Πειραιάς: Έργα υποδομών και μεταφορών στον ευρύτερο πειραϊκό χώρο
Έργα υποδομών και μεταφορών, που θα προσδώσουν δυναμική σε επιχειρηματικό επίπεδο στον ευρύτερο πειραϊκό χώρο, αποτέλεσαν αντικείμενο συζήτησης στη διεξαχθείσα με τηλεδιάσκεψη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ΕΒΕΠ, με τη συμμετοχή του υπουργού Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, της αντιπεριφερειάρχη Πειραιά, Σταυρούλας Αντωνάκου και του δημάρχου, Γιάννη Μώραλη
- «Το μετρό καταστρέφει τη μοναδική πλατεία και μας διώχνει από τη γειτονιά» εξηγεί κάτοικος των Εξαρχείων στο in
- Το καλό κρασί δεν πουλάει πια και αυτός είναι ο λόγος
- Κλιμακώνεται η ένταση: Το Πακιστάν βομβάρδισε το Αφγανιστάν - Τουλάχιστον 46 νεκροί
- Φτιάχνοντας χριστουγεννιάτικα μπισκότα για τα παιδιά στη Γάζα
Έργα υποδομών και μεταφορών, που θα προσδώσουν δυναμική σε επιχειρηματικό επίπεδο στον ευρύτερο πειραϊκό χώρο, αποτέλεσαν αντικείμενο συζήτησης στη διεξαχθείσα με τηλεδιάσκεψη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, στην οποία έλαβε μέρος ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, η αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, Σταυρούλα Αντωνάκου και ο δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης που αφορούσε στην τροχιά υλοποίησης των έργων, τα οποία σχετίζονται με τους σχεδιασμούς για το Θριάσιο Ι και ΙΙ, σύμφωνα με ανάρτηση του Επιμελητηρίου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εξετάστηκαν ζητήματα που σχετίζονται με την εφοδιαστική αλυσίδα, τις σχετικές υποδομές, αλλά και τις αναγκαίες παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν, ώστε να επέλθει επικαιροποίηση σε ορισμένες εξ αυτών που κρίνεται αναγκαίο, λόγω των νέων δεδομένων που έχουν προκύψει για την εφοδιαστική αλυσίδα μετά την πανδημία.
Γι’ αυτά τα θέματα, όπως σημειώνει ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, υπήρξε συναντίληψη ως προς την αναγκαιότητα επίσπευσης ορισμένων παρεμβάσεων που αφορούν στις υποδομές, επί των οποίων εδράζουν δράσεις που σχετίζονται με την εξυπηρέτηση των δραστηριοτήτων του εμπορικού, αλλά και επιβατικού λιμένα Πειραιά και όχι μόνο, ενώ τέθηκε θέμα για την επανεξέταση ορισμένων παραμέτρων της υποθαλάσσιας ζεύξης Περάματος -Σαλαμίνας και των πιθανών επιπτώσεων στα πλεονεκτήματα της νησιωτικότητας, αλλά και μελλοντικής απασχόλησης του στόλου των ferry boat που καλύπτουν σήμερα το πορθμείο.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε και στην κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών, που θα δημιουργηθεί από το real estate και τις επενδύσεις που έχει προσελκύσει και οι οποίες θα μεταμορφώσουν ουσιαστικά την πόλη του Πειραιά. Όπως αναφέρθηκε, το λιμάνι του Πειραιά επίσης αναβαθμίζεται συγκοινωνιακά και, το επόμενο καλοκαίρι, θα δημιουργηθούν 3 νέοι σταθμοί του Μετρό, ενώ από το τέλος Ιουνίου θα ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια του ΤΡΑΜ.
Το 2022, η διαδρομή Πειραιάς- αεροδρόμιο θα καλύπτεται σε 45 λεπτά, γεγονός ιδιαίτερης σημασίας για τη διακίνηση επιβατών με προορισμό τα κρουαζιερόπλοια, αλλά και τα πλοία της ακτοπλοΐας από και προς αεροδρόμιο.
Όπως αναφέρει το Επιμελητήριο, ο υπουργός απάντησε σε όλα τα ερωτήματα των μελών του Δ.Σ. και αναφέρθηκε ιδιαιτέρως στη λειτουργία του τραμ, μόλις λυθεί το θέμα με το διατηρητέο κτίριο στη Σκυλίτση και το χρονοδιάγραμμα εργασιών των τριών σταθμών του μετρό για το καλοκαίρι του 2022.
Επίσης, επιβεβαίωσε πως το έργο της υπογειοποίησης των γραμμών του ηλεκτρικού βρίσκεται στις επιλογές της κυβέρνησης για υλοποίηση μέσω ΕΣΠΑ 2021-27 και εκτιμάται από την αναθέτουσα αρχή του έργου ΣΤΑΣΥ σε 100 εκατ. ευρώ.
Συμμετείχα σήμερα στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, όπου συζητήσαμε διεξοδικά το αναπτυξιακό μας σχέδιο για τις υποδομές και τη συνδεσιμότητα του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας μας.
1/2 pic.twitter.com/JGoIid2nDa— Κώστας Καραμανλής (@karamanlis_k) May 24, 2021
Θριάσιο Ι: Ξεπεράστηκαν τα εμπόδια με την ΕΕ
«Αναφορικά με το Θριάσιο Ι, αποκάλυψε ότι μετά από σκληρή διαπραγμάτευση ξεπεράστηκαν τα εμπόδια με την ΕΕ, που ήταν αποτέλεσμα της προβληματικής σύμβασης παραχώρησης», σημειώνει το ΕΒΕΠ και προσθέτει ότι ο υπουργός ανέφερε πως 12 σημεία της σύμβασης είναι υπό αναθεώρηση, γεγονός που θα οδηγήσει στο να προχωρήσει το Θριάσιο Ι.
Επίσης, τόνισε ότι στους στόχους της κυβέρνησης είναι η βελτίωση των ταχυτήτων του σιδηροδρομικού δικτύου, ενώ αναφορικά με τα προβλήματα που σχετίζονται με την εφοδιαστική είπε ότι είναι υπό επικαιροποίηση το σχετικό πλαίσιο ώστε, μέχρι το τέλος του έτους, να υπάρχει ένα πλήρες πλάνο για την αναμόρφωση του πλαισίου που την διέπει, γεγονός που θα προσδώσει μεγάλη δυναμική. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Καραμανλής και στα agro-logistics, αναφερόμενος στα σχέδια της κυβέρνησης για τα εμπορευματικά κέντρα.
Ο κ. Καραμανλής, όπως αναφέρει το ΕΒΕΠ, τόνισε ότι βασική προτεραιότητα είναι η ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου του Πειραιά, για να ακολουθήσουν η ανάπτυξη των άλλων που είναι στους σχεδιασμούς, σε συνάρτηση με τη βελτίωση των ταχυτήτων των σιδηροδρόμων.
Αναφορικά με την υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος -Σαλαμίνας, ο υπουργός ανέφερε ότι, μέσα από ένα σοβαρό διάλογο, μπορούν να δοθούν απαντήσεις στα θέματα που έχουν εγερθεί για ένα θέμα που θα προχωρήσει με ορίζοντα πενταετίας.
Από την πλευρά της, η αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, Σταυρούλα Αντωνάκου, αναφέρθηκε στα 109 έργα που είναι σε εξέλιξη σε όλη την περιφέρεια, συνολικού κόστους 198 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ τόνισε τη σημασία κυκλοφοριακών παρεμβάσεων, όπως ο κόμβος Σχιστού και η υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά.
Η υπογειοποίηση των γραμμών είναι μείζονος σημασίας για τον Πειραιά επεσήμανε από την πλευρά του ο δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, έργο το οποίο χαρακτήρισε στρατηγικού χαρακτήρα για το λιμάνι που αναπτύσσεται, για το πειραϊκό επιχειρείν, αλλά και για την ποιότητα ζωής των κατοίκων του Πειραιά. Επίσης, ανακοίνωσε ότι στο τέλος Ιουνίου θα ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια του τραμ στον Πειραιά.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις