Skoda Fabia: H… supermaxi ενηλικίωση ενός supermini
Μεγαλύτερη σε μέγεθος… «τεχνολογικότερη», δυναμικότερη σε εμφάνιση αλλά και με περισσότερη ισχύ η νέα γενιά της Fabia συστήνεται και είναι πιο πλήρης από ποτέ.
- Οι πριγκίπισσες της Disney κινδυνεύουν σύμφωνα με ένα νέο σατιρικό επιστημονικό άρθρο
- Γιατί η Βραζιλία έχει μεγάλη οικονομία αλλά απαίσιες αγορές
- «Είναι άρρωστος και διεστραμμένος, όσα μου έκανε δεν τα είχα διανοηθεί» - Σοκάρει η 35χρονη για τον αστυνομικό
- «Πιο κοντά από ποτέ» βρίσκεται μια συμφωνία για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, σύμφωνα με την Χαμάς
H Fabia υπήρξε ανέκαθεν μία από τις πρακτικές σταθερές της supermini κατηγορίας και πλέον, στην τέταρτη κατά σειρά γενιά της η οποία μόλις αποκαλύφθηκε και επενδύει σε περισσότερο δυναμισμό και εξοπλισμό χωρίς, φυσικά να απεμπολεί τις χωροταξικές αρετές με τις οποίες είναι συνυφασμένη η τσεχική φίρμα.
Η σημαντικότερη αλλαγή προέρχεται από την νέα αρχιτεκτονική όπου βασίζεται, καθώς το supermini της Skoda πραγματοποιεί την μετάβαση στην πλατφόρμα MQB0 αποκτώντας πρόσβαση σε περισσότερη τεχνολογία και στη νέα γενιά κινητήρων του VW Group.
Από σχεδιαστικής άποψης η Fabia υιοθετεί αισθητική ανάλογη των νεότερων μοντέλων της Skoda όπως το Kamiq και το Scala, στοιχείo που σε συνδυασμό με τις σαφώς μεγαλύτερες διαστάσεις της της προσδίδουν μια δυναμικότερη υπόσταση. Αναλυτικότερα, η νέα Fabia έχει κερδίσει σε μήκος 11,1 εκατοστά φτάνοντας πλέον τα 4,108 μέτρα ενώ αυξημένα οριακά είναι το ύψος και το πλάτος της. Σημαντική είναι και η αύξηση του μεταξονίου το οποίο έχει προσθέσει στο μήκος του 9,4 εκατοστά, φτάνοντας τα 2,564 μέτρα.
Στην όψη της κυριαρχούν τα χαρακτηριστικά λεπτά φωτιστικά σώματα τα οποία πλαισιώνουν την τελευταία εκδοχή της γρίλιας της Skoda, που στην προκειμένη περίπτωση είναι ενεργή στο κάτω τμήμα της, λειτουργώντας επικουρικά στην βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής και της οικονομίας καυσίμου.
Στις λεπτομέρειες, αξίζει να σημειωθεί ότι η τριγωνική πτύχωση που διατρέχει τα κατώτερα πλευρικά τμήματα μιμείται, σύμφωνα με τις συστάσεις το μοτίβο της τσεχικής σημαίας ενώ στο πίσω τμήμα ξεχωρίζουν ένα spoiler στην κορυφή της θύρας αποσκευών και φυσικά το σήμα της Skoda με την νέα γραμματοσειρά. Πλην της νέας πιο δυναμικής εικόνας, η σχεδίαση της Fabia της εξασφαλίζει αεροδυναμικό συντελεστή 0.28, τιμή που αποτελεί ορόσημο για την κατηγορία.
Η νέα Fabia επενδύει και σε περισσότερες επιλογές που ξεκινούν από τα χρώματα του αμαξώματός της τα οποία θα είναι συνολικά εννέα στον αριθμό ενώ θα προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής διαφορετικού χρώματος οροφής.
Σε ό,τι αφορά την γκάμα κινητήρων, η αποδοτικότερη έκδοση θα εφοδιάζεται με τρικύλινδρο TSI 1,0 λίτρου με ισχύ 95 ίππων και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 113 γρ./χλμ. Για όσους επιθυμούν περισσότερη ισχύ, η γκάμα της Fabia περιλαμβάνει και το γνώριμο κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρου των 150 ίππων σε συνδυασμό με το κιβώτιο DSG. Oι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του συγκεκριμένου συνόλου ξεκινούν από τα 142 γρ./χλμ. Στη βάση της γκάμας εξακολουθούν να παρεπιδημούν ατμοσφαιρικοί κινητήρες 1,0 λίτρου με απόδοση 75 και 80 ίππων ενώ σε δεύτερο χρόνο δεν αποκλείεται να υπάρξουν και ήπιες υβριδικές εκδόσεις
Σημαντικές είναι και οι αλλαγές στο εσωτερικό καθώς η Skoda έχει φροντίσει να ενισχύσει τόσο το αισθητικό όσο και το τεχνολογικό προφίλ της νέας Fabia.
Αναφορικά με το πρώτο, υπάρχει μια σαφής αναβάθμιση των υλικών με πιο μαλακά πλαστικά τα οποία οι σχεδιαστές της Skoda έχουν φροντίσει όχι μόνο ως προς την υφή αλλά και ως προς την αισθητική όπως αποδεικνύουν οι διαφορετικούς χρώματος και υφής επιφάνειες που παρεπιδημούν στο ταμπλό, στις πόρτες και στην κεντρική κονσόλα.
Από πλευράς εξοπλισμού, αν και οι εκδόσεις που βρίσκονται στη βάση της γκάμας θα διαθέτουν infotainment 6,5 ιντσών σε συνδυασμό με υβριδικό ψηφιακό πίνακα οργάνων κατά το ήμισυ αναλογικό και κατά το ήμισυ ψηφιακό, η Fabia θα περιλαμβάνει στις επιλογές της, τη δυνατότητα εξοπλισμού της με ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και infotainment 9,2 ιντσών.
Στις μεσαίου φάσματος εκδόσεις το infotainment θα έχει διάσταση 8,0 ιντσών και θα επωφελείται από Bluetooth και λειτουργικά Android Auto και Apple CarPlay. Στις εκδόσεις με το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης των 9,2 ιντσών θα προσφέρεται επίσης Wi-Fi hotspot καθώς και τη δυνατότητα ελέγχου των λειτουργιών μέσω νευμάτων. Και επειδή οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά, η νέα Fabia διαθέτει έως και πέντε θύρες USB-C εκ των οποίων η μία τοποθετείται στον εσωτερικό καθρέπτη δίνοντας έτσι τη δυνατότητα τοποθέτησης κάμερας στο ταμπλό.
Η μετάβαση στην νέα αρχιτεκτονική δίνει στην Fabia πρόσβαση σε μια ευρύτατη λίστα εξοπλιστικών επιλογών μεταξύ των οποίων ο ατμοσφαιρικός φωτισμός, το θερμαινόμενο τιμόνι, σύστημα επαγωγικής φόρτισης κινητών, ο διζωνικός κλιματισμός και θερμαινόμενο παρμπρίζ. Επίσης, η νέα Fabia περιλαμβάνει έως και 43 επιλογές του είδους που η Skoda αποκαλεί Simply Clever ενισχύοντας την χρηστικότητά της. Βελτιώσεις έχουν συντελεστεί και σε επίπεδο ηχομόνωσης με την Skoda να υπόσχεται την πιο εκλεπτυσμένη ενσάρκωση της Fabia διαχρονικά.
Μιλώντας για χρηστικότητα, οι αυξημένες διαστάσεις της Fabia δεν θα μπορούσαν παρά να έχουν ευεργετική επίδραση και στον όγκο του πορτ μπαγκάζ που αυξάνεται κατά 50 λίτρα ξεκινώντας από τα 380 λίτρα και φτάνοντας έως το εντυπωσιακό μέγεθος των 1.190 λίτρων. Επίσης, όπως έχει ήδη ανακοινώσει η Skoda θα υπάρξει και πρακτικότερη Combi έκδοση η οποία πιθανότατα θα έχει το μονοπώλιο στην supermini κατηγορία.
Στα χαρακτηριστικά της νέας Fabia συνυπολογίστε και μία διόλου ευκαταφρόνητη λίστα συστημάτων άνεσης, ασφάλειας και υποβοήθησης στα οποία συμπεριλαμβάνονται σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης και ελιγμών, αυτόνομη πέδηση με δυνατότητα ανίχνευσης πεζών και ποδηλατών καθώς και συστήματα αποφυγής σύγκρουσης και διατήρησης της πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας
H διάθεσή της σε όλη την Ευρώπη αναμένεται να ξεκινήσει από τα τέλη της χρονιάς.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις