Πανελλαδικές 2021: Προτεινόμενο θέμα ΑΟΘ
Για την καλύτερη προετοιμασία των υποψηφίων ενόψει των Πανελλαδικών Εξετάσεων, το in.gr παρουσιάζει προτεινόμενα θέματα για τα υπό εξέταση μαθήματα.
- «Διαταραγμένη» χαρακτήρισε η κυβέρνηση τη νεαρή Ιρανή φοιτήτρια που γδύθηκε δημοσίως
- Γερμανία: Σε κρίση το επιχειρηματικό μοντέλο – Καταρρέει η οικονομία
- Άιντα Λουπίνο - Η ατρόμητη σταρ του Χόλιγουντ που ξεπέρασε τη femme fatale τυποποίηση
- Οδηγός ταξί πήρε 160 ευρώ από τουρίστα για να τον πάει στον Πειραιά - «Ευχαριστώ που ήσουν κορόιδο»
Για την καλύτερη προετοιμασία των υποψηφίων ενόψει των Πανελλαδικών Εξετάσεων, το in.gr παρουσιάζει προτεινόμενα θέματα για τα υπό εξέταση μαθήματα.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε προτεινόμενο θέμα για το μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ).
Προτεινόμενο θέμα
ΘΕΜΑ Α
Α1. Να χαρακτηρίσετε τις προτάσεις που ακολουθούν, γράφοντας στο τετράδιό σας, δίπλα στο γράμμα που αντιστοιχεί σε κάθε πρόταση, τη λέξη Σωστό, αν η πρόταση είναι σωστή, ή τη λέξη Λάθος, αν η πρόταση είναι λανθασμένη.
α. Βάσει της έννοιας του κόστους ευκαιρίας, όταν ένα ποδήλατο κοστίζει 100 ευρώ, τα ευρώ αυτά αντιπροσωπεύουν όλα τα άλλα προϊόντα που θα μπορούσαν να αγοραστούν αντί του ποδηλάτου.
β. H ζήτηση ενός αγαθού μεταβάλλεται προς την ίδια κατεύθυνση με τη μεταβολή της τιμής του συμπληρωματικού αγαθού (ceteris paribus).
γ. Το οριακό προϊόν της εργασίας είναι το προϊόν που παράγει κάθε φορά ένας συγκεκριμένος επιπλέον εργάτης.
δ. Η τελείως ανελαστική προσφορά έχει ελαστικότητα ως προς την τιμή που τείνει στο άπειρο.
ε. Ταυτόχρονη αύξηση ζήτησης και προσφοράς ενός αγαθού μπορεί να μη μεταβάλλει την τιμή του.
Μονάδες 15
Α2. Να γράψετε στο τετράδιό σας τον αριθμό καθεμιάς από τις παρακάτω προτάσεις και, δίπλα στον αριθμό, το γράμμα που αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση.
1. Σε μια οικονομία όπου παράγονται μόνο 2 αγαθά Χ και Ψ, μια Καμπύλη Παραγωγικών Δυνατοτήτων που έχει εξίσωση Ψ=100-2Χ υποδηλώνει για το Κόστος Ευκαιρίας (ΚΕ) ότι:
α. ΚΕχ=50.
β. ΚΕχ=1/50.
γ. ΚΕχ=2.
δ. ΚΕχ=1/2.
2. Η μακροοικονομία:
α. Εξετάζει τη συμπεριφορά και τη δραστηριότητα των ξεχωριστών μονάδων μιας οικονομίας.
β. Εξετάζει τη συμπεριφορά του οικονομούντος ατόμου.
γ. Εξετάζει τη συμπεριφορά της συνολικής οικονομίας.
δ. Ασχολείται με τη θεωρία των τιμών.
Μονάδες 10
ΘΕΜΑ Β
Να αναπτύξετε το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν ως δείκτη οικονομικής ευημερίας και τις αδυναμίες του.
Μονάδες 25
ΘΕΜΑ Γ
Γνωρίζουμε ότι μία οικονομία με δεδομένη τεχνολογία παράγει μόνο 2 αγαθά Χ και Ψ απασχολώντας πλήρως και παραγωγικά 100 εργαζομένους. Κάθε εργαζόμενος από αυτούς μπορεί να παράγει 20 μονάδες Χ ή 10 μονάδες Ψ.
Γ1. Να κατασκευαστεί o Πίνακας και η Καμπύλη Παραγωγικών Δυνατοτήτων της οικονομίας όταν αυτή παράγει Χ=0, Χ=200, Χ=600, Χ=1.600, Χ=2.000 μονάδες προϊόντος.
(Μονάδες 4)
Γ2. Κατά το έτος 2019, με πλήρη απασχόληση παραγωγικών συντελεστών, η οικονομία παρήγαγε 200 μονάδες Χ και η τιμή του Χ ήταν 20 ευρώ, ενώ η τιμή του Ψ ήταν 30 ευρώ. Κατά το έτος 2020, με πλήρη απασχόληση παραγωγικών συντελεστών, η οικονομία παρήγαγε 600 μονάδες Χ και η τιμή του Ψ ήταν 36 ευρώ. Αν ο Δείκτης Τιμών αυξήθηκε κατά 15% μεταξύ των ετών 2019 – 2020 και ως έτος βάσης θεωρηθεί το 2019, να βρεθούν:
α. Το ΑΕΠ του 2019 σε τρέχουσες τιμές. (Μονάδες 4)
β. Το ΑΕΠ του 2020 σε σταθερές τιμές του 2019. (Μονάδες 3)
γ. Το ΑΕΠ του 2020 σε τρέχουσες τιμές. (Μονάδες 3)
δ. Η τιμή του Χ κατά το 2020. (Μονάδες 4)
ε. Η πραγματική ποσοστιαία μεταβολή του ΑΕΠ ανάμεσα στα έτη 2019 – 2020. (Μονάδες 4)
στ. Αν βελτιώθηκε ή χειροτέρευσε το επίπεδο ευημερίας μεταξύ των 2 ετών δεδομένου ότι ο πληθυσμός παρέμεινε σταθερός. (Μονάδες 3)
ΘΕΜΑ Δ
Σε μία υποθετική αγορά, για ένα αγαθό Χ, συλλέχθηκαν τα στοιχεία του ακόλουθου πίνακα, τα οποία αφορούν στη γραμμικής μορφής ζήτηση και προσφορά του:
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΤΕΙΝOΜΕΝΟ ΘΕΜΑ
Με τη συνεργασία του φροντιστηρίου Ορόσημο Ραφήνας
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις