Ακρόπολη: Επίθεση Μενδώνη στη Liberation για το άρθρο «Ακρόπολη, τσιμενταρισμένη και παραμορφωμένη ομορφιά»
«Ανακριβές και μεροληπτικό το ρεπορτάζ για το τσιμέντο» απαντά το υπουργείο Πολιτισμού προς τη γαλλική εφημερίδα Liberation, για το δημοσίευμά της σχετικά με το τσιμέντωμα στην Ακρόπολη, με τον χαρακτηριστικό τίτλο «Ακρόπολη, τσιμενταρισμένη και παραμορφωμένη ομορφιά»
- Με τι δεν είναι ικανοποιημένοι οι εργαζόμενοι - Και δεν είναι ο μισθός η μεγαλύτερη ανησυχία τους
- Το ύστατο μήνυμα του Κώστα Χαρδαβέλλα στους θεατές του: Μέσα μας υπάρχει μία βόμβα χιλίων μεγατόνων, η ψυχή
- Πρόστιμα 5,5 εκατ. για αισχροκέρδεια σε 8 πολυεθνικές - Για ποιες εταιρείες χτυπάει η καμπάνα
- O Έλον Μασκ στο μικροσκόπιο για διαρροή κρατικών μυστικών
«Ανακριβές και μεροληπτικό το ρεπορτάζ για το τσιμέντο» απαντά το υπουργείο Πολιτισμού προς τη γαλλική εφημερίδα Liberation, για το δημοσίευμά της σχετικά με το τσιμέντωμα στην Ακρόπολη, κάτι που έχει προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις εντός και εκτός Ελλάδας εδώ και καιρό.
Το υπουργείο υποστηρίζει ότι το ρεπορτάζ περιέχει ανακρίβειες και μεροληπτικές θέσεις, ενώ αναφέρει ότι ο δημοσιογράφος Fabien Perrier, που το υπογράφει, «όταν υποστηρίζει αβίαστα και με περισσή ευκολία την προσωπική του άποψη, ότι η Ακρόπολη κινδυνεύει να καταστραφεί για πάντα, πρέπει να είναι σε θέση να την τεκμηριώσει».
Επιπλέον, χαρακτηρίζει αναξιόπιστους την πρόεδρο του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων, Δέσποινα Κουτσούμπα, και τον αρχιτέκτονα, Τάσο Τανούλα, που μίλησαν στο Γάλλο δημοσιογράφο, τον οποίο εγκαλεί γιατί δεν έχει καταγράψει «την άποψη των υπευθύνων μελετητών, οι οποίοι είναι επιστήμονες εγνωσμένου κύρους, διεθνώς, με μακρά και πολύ επιτυχημένη θητεία στο αναστηλωτικό έργο της Ακρόπολης».
Αναφορικά με το ατύχημα που είχε πολίτης με αναπηρικό καροτσάκι στην Ακρόπολη, το υπουργείο επισημαίνει ότι δεν συνέβη στους τσιμεντένιους διαδρόμους, αλλά «στο ξύλινο deck στα Προπύλαια» και σημειώνει ότι «είναι απορίας άξιον πώς βρέθηκε εκεί ο συμπολίτης μας με το αναπηρικό καρότσι, καθώς δεν ενδείκνυται η κυκλοφορία τροχήλατων αμαξιδίων στο συγκεκριμένο ξύλινο δάπεδο, το οποίο έχει αναβαθμούς». Προσθέτει μάλιστα ότι «παραμένει αδιαμφισβήτητο το γεγονός ότι η Ακρόπολη είναι σήμερα απολύτως προσβάσιμη στο σύνολο της κοινωνίας, της κοινωνίας των τριών τρίτων».
Το υπουργείο Πολιτισμού έδωσε στη δημοσιότητα την απαντητική επιστολή στη γαλλική εφημερίδα για το ρεπορτάζ, έπειτα από αίτημα δημοσιογράφων, όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση.
Τι έγραφε η Liberation
«Ακρόπολη, τσιμενταρισμένη και παραμορφωμένη ομορφιά» είναι ο τίτλος του άρθρου της Liberation, στο οποίο καταγράφεται η παρέμβαση της υπουργού Πολιτισμού, Λίνας Μενδώνη και της κυβέρνησης στον Ιερό Βράχο, με ένα συνονθύλευμα τσιμέντου, «που δείχνει ασέβεια απέναντι σε ένα μνημείο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς».
«Στο πιο επισκέψιμο μνημείο στην Ελλάδα, με το πρόσχημα της αποκατάστασης και βελτίωσης της προσβασιμότητας του μνημείου, κινδυνεύουν να μεταμορφώσουν τον λόφο στην καρδιά της Αθήνας για πάντα», υπογραμμίζεται στο άρθρο – παρέμβασή της Liberation.
Παράλληλα, το άρθρο αναφέρει τις δηλώσεις της πρόεδρου του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων, Δέσποινας Κουτσούμπα και του αρχιτέκτονα, Τάσου Τανούλα, ο οποίος επί 44 χρόνια εργάστηκε για την αποκατάσταση της Ακρόπολης.
Και οι δύο περιγράφουν με μελανά χρώματα τις παρεμβάσεις, σημειώνοντας ότι αλλοιώνουν τον χαρακτήρα του μνημείου.
Όπως εξηγεί η κυρία Κουτσούμπα στη γαλλική εφημερίδα, για τα έργα που πραγματοποιήθηκαν τοποθετήθηκε οπλισμένο σκυρόδεμα στους αρχαίους βράχους και, στη συνέχεια, καλύφθηκε με τσιμέντο. Τώρα, η κορυφή του λόφου, 157 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, «μοιάζει περισσότερο με ποδηλατόδρομο ή πίστα για σκέιτμπορντ, παρά με έναν ιστορικό χώρο για να θαυμάσετε τις αρχαιότητες».
Ο αρχιτέκτονας, Τάσος Τανουλάς, περιγράφει το σοκ του, όταν επισκέφθηκε την Ακρόπολη μετά το πέρας των εργασιών. «Όταν ήμουν υπεύθυνος για το έργο, το κάναμε με το χέρι», θυμάται μιλώντας στη γαλλική εφημερίδα, προσθέτοντας χαρακτηριστικά: «από σεβασμό για το μέρος, από σεβασμό για τις πέτρες».
Τώρα όλα φαίνεται να έχουν γίνει με σχεδόν βιομηχανικό τρόπο, όπως είπε καταλήγοντας ότι «χρησιμοποίησαν βαριά μηχανήματα, που έβλαψαν τις εγκαταστάσεις».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις