Πάνω από τα δύο τρίτα των μήλων που πουλήθηκαν σε ισπανικά σούπερ μάρκετ τους πρώτους τρεις μήνες του τρέχοντος έτους παρήχθησαν στην Ισπανία, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Infolineal. Η τάση υπέρ της εθνικής παραγωγής έναντι των εισαγόμενων μήλων ξεκίνησε το 2017.

Η έρευνα αποκάλυψε ότι το 67% των μήλων ήταν κατ ‘οίκον καλλιέργεια, σε σύγκριση με το 46% πέρυσι. Στη Lleida και τη Βαρκελώνη, όπου βρίσκεται το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής, το ποσοστό ανήλθε στο 84%.

Η Afrucat, η Ένωση Φρούτων της Καταλονίας, δήλωσε ότι οι πωλήσεις φρούτων που καλλιεργούνται στην εγχώρια αγορά είναι ιστορικά υψηλότερες σε παραγωγικές περιοχές.

Στη Μαδρίτη, τα ισπανικά μήλα αντιπροσώπευαν το 51% του συνόλου, ενώ στη Σαραγόσα το ποσοστό ήταν 61%.

«Ένας από τους λόγους της φετινής αύξησης θα μπορούσε να είναι η κατάσταση που προκαλείται από την πανδημία Covid-19, που οδηγεί σε μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση των καταναλωτών για τα τοπικά φρούτα και ορισμένες συγκεκριμένες δυσκολίες για το διεθνές εμπόριο», δήλωσε η Afrucat.

Ωστόσο, μια ιστορική ανασκόπηση των δεδομένων δείχνει ότι η τάση προς την εθνική παραγωγή ξεκίνησε πριν από την πανδημία. Η παρουσία ισπανικών μήλων στα ράφια των σούπερ μάρκετ αυξάνεται κατά μέσο όρο 5% ετησίως από το 2017.

Στα αχλάδια, το ισπανικό προϊόν αποτελούσε το 83% των συνολικών πωλήσεων, σε σύγκριση με το 74% το 2015.

Η Afrucat σημείωσε ότι η βραδύτερη ανάπτυξη οφείλεται στην «επιθετική στρατηγική ορισμένων ανταγωνιστών της Βόρειας Ευρώπης σε περιόδους υπερπαραγωγής».