Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Κωδικός «17-34» για το Μαξίμου

Κωδικός «17-34» για το Μαξίμου

Η κυβέρνηση ετοιμάζει μια σειρά από στοχευμένες κινήσεις για να κερδίσει το δύσκολο στοίχημα της νεολαίας

Επισήμως οι πρωθυπουργικές παρεμβάσεις των τελευταίων ημερών δείχνουν προσπάθεια μετατόπισης της ατζέντας από τη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης στην οικονομία, με ευθεία στόχευση τον μεσαίο χώρο. Ανεπίσημα στο Μαξίμου είναι ενεργοποιημένη μια παράλληλη «εκστρατεία», που στοχεύει αποκλειστικά στη νεολαία και η οποία θα αρχίσει να αποτυπώνεται στις επόμενες εβδομάδες μέσα από δράσεις – επικοινωνιακές αλλά και με τη μορφή μέτρων στήριξης. Οι μυημένοι στα παρασκήνια του Μαξίμου μιλούν για διαδοχικές συσκέψεις του Πρωθυπουργού με τους επιτελείς τους για το δύσκολο στοίχημα της νεολαίας, ή αλλιώς τον… κωδικό «17-34» (ετών), ο οποίος φαίνεται να τραβά το κέντρο βάρους των επόμενων κυβερνητικών επιλογών.

Το πρωθυπουργικό γραφείο αναζητεί επειγόντως τρόπους άμεσης επικοινωνίας με τη νέα γένια, εξ ου και θα επιδιώξει να ανοίξει άμεσα στη δημόσια σφαίρα ζητήματα που την απασχολούν περισσότερο. Με την αναγνώριση ότι οι δυναμικές ηλικίες – δηλαδή οι 17άρηδες και οι 30άρηδες στους οποίους προσωπικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε ρίξει όλες τις δυνάμεις του στην τελική ευθεία για τις κάλπες του 2019 – αποτελούν «κλειδί» εξελίξεων, ο προβληματισμός βαθαίνει για το πώς η κυβέρνηση θα καλλιεργήσει μια περισσότερο ελκυστική εικόνα αποκτώντας ερείσματα αποδοχής. Οσο και αν το Μαξίμου αισιοδοξεί για αναστροφή του αρνητικού περιβάλλοντος μέσα από στοχευμένες κινήσεις, έχει απέναντί της τόσο την Κουμουνδούρου, που προσπαθεί και αυτή να διευρύνει την επιρροή της στη νεολαία, όσο και τις μετρήσεις της κοινής γνώμης.

Ερευνα της Metron Analysis τον περασμένο Μάρτιο ανέδειξε… χάσμα της κυβέρνησης με τους 17-34 ετών καθώς καταγράφηκαν αρνητικές εντυπώσεις (66% έναντι του θετικού 26%) για το έργο της κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ενώ μέσα στην εβδομάδα η Opinion Poll έδειξε τη μεγάλη απόσταση που χωρίζει τις απόψεις των νέων με εκείνες των άνω των 65 ετών, καταγράφοντας ικανοποίηση των πρώτων κατά μόλις 27,9% έναντι του 69,4% από τις μεγαλύτερες ηλικίες. Η απογοήτευση των νέων για τους κυβερνητικούς χειρισμούς δεν φαίνεται πάντως να αντανακλάται ως ικανοποίηση για τη στάση της αντιπολίτευσης, γεγονός που, σύμφωνα με αναλυτές, κάνει την προσέγγιση της νεολαίας ένα απαιτητικό πρότζεκτ και για τα δύο επιτελεία.

«Εθνική στρατηγική»

Στο πλαίσιο αυτό, το Μαξίμου προτίθεται να φέρει μπροστά πρωτοβουλίες κυρίως σε πέντε πεδία: εργασία, νέες τεχνολογίες, περιβάλλον, πολιτισμός – αθλητισμός και κοινωνία των πολιτών σε ό,τι αφορά τα ίσα δικαιώματα. «Κοιτάζουμε επισταμένα προς τις ευαισθησίες των νέων, ζητήματα που μπορεί να μην αφορούν τόσο έντονα τις μεγαλύτερες ηλικίες. Είμαστε σε μια διαδικασία «state of play», δηλαδή καταγράφουμε την κατάσταση για να δρομολογήσουμε επόμενα βήματα» λέει υψηλόβαθμο στέλεχος που εμπλέκεται στο πρότζεκτ «17-34». Στο πρωθυπουργικό γραφείο πέφτουν ήδη οι πρώτες ιδέες, αλλά και γίνεται προσεκτικό σκανάρισμα στα… ταμεία προκειμένου να «κλειδώσουν» κονδύλια για συγκεκριμένες δράσεις στήριξης.

Ανάμεσά τους η σκέψη για επέκταση της «Ψηφιακής Μέριμνας», δηλαδή των vouchers για αγορά προϊόντων τεχνολογίας. Φιλοδοξία των πρωθυπουργικών συνεργατών και υπουργών που εμπλέκονται στις συζητήσεις (όπως ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ Θοδωρής Λιβάνιος και ο υπουργός Ψηφιακής Δικαυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης) είναι να διαμορφωθεί ένα συνεκτικό πλαίσιο δράσεων.

Κάτι σαν… εθνική στρατηγική για τη νεολαία. Κυβερνητικοί παράγοντες σημειώνουν ότι τα πρώτα δείγματα γραφής θα έρθουν πριν ή εντός του καλοκαιριού, ενώ, κατά κοινή παραδοχή, ένα κρας τεστ προδιαγράφεται το φθινόπωρο στα πανεπιστήμια. Είναι πάντως ενδεικτικό ότι το κυβερνητικό επιτελείο σκοπεύει να «ντύνει» επικείμενες μεταρρυθμίσεις – όπως τα εργασιακά ή και την επικουρική ασφάλιση – με αλλεπάλληλα σινιάλα προς τους νέους.

Κατάρτιση και καινοτόμες επενδύσεις

Ως βασικό εργαλείο για να κλείσουν οι «ρωγμές» μεταξύ κυβέρνησης και νέων αντιμετωπίζεται το Ταμείο Ανάκαμψης, που, κατά την πεποίθηση του πρωθυπουργικού επιτελείου, μιλάει στη γλώσσα των νέων. Κλειδωμένη είναι η απόφαση να ανοίξει άμεσα, στο πρώτο κύμα έργων δηλαδή, το κεφάλαιο «κατάρτιση» του εργατικού δυναμικού με έμφαση στις ψηφιακές δεξιότητες και με βάση την οδηγία Μητσοτάκη για αλλαγές που θα απευθύνονται στη νέα γενιά. Ο ίδιος ρίχνει το βάρος στην ανάταξη της επαγγελματικής εκπαίδευσης αλλά και στην πράσινη ανάπτυξη, με το σκεπτικό ότι οι καινοτόμες επενδύσεις μπορούν να απορροφήσουν εξειδικευμένους επιστήμονες. Είναι κάτι που ο Πρωθυπουργός έχει υπογραμμίσει στο παρελθόν προς τη «γαλάζια» νεολαία, βάζοντας ψηλά στην ατζέντα του τη «γεφύρωση της παραγωγικής οικονομίας και της εργασίας με την παιδεία». Τα προγράμματα κατάρτισης θα συνδέονται με επιδοτούμενες θέσεις εργασίας, ενώ για την ενίσχυση των νέων επιστημόνων «τρέχει» πιλοτικά σε πρώτη φάση η πλατφόρμα rebrain – ένας μηχανισμός σύνδεσης των ελληνικών επιχειρήσεων με επιστήμονες και ερευνητές.

Ανοίγει ο φάκελος «δικαιώματα»

Αντίστοιχα βάρος θα πέσει στις πρωτοβουλίες που δρομολογούνται μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης στους τομείς του πολιτισμού και του τουρισμού, ενώ είναι πλέον θέμα χρόνου να ανοίξει ο φάκελος «ίσα δικαιώματα». Και σε αυτόν το Μαξίμου επιδιώκει να δώσει αναπτυξιακή χροιά. Συγκεκριμένα, θέλει να έχει στα χέρια του μέσα στο καλοκαίρι τις πρώτες κατευθύνσεις από την ειδική επιτροπή για θέματα ΛΟΑΤΚΙ+. Στόχος, να ανακοινωθεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο με διάλογο με την κοινωνία των πολιτών, ώστε υπουργεία και φορείς να βρεθούν με συγκεκριμένους στόχους και δράσεις που θα ξεδιπλωθούν βραχυπρόθεσμα αλλά και σε βάθος τριετίας.

Must in

ΠΑΣΟΚ: Οι άξονες και η τακτική στη μάχη με τη ΝΔ – Τα ονόματα για τον επιπλέον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο

Κρατούν χαμηλούς τόνους στο ΠΑΣΟΚ - ΚΙΝΑΛ παρότι, πλέον, αξιωματική αντιπολίτευση. Οι άξονες δράσης το επόμενο διάστημα, τα ονόματα που παίζουν για τον επιπλέον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024