Ferrari 812 Competizione &… A: Δίδυμος πειρασμός
Το Maranello έκανε τα αποκαλυπτήρια μιας ισχυρότερης, ταχύτερης, ελαφρύτερης και με καλύτερη αεροδυναμική έκδοση της 812 Superfast η οποία αποκαλύπτεται εις διπλούν συνοδεύομενη από μια targa εκδοχή που σηματοδοτείται από το γράμμα A.
H ιταλική φίρμα είχε ανέκαθεν ειδικότητα στις… ειδικές εκδόσεις προσφέροντας ανέκαθεν στους ιδιοκτήτες των προϊόντων της μια αίσθηση αποκλειστικότητας.
Σε αυτήν την κατηγορία ανήκουν και τα τελευταία της δημιουργήματα τα οποία έχουν ως αφετηρία την 812 Superfast αλλά και πολλές «κρίσιμες» διαφορές. Πρόκειται για τις 812 Competizione και την targa παραλλαγή της ονόματι 812 Competizione Α, που προφανώς ονομάστηκε έτσι από το αρχικό γράμμα της λέξης Aperta.
Στην πρώτη περίπτωση της κλειστής έκδοσης, η παραγωγή θα περιοριστεί σε 999 αντίτυπα ενώ σε αυτήν της targa σε μόλις 599 τα οποία όπως εύκολα φαντάζεται κανείς έχουν ήδη βρει τους ιδιοκτήτες τους οι οποίοι θα καταβάλλουν ποσά που ξεκινούν από τις 499.000 και τις 578.000 ευρώ αντιστοίχως.
Αμφότερες αξιοποιούν μια αναβαθμισμένη εκδοχή του V12 κινητήρα των 6,5 λίτρων που εφοδιάζει την Superfast και ο οποίος στην προκειμένη περίπτωση αποδίδει 830 ίππους, δηλαδή 30 περισσότερους σε σχέση με την πρότερη εκδοχή του.
Προκειμένου να εξασφαλιστεί η επιπλέον ισχύς οι μηχανικοί της Ferrari έχουν τοποθετήσει νέα πιστόνια, μπιέλες, πολλαπλή εισαγωγής και στροφαλοφόρο άξονα. Παράλληλα έχει αλλάξει και η χαρτογράφηση του κινητήρα με τον κόφτη να παρεμβαίνει ψηλότερα στο θεαματικό μέγεθος των 9.500 σ.α.λ. Για το λόγο αυτό εξάλλου αξιοποιεί μικρότερης πυκνότητας λιπαντικό. Ωστόσο, η «παρενέργεια» από το υψηλότερο όριο στροφών είναι η οριακά χαμηλότερη ροπή η οποία περιορίζεται σε 692 Nm έναντι των 718 Nm στην Superfast.
O κινητήρας συνδυάζεται με μια τροποποιημένη εκδοχή του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων με το οποίο εφοδιάζεται και η Superfast. Για την ακρίβεια, σύμφωνα με τις συστάσεις, στην προκειμένη περίπτωση το κιβώτιο το οποίο μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς, μειώνει τους χρόνους αλλαγής σχέσεων κατά 5%.
Ως αποτέλεσμα των παραπάνω βελτιώσεων αλλά και του συνολικά μειωμένου βάρους η Competizione επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 2,85 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητά της διαμορφώνεται σε 340 χλμ.
Σε ό,τι αφορά το βάρος, η μείωση σε σχέση με την Superfast διαμορφώνεται σε 38 κιλά χάρη στην εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων, τους τροχούς αλουμινίου, μια ελαφρύτερη μπαταρία ιόντων λιθίου 12 Volt και τις μπιέλες από τιτάνιο. Στις προαιρετικές επιλογές συγκαταλέγονται και ανθρακονημάτινοι τροχοί που μειώνουν το βάρος κατά ακόμα 3,7 κιλά.
Επιπλέον, για την πιο αποτελεσματική διαχείριση της πλεονάζουσας η Competizione αποκτά πρόσβαση σε ένα ανεξάρτητο σύστημα τετραδιεύθυνσης το οποίο εγγυάται εκτός από περισσότερη ευελιξία, υψηλότερη απόκριση καθώς και την ενίσχυση της πρόσφυσης στον πίσω άξoνα. Το εν λόγω σύστημα συνδυάζεται με την υπ΄αριθμόν 7.0 τελευταία εκδοχή traction control της Ferrari, Slip Slide Control.
Οι αναβαθμίσεις ισχύος δεν θα μπορούσαν παρά να συνοδεύονται και από τις ανάλογες σχεδιαστικές τροποποιήσεις στις οποίες περιλαμβάνονται νέος προφυλακτήρας μπροστά με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα και ένα πιο διακριτό splitter. Το καπό έχει αποκτήσει ένα νέο ανθρακονημάτινο τμήμα το οποίο μαζί με τις οπές απαγωγής αέρα πίσω από τα φτερά συμβάλλουν στην καλύτερη ψύξη η οποία έχει βελτιωθεί κατά 10% σε σχέση με την Superfast.
Oι πιο ορατές διαφορές ωστόσο παρεπιδημούν στο πίσω τμήμα καθώς το παρμπρίζ έχει αντικατασταθεί με μια νέα επιφάνεια από αλουμίνιο και χαρακτηριστικές τομές που συμβάλλει στην μείωση του βάρους. Κυριαρχεί επίσης ο ανασχεδιασμένος αεροδυναμικός διαχύτης, το μεγαλύτερο spoiler καθώς και ένα νέο σύστημα εξαγωγής το οποίο παρά την παρουσία φίλτρου μικροσωματιδίων υπόσχεται να μην αλλοιώσει το γνώριμο επιβλητικό ήχο σε σχέση με την Superfast.
Στην περίπτωση της 812 Competizione A το μπροστινό τμήμα ακολουθεί την ίδια ακριβώς λογική. Πίσω όλα τα στοιχεία υπακούν στις ανάγκες της αφαιρούμενης οροφής συμπεριλαμβανομένου και του spoiler ή μάλλον ακριβέστερα των spoiler που στην προκειμένη περίπτωση είναι περισσότερα προκειμένου να διασφαλιστεί η αδιατάρακτη ροή αέρα στις σωστές ατραπούς ακόμα και χωρίς την παρουσία οροφής. Αυτή σε κάθε περίπτωση κατασκευάζεται από ανθρακόνημα.
Το εσωτερικό είναι απολύτως γνώριμο και στις δύο περιπτώσεις καθώς η πλειονότητα των στοιχείων μιμούνται την Superfast με εξαίρεση ορισμένες επιφάνειες στο εσωτερικό των θυρών που έχουν κατασκευαστεί από ελαφρύτερα υλικά καθώς και το γνώριμο από την Roma GT μοτίβο Η για τον επιλογέα που αποτελεί ίδιον των νεότερων Ferrari.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις