Tράπεζες: Tέλος εποχής για το χαρτί στις επαφές με τους πελάτες
Στις σχετικές επαφές με το τραπεζικό πελατολόγιο τα e-mails θα κυριαρχήσουν, ενώ η παρακολούθηση δανειακών προϊόντων, επενδυτικών χαρτοφυλακίων και καταθετικών λογαριασμών, σύντομα θα γίνεται σχεδόν αποκλειστικά μέσω e-banking
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Αλλαγές εξετάζει η Κομισιόν για την οδήγηση μετά τα 70 έτη - Τι θα αναφέρεται στην ευρωπαϊκή οδηγία
- Για ποια εγκλήματα κατηγορούνται οι Νετανιάχου, Γκάλαντ και Ντέιφ
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
Σε σταδιακή κατάργηση των έντυπων μορφών επικοινωνίας με τους πελάτες τους προχωρούν οι τράπεζες, με στόχο τη μείωση τόσο του λειτουργικού τους κόστους, όσο και του περιβαλλοντικούς τους αποτυπώματος, προσφέροντας ταυτόχρονα και μεγαλύτερη ασφάλεια, καθώς δεν θα μπορούν να κλαπούν έγγραφα με προσωπικά δεδομένα που αποστέλλονται μέσω απλού ταχυδρομείου.
Πλέον, στις σχετικές επαφές με το τραπεζικό πελατολόγιο τα e-mails θα κυριαρχήσουν, ενώ η παρακολούθηση δανειακών προϊόντων, επενδυτικών χαρτοφυλακίων και καταθετικών λογαριασμών, σύντομα θα γίνεται σχεδόν αποκλειστικά μέσω e-banking.
Στο πλαίσιο αυτό, όλες οι τράπεζες προχωρούν στη βελτιστοποίηση των υπηρεσιών ενημέρωσης που παρέχουν μέσω των υπηρεσιών ηλεκτρονικής τραπεζικής, καθιστώντας εύκολη την ενημέρωση για την πλειονότητα των προγραμμάτων τους και την αρχειοθέτηση των ηλεκτρονικών statements.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η έκδοση βεβαίωσης ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ, που από εφέτος μπορεί να ολοκληρωθεί σε όλες τις μεγάλες τράπεζες μέσω e-banking, χωρίς διπλή επίσκεψη σε κατάστημα (αίτηση – παραλαβή) και δίχως κόστος.
Παράλληλα, προγραμματίζεται από κάποιους ομίλους η πλήρης κατάργηση των έντυπων βιβλιαρίων στις καταθέσεις. Ήδη μετά το ξέσπασμα της πανδημίας δεν εκτελούνται τέτοιες συναλλαγές στο γκισέ, παρά μόνο σε αυτόματες μηχανές, σε καταστήματα φυσικά που είναι τοποθετημένες.
Τι κάνει κάθε τράπεζα
Τραπεζικές πηγές σημειώνουν πως σε κάθε περίπτωση τα επόμενα χρόνια, όλες αυτές οι μορφές ενημέρωσης και επικοινωνίας θα μπουν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Οι τράπεζες που επιτρέπουν μέχρι σήμερα ενημερώσεις βιβλιαρίων στο κατάστημα είναι η Εθνική Τράπεζα, η Πειραιώς και η Eurobank. Αυτό είναι δυνατό μέσω «Μηχανημάτων Αυτόματης Ενημέρωσης», που είναι εγκατεστημένα σε συγκεκριμένα καταστήματά τους.
Ωστόσο, από την 1η Ιουλίου η Τράπεζα Πειραιώς προχωρά σε πλήρη κατάργηση της έκδοσης και ενημέρωσης βιβλιαρίων. Από εδώ και στο εξής, η πληροφόρηση των πελατών της θα γίνεται μόνο μέσω e-banking ή με τα ηλεκτρονικά statements που θα αποστέλλονται στο e-mail.
Οι υπόλοιπες τράπεζες δεν προγραμματίζουν, σύμφωνα με πληροφορίες, να καταργήσουν σύντομα τη δυνατότητα ενημέρωσης βιβλιαρίων μέσω αυτόματων μηχανημάτων.
Από την άλλη, έχει ήδη ξεκινήσει η κατάργηση των έντυπων statements, με στόχο να εξαφανιστούν τελείως το επόμενο διάστημα. Για παράδειγμα, η Eurobank ενημερώνει από τις αρχές του 2021 μόνο με ηλεκτρονικό τρόπο τους πελάτες της. Στην ίδια λογική κινείται και η Τράπεζα Περαιώς, η οποία ανακοίνωσε την πλήρη κατάργηση των έντυπων statements από την 1η Ιουλίου 2021.
Η Alpha Bank από την άλλη, μόλις πριν λίγες ημέρες, έκανε γνωστό στους πελάτες της πως από 1η Ιουλίου η δωρεάν ταχυδρομική αποστολή ενημερωτικών σημειωμάτων θα γίνεται κάθε τρεις μήνες αντί για κάθε μήνα σήμερα. Σημειώνεται πάντως πως εδώ και χρόνια δίνεται η δυνατότητα κατάργησης με πρωτοβουλία του πελάτη των έγχαρτων ενημερώσεων, με ενεργοποίηση των e-statements.
Πηγή: ΟΤ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις