Κινητή τηλεφωνία: Τέλος στη φραγή εισερχομένων
Με τον νέο Γενικό Κανονισμό Αδειών, σε περιπτώσεις οφειλών, οι πάροχοι υποχρεώνονται να συνεχίζουν να παρέχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο έστω και με μικρότερη ταχύτητα.
«Φρένο» στη δυνατότητα των παρόχων τηλεφωνίας να βάζουν φραγή στις εισερχόμενες κλήσεις των συνδρομητών τους λόγω οφειλών, βάζει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Με τον νέο Γενικό Κανονισμό Αδειών, σε περιπτώσεις οφειλών, οι πάροχοι υποχρεώνονται να συνεχίζουν να παρέχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο έστω και με μικρότερη ταχύτητα.
Ο νέος Κανονισμός, στόχος του οποίου είναι η προάσπιση των δικαιωμάτων των συνδρομητών υπηρεσιών τηλεφωνίας και διαδικτύου, επιφέρει αλλαγές στις συμβάσεις των παρόχων με τους καταναλωτές και επιβάλλει στις εταιρείες Τηλεπικοινωνιών, μεταξύ άλλων, τις ακόλουθες υποχρεώσεις:
– Να παρέχουν ελάχιστο επίπεδο υπηρεσίας στον συνδρομητή σε περίπτωση προσωρινής ή μόνιμης διακοπής υπηρεσιών λόγω οφειλών, όπως λήψη εισερχόμενων κλήσεων, πραγματοποίηση εξερχόμενων κλήσεων που δεν συνεπάγονται χρέωση για τον συνδρομητή, πρόσβαση στο Διαδίκτυο με ταχύτητα τουλάχιστον 256 Κbps ή πρόσβαση κατ’ ελάχιστον στις ιστοσελίδες gov.gr, της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.
– Να προειδοποιούν τον συνδρομητή για την επικείμενη λήξη της σύμβασής του το αργότερο δύο μήνες πριν τη λήξη της. Επίσης, πρέπει να προειδοποιούν τον συνδρομητή καρτοκινητής τηλεφωνίας 15 ημέρες πριν τη λήξη της προπληρωμένης αξίας υπηρεσιών.
– Να μην αυξάνουν το πάγιο σε σύμβαση ορισμένου χρόνου, με μόνη εξαίρεση την περίπτωση τεχνολογικών αλλαγών στο δίκτυο. Σε αυτή την περίπτωση, ο συνδρομητής διατηρεί το δικαίωμα να καταγγείλει αζημίως τη σύμβαση λόγω της συγκεκριμένης αύξησης. Ο συνδρομητής δεν έχει δικαίωμα καταγγελίας αν οι προτεινόμενες αλλαγές στη σύμβασή του δεν έχουν αρνητικό αντίκτυπο σε αυτόν.
– Να παρέχουν συμβουλές στον συνδρομητή για καλύτερα τρέχοντα τιμολόγια, σε σχέση με τις παρεχόμενες υπηρεσίες που λαμβάνει, τουλάχιστον έναν μήνα πριν τη λήξη της σύμβασής του.
– Να ενημερώνουν τον συνδρομητή υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας όταν φτάνει στο 80% της προβλεπόμενης χρήσης και στο 100% ότι υπάρχει υπέρβαση της κατανάλωσης του προγράμματός του.
– Να αναφέρουν στη σύνοψη της σύμβασης πληροφορίες για τα κύρια προϊόντα και τις υπηρεσίες που αφορούν τους χρήστες με αναπηρία.
Ευκολότερο «σπάσιμο» συμβολαίου
Με τον Νέο Κανονισμό Γενικών Αδειών:
– Απλοποιείται η διαδικασία υπολογισμού του τέλους πρόωρης διακοπής αν ο συνδρομητής διακόψει τη σύμβασή του πριν λήξει το συμβόλαιό του.
– Μειώνεται το ελάχιστο όριο, που ο πάροχος υποχρεούται, κατόπιν εντολής του συνδρομητή, να διακόπτει την παροχή υπηρεσιών, όταν διαπιστώνει ότι η χρέωση του συνδρομητή υπερβεί το όριο αυτό. Το νέο όριο διαμορφώνεται στα 100 ευρώ για μηνιαίο κύκλο τιμολόγησης και στα 200 ευρώ για διμηνιαίο κύκλο τιμολόγησης, ενώ τώρα είναι στα 150 ευρώ και 300 ευρώ αντίστοιχα.
– Εάν ο συνδρομητής λαμβάνει δέσμη υπηρεσιών από έναν πάροχο και θέλει να καταγγείλει μία υπηρεσία πριν από τη λήξη της σύμβασης, για λόγους αδυναμίας συμμόρφωσης με αυτή ή αδυναμίας παροχής της υπηρεσίας, τότε μπορεί να καταγγείλει αζημίως το σύνολο υπηρεσιών της δέσμης.
Οι διατάξεις του νέου Κανονισμού θα τεθούν σε ισχύ σταδιακά, ενώ θα είναι όλες σε πλήρη ισχύ σε εννέα μήνες από τη δημοσίευση του Κανονισμού.
- Emily in Paris: Ο Γκάμπριελ τελικά και στην 5η σεζόν μετά την «ωμή» κριτική του
- Τζον Κένεντι: Το «πορτρέτο» του από τον εμβληματικό Λέοντα Καραπαναγιώτη
- Φοροδιαφυγή: Έρχεται σοκ και ΔΕΟΣ – Η νέα ομάδα για δύσκολες αποστολές
- Αμαλιάδα: Στα κρατητήρια η Ειρήνη Μουρτζούκου – «Αντιστάθηκε στη σύλληψή της»
- Μέχρι το 2029 στην Παρί Σεν Ζερμέν ο Χακίμι (pic)
- Ουκρανία: Δυο νεκροί σε πλήγματα της Ρωσίας στη Σούμι – «Τεράστιες εκρήξεις»