Rimac Nevera: Στην ηλεκτρική Neverland
Η ευάριθμη ελίτ των ηλεκτρικών υπεραυτοκινήτων μόλις απέκτησε ένα ακόμα μέλος με την μορφή του αγωνιστικών προδιαγραφών και επιδιώξεων κροατικού Rimac.
- Αρκάς: Η καλημέρα της Κυριακής έχει γεύση από κουραμπιέδες
- Κρύο και καταιγίδες από το απόγευμα - Σε ποιες περιοχές θα χιονίσει
- Ανοιχτά τα μαγαζιά σήμερα - Κορυφώνεται η κίνηση, τι να προσέχουμε όταν αγοράζουμε παιχνίδια και τρόφιμα
- Τα ζώδια σήμερα: Γλύκανε μωρέ λίγο, μην είσαι σαν κακό χρόνο να'χεις
H κροατικής καταγωγής Rimac έκανε τα αποκαλυπτήρια του νέου της ηλεκτρικού υπεραυτοκινήτου το οποίο χάρη στις εξωτικές του προδιαγραφές αλλά και τις καταιγιστικές του επιδόσεις φιλοδοξεί να φέρει σε δύσκολη θέση μοντέλα όπως η επερχόμενη Lotus Evija, το γοητευτικό Pininfarina Battista και Aspark Owl αξιώνοντας φυσικά ένα ανάλογο όσο και εξωπραγματικό αντίτιμο το οποίο ανέρχεται σε 2 εκατομμύρια ευρώ.
Πλην της υπερβατικής τιμής του, το Nevera το οποίο ουσιαστικά αποτελεί την έκδοση παραγωγής του C_Two Concept διαθέτει εξίσου υπερβατικά τεχνολογικά χαρακτηριστικά τα οποία συνοπτικά μεταφράζονται στην παρουσία τεσσάρων ηλεκτρικών μοτέρ με συνδυαστική ισχύ 1.915 ίππων και 2.360 Nm ροπής.
Με δεδομένη την αφθονία ισχύος και ηλεκτρικών μοτέρ η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς με το Nevera να απαιτεί μόλις 1,97 δευτερόλεπτα για τη διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα και 9,3 δευτερόλεπτα για τα 0-300 χλμ./ώρα. Η μέγιστη ταχύτητά του διαμορφώνεται σε 412 χλμ./ώρα. Κάπως έτσι η Rimac αξιώνει τον τίτλο του ταχύτερου αυτοκινήτου παραγωγής αν και μάλλον πολύ σύντομα έπονται εξελίξεις ως προς τον συγκεκριμένο τομέα με δεδομένη την υπερπληθώρα hypercars, ηλεκτρικών και μη που βρίσκονται στα σκαριά.
Την τροφοδοσία των ηλεκτρικών μοτέρ αναλαμβάνει μπαταρία ιόντων λιθίου 120 KWh η οποία εξασφαλίζει αυτονομία 550 χλμ. Το κύκλωμα υποστηρίζει τη δυνατότητα φόρτισης με 500 kW, ιδιότητα που υπόσχεται την αναπλήρωση του 80% της ενέργειας σε μόλις 19 λεπτά.
Για την αποτελεσματική διαχείριση της πλεονάζουσας ισχύος, η Rimac έχει αξιοποιήσει carbon κεραμικά δισκόφρενα με εξαπίστονες δαγκάνες με την υπογραφή της Brembo. Επίσης το Nevera διαθέτει και σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας το οποίο συνεισφέρει στην επαναφόρτιση των μπαταριών. Οι τελευταίες, σύμφωνα με τις συστάσεις, έχουν τοποθετηθεί κατά τρόπο που να συμβάλλει κατά 37% στην στρεπτική ακαμψία του monocoque πλαισίου του Nevera.
Tην εικόνα συμπληρώνει ένα σοφιστικέ σύστημα διαχείρισης ροπής και traction control που αναλόγως την επιλογή του προγράμματος οδήγησης επιτρέπουν στον οδηγό περισσότερη ελευθερία αναλόγως τις περιστάσεις. Τα τελευταία ανέρχονται στον πληθωρικό αριθμό των επτά συνολικα (Sport, Drift, Comfort, Range, Track και δύο Custom) και επιτρέπουν στον οδηγό την ρύθμιση διαφορετικών παραμέτρων σε ό,τι αφορά την λειτουργία των κινητήρων -ενδεικτικά στα προγράμματα Comfort και Range λειτουργούν μόνο οι μισοί κινητήρες- την ανάρτηση, τα αεροδυναμικά βοηθήματα.
Ειδικά στο πρόγραμμα Track, η κροατική φίρμα έχει εντάξει το πρώτο σύστημα υποβοήθησης με τεχνητή νοημοσύνη το οποίο σύμφωνα με τις συστάσεις βοηθά τον οδηγό να βελτιώσει τις επιδόσεις του σε περιβάλλον πίστας.
Σημαντικό ρόλο στην συγκεκριμένη λειτουργία διαδραματίζει ο εξοπλισμός του Nevera με 12 υπερηχητικούς αισθητήρες, 13 κάμερες που ελέγχονται από επεξεργαστή της NVIDIA. Κατά αυτόν τον τρόπο συλλέγονται στοιχεία για τις επιταχύνσεις, τα σημεία για τα φρένα αλλά και για την αγωνιστική γραμμή αντιπαραβάλλονται με τις δυνητικές ιδανικές διαδρομές σε πίστα μέσω του συστήματος τεχνητής νοημοσύνης και τίθενται στη διάθεση του οδηγού. Το συγκεκριμένο σύστημα πρόκειται να τελειοποιηθεί από το 2022 και θα επιδέχεται over the air updates προκειμένου να βελτιώνεται συνεχώς.
Αντίστοιχα με την αγωνιστική διάθεση του hypercar έχει διαμορφωθεί και το διθέσιο εσωτερικό του το οποίο διαθέτει τρεις TFT οθόνες οι οποίες ακολουθούν μια λίγο παράδοξη διάταξη καθώς όσα βρίσκονται στο ανώτερο τμήμα του ταμπλό έχουν να κάνουν με τις επιδόσεις και την οδηγική ευχαρίστηση ενώ όσα βρίσκονται χαμηλότερα αφορούν δευτερεύουσες λειτουργίες όπως το σύστημα ψυχαγωγίας και άλλα περιφερειακά.
Φυσικά οι δυνητικοί ιδιοκτήτες του οι οποίοι θα περιοριστούν σε 150 τον αριθμό μιας και το Nevera θα κατασκευαστεί σε εξαιρετικά περιορισμένο τιράζ θα μπορούν να επιλέξουν τη δική τους εκδοχή σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις, τα υλικά, τις λεπτομέρειες, αλλά και να ικανοποιήσουν πιο εξωπραγματικές απαιτήσεις του χάρη στο πρόγραμμα εξατομίκευσης της Rimac. Επίσης, με δεδομένο τον περιορισμένο αριθμό παραγωγής κάθε αντίτυπο θα φέρει την ιδιόχειρη υπογραφή του επικεφαλής της φίρμας, Mate Rimac.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις