συνεργασία γύρω από το στριφτό μεταξωτό κορδόνι που στολίζει το ναυτικό πηλίκιο. «Στην παράδοση των ναυτικών, το κορδόνι έχει έναν ιδιαίτερο συμβολισμό» εξηγεί η Βιργινία Ματσέλη, «δεν είναι απλά ένα διακοσμητικό στοιχείο από μεταξωτό νήμα. Το λένε «προσευχή» επειδή σε περίπτωση τραυματισμού ο ναυτικός το έβγαζε από το καπέλο του και έδενε με αυτό την πληγή του. Το θεωρούσαν φυλαχτό και σωτηρία τους και όταν επέστρεφαν στην ξηρά κάποια γυναίκα της οικογένειάς τους έφτιαχνε ένα άλλο και το αντικαθιστούσε».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις