Λιανεμπόριο: Νέες τάσεις στις καταναλωτικές συμπεριφορές μετά την πανδημία
PwC: Νέες τάσεις στις καταναλωτικές συμπεριφορές μετά την πανδημία. Κορυφαία επιλογή παραμένουν οι αγορές εντός καταστημάτων
H επίδραση του νέου κοροναϊού έχει εντείνει την τάση που θέλει τους καταναλωτές πιο ευαισθητοποιημένους σε θέματα βιωσιμότητας, εστιάζοντας ακόμα περισσότερο στην επίπτωση που έχουν οι αγοραστικές τους επιλογές αναφορικά με τους παράγοντες ESG (περιβάλλον, κοινωνία και διακυβέρνηση).
Παρά τον αντίκτυπο του COVID-19 στο λιανικό εμπόριο, οι αγορές εντός του καταστήματος φαίνεται να παραμένουν η κορυφαία επιλογή για καταναλωτές που ψωνίζουν καθημερινά ή εβδομαδιαία.
Τις τάσεις που συνδέονται με τις καταναλωτικές συμπεριφορές, όπως αυτές αναδείχθηκαν από την πανδημία, καταδεικνύει μελέτη της PwC «March 2021 Global Consumer Insights Pulse Survey».
Συγκεκριμένα, όπως και σε πολλούς άλλους κλάδους, ο τομέας της λιανικής έκανε έντονη στροφή, προκειμένου να ανταποκριθεί στις ανάγκες των πελατών. Αυτό μάλιστα καθίσταται ακόμα πιο σημαντικό καθώς, σύμφωνα με τη μελέτη, η πανδημία δημιούργησε έντονες διαφοροποιήσεις μεταξύ των καταναλωτικών συμπεριφορών, με αποτέλεσμα τη διαμόρφωση νέων ομάδων καταναλωτών, που ενδέχεται να αποτελούν προπομπό νέων στάσεων και συμπεριφορών.
Οι ομάδες αυτές χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες, με δυνατότητα να επηρεάσουν σημαντικά τις επιλογές καναλιών, προϊόντων και brands για τους καταναλωτές.
1. Οι καταναλωτές που εργάζονται κυρίως από το σπίτι, συγκριτικά με όσους εργάζονται εκτός σπιτιού, προτιμούν ένα ψηφιακό και φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο ζωής, ενώ αναμένεται να ξοδέψουν υψηλότερα ποσά για όλες τις κατηγορίες προϊόντων που συμπεριλαμβάνονται στην έρευνα.
Το 64% των καταναλωτών που εργάζονται από το σπίτι προτιμούν να κάνουν τα ψώνια τους διαδικτυακά, έναντι 55% όσων εργάζονται εκτός σπιτιού.
Εφόσον η εργασία από το σπίτι συνεχιστεί, αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει σημαντικά τις εταιρείες λιανικής, καθώς αναμένεται μείωση στις προτιμήσεις για τα ψώνια σε φυσικό κατάστημα.
2. Οι νεότεροι καταναλωτές είναι πιο πιθανόν να ψωνίσουν στο διαδίκτυο, συγκριτικά με μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες. Το 35% της Γενιάς Z και το 43% των Millennials καταναλωτών είναι πιο πιθανόν να ψωνίσουν καθημερινά ή εβδομαδιαία μέσω του κινητού τους τηλεφώνου, σε σύγκριση με μεγαλύτερες ηλικίες.
Επίσης, σύμφωνα με τη μελέτη, ο COVID-19 δεν έχει επηρεάσει τις καταναλωτικές συνήθειες των νεότερων καταναλωτών, ενώ αναμένεται αύξηση στα ποσά που δαπανούν κατά τους επόμενους μήνες, σε σύγκριση με τους μεγαλύτερους ηλικιακά καταναλωτές.
3. Μικρότερη είναι η συχνότητα αγορών σε φυσικά καταστήματα από τους καταναλωτές που θέτουν την υγεία και την ασφάλεια ως προτεραιότητα, σε σύγκριση με καταναλωτές που δεν είναι τόσο συνειδητοποιημένοι στο θέμα της ασφάλειας. Σε ποσοστό 23%, οι συμμετέχοντες στην έρευνα κατατάσσουν τα «αυξημένα μέτρα για την υγεία και την ασφάλεια» ως τον πρώτο ή δεύτερο πιο σημαντικό παράγοντα για τις αγορές εντός καταστήματος. Οι συγκεκριμένοι καταναλωτές είναι επίσης πρόθυμοι να αγοράσουν τόσο μεγαλύτερης αξίας, όσο και πιο υγιεινά και φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα.
4. Οι καταναλωτές στην περιοχή Ασίας – Ειρηνικού εστιάζουν στη βιωσιμότητα και είναι λιγότερο συνειδητοποιημένοι σχετικά με την υγεία και την ασφάλεια στην φυσική τους παρουσία στα καταστήματα. Σε ποσοστό 45%, οι καταναλωτές στην περιοχή αυτή ψωνίζουν πιο συχνά εντός καταστήματος, σε σχέση με τους καταναλωτές της Δύσης, καθώς μειώνονται οι ανησυχίες για την υγεία και την ασφάλεια λόγω της άρσης των περιορισμών για τον COVID-19.
Στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, την Αφρική και τη Μέση Ανατολή, οι καταναλωτές εστιάζουν περισσότερο στους παράγοντες ESG, σε σύγκριση με άλλες περιοχές του κόσμου. Το 60% των καταναλωτών στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού και το 61% των καταναλωτών στην Αφρική/Μέση Ανατολή είναι συνειδητοποιημένοι για την αγορά προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον. Αυτό αναμένεται να ενταθεί, καθώς οι καταναλωτές παγκοσμίως αποκτούν μεγαλύτερη ευαισθησία σε θέματα περιβάλλοντος και βιωσιμότητας.
Ενώ η προσήλωση στην προστασία του πλανήτη συχνά συνδέεται με τους Ευρωπαίους καταναλωτές, η έρευνα καταδεικνύει ότι, στον απόηχο της πανδημίας, οι συμμετέχοντες στη μελέτη παγκοσμίως εστιάζουν σε πιο βιώσιμες επιλογές.
Ενδεικτικά, το 55% των καταναλωτών δήλωσαν ότι κάνουν τις αγορές τους από εταιρείες που είναι ευαισθητοποιημένες ως προς την προστασία του πλανήτη, ενώ κατά 54% ανέφεραν ότι αγοράζουν προϊόντα με οικολογική συσκευασία.
Οι καταναλωτές είναι επίσης πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για πιο υγιεινές επιλογές, για τοπικά προϊόντα και για βιώσιμη συσκευασία, ανεξαρτήτως από το αν ψωνίζουν διαδικτυακά ή εντός του καταστήματος.
- «Skål!» – Πώς η κλιματική αλλαγή μετατρέπει τη Σουηδία σε φιλόδοξο οινοπαραγωγό
- Οδήγηση: Πρόστιμο για όσους τρώνε μέσα στο αυτοκίνητο – Πότε σου παίρνουν το δίπλωμα
- Ιαπωνία: Κυβερνοεπίθεση δέχεται η Japan Airlines – Καθυστερήσεις και πιθανόν ακυρώσεις πτήσεων
- Γάζα: Απίστευτη σφαγή – Το Ισραήλ σκότωσε 5 δημοσιογράφους σε όχημα με διακριτικά
- Κόσοβο: Η Σερβική Λίστα θα συμμετέχει στις εκλογές, έκρινε δευτεροβάθμιο όργανο της εκλογικής επιτροπής
- Λίβανος: Βομβαρδισμός του Ισραήλ στην Μπααλμπέκ παρά τη συμφωνία κατάπαυσης του πυρός