Czinger 21C: Με δύναμη από τις ΗΠΑ
Ο κόσμος των υπεραυτοκινήτων θα αποκτήσει σύντομα έναν ακόμα εκπρόσωπο ο οποίος προέρχεται από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού και από μια ιδιαιτέρως φιλόδοξη startup η οποία σχεδίαση το 21C όπως ακριβώς ήθελε από το μηδέν και με ελάχιστες «βοήθειες».
Λίγο πριν η πανδημία καταλύσει κατά κάποιον τρόπο τα πάντα, μια νεοφυής αμερικανική φίρμα θέλησε να κάνει θεαματική είσοδο στην κατηγορία των υβριδικών hypercars, δίνοντας τις πρώτες συστάσεις για το Czinger C21.
Πλέον η αμερικανική φίρμα επανέρχεται, προλογίζοντας την έκδοση παραγωγής η οποία, σύμφωνα με τις συστάσεις θα παρουσιαστεί σύντομα με την προοπτική να περάσει στην παραγωγή το 2022.
Μέχρι τότε, η Czinger δημοσιοποιεί λίγες ακόμα εικόνες και πληροφορίες για το εκκεντρικό δημιούργημά της, επισημαίνοντας ότι προκειμένου να φτάσει στο ιδανικό αποτέλεσμα… επιδόσεων ανασχεδίασε ολοκληρωτικά το C21.
Για την ακρίβεια, όπως αποκαλύπτει ο εμπορικός διευθυντής της αμερικανικής φίρμας, κατά τη διαδικασία μετατροπής του C21 από πρωτότυπο σε έκδοση παραγωγής η Czinger χρειάστηκε να καταθέσει περίπου επιπλέον αιτήσεις για διπλώματα ευρεσιτεχνίας πέραν των 350 ήδη κατατεθειμένων που αφορούσαν το concept car.
Μία από τις βασικές ορατές διαφορές ανάμεσα σε πρωτότυπο και έκδοση παραγωγής είναι η γενναία αύξηση του πλάτους που πλέον φτάνει τα 2,050 μέτρα, υπερβαίνοντας οριακά το αντίστοιχο μέγεθος της Bugatti Chiron. Ο λόγος της αύξησης είναι η επιλογή φαρδύτερων ελαστικών καθώς μετά από τρία χρόνια δοκιμών οι μηχανικοί και οι δοκιμαστές του C21 προέκριναν την συγκεκριμένη επιλογή για μεγαλύτερη πρόσφυση στο εσωτερικό των στροφών.
Παρά την αύξηση, η ασυνήθιστη εφ’ ενός ζυγού διάταξη που τοποθετεί τον δεύτερο επιβαίνοντα πίσω από τον οδηγό παραμένει ανέπαφη. Αυτό που έχει μεταβληθεί σημαντικά είναι η εμφάνιση καθώς με δεδομένο το αυξημένο πλάτος οι αεροδυναμιστές επέλεξαν τον πλήρη ανασχεδιασμό προκειμένου να βελτιστοποιήσουν την ροή αέρα αλλά και να αυξήσουν την παραγωγή κάθετης δύναμης.
Επίσης ανασχεδιασμένη είναι και η ενεργή ανάρτηση καθώς οι μηχανικοί εκμεταλλευτηκαν τον επιπλέον χώρο που δημιουργήθηκε προς όφελος μιας πιο σοφιστικέ διάταξης που υπόσχεται καλύτερη οδική συμπεριφορά.
Αυτό που δεν άλλαξε είναι το καινοτόμο ελαφρύ πλαίσιο κατασκευασμένο από αλουμίνιο και ανθρακόνημα το οποίο διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στο ιδιαίτερα χαμηλό βάρος του C21 (1.240 κιλά) και του εξασφαλίζει την απόλυτη αναλογία κιλών ανά ίππο 1:1.
Σε ό,τι αφορά το σύνολο πρόκειται για έναν V8 των 2,88 λίτρων ο οποίος μπορεί να λειτουργήσει και με βιοαιθανόλη και ο οποίος παραδόξως για τα δεδομένα των start up έχει εξελιχθεί εξολοκλήρου από την Czinger. To όριο στροφών του τοποθετείται στις 11.000 σ.α.λ. και συνεισφέρει στην απόδοση ισχύος με 963 ίππους. Συνδυάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ τοποθετημένα στον μπροστινό άξονα τα οποία αυξάνουν την συνολική ισχύ σε 1.240 ίππους.
Σύμφωνα δε με τις συστάσεις θα υπάρξει και μια βελτιωμένη έκδοση η οποία θα εξασφαλίζει περισσότερη ισχύ από το υβριδικό σύνολο. Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι οι μπαταρίες που αναλαμβάνουν την τροφοδοσία των κινητήρων προέρχονται από ομάδα της F1 την οποία η αμερικανική φίρμα δεν έχει αποκαλύψει. Αυτό που δεν αποκαλύπτει επίσης είναι η απόδοση των μπαταριών οι οποίες σε κάθε περίπτωση εξασφαλίζουν αυτονομία 20 χλμ.
Σε επίπεδο επιδόσεων, στην έκδοση με το βασικό αεροδυναμικό πακέτo η μέγιστη ταχύτητα υπερβαίνει τα 450 χλμ./ώρα ενώ η διαδικασία από 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 1,9 δευτερόλεπτα. Στην περίπτωση της βελτιωμένης αεροδυναμικά έκδοσης όπου η παραγωγή κάθετης δύναμης φτάνει τα 615 κιλά με ταχύτητα 160 χλμ./ώρα και το θεαματικό μέγεθος των 2,5 τόνων με ταχύτητα 320 χλμ./ώρα. Αν ούτε αυτό είναι αρκετό για κάποιους η Czinger ανακοίνωσε ότι προτίθεται να κατασκευάσει μια ακόμα πιο σκληροπυρηνική έκδοση η οποία όμως δεν θα είναι νόμιμη για χρήση στο δημόσιο οδικό δίκτυο.
Υπό αυτό το σκεπτικό άλλωστε η αμερικανική φίρμα σχεδιάζει να διοργανώνει τα δικά της πρωταθλήματα σε πίστες ανά τον κόσμο. Επίσης προτίθεται να «κατοχυρώσει» την μέγιστη ταχύτητα του C21 σε επίσημο event που θα διοργανώσει μετά την παρουσίασή του.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις της φίρμας η εξέλιξη του hypercar αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν το τέλος του έτους με την προοπτική οι πρώτες παραδόσεις να ξεκινήσουν το 2023. Όσο για την τιμή του, ορίζεται σε 2,05 εκατομμύρια δολάρια δηλαδή περίπου 17 εκ. ευρώ.
- Θρίαμβος της Μπόρνμουθ στο «Ολντ Τράφορντ» (3-0) – Γκέλα για την Τσέλσι (0-0)
- Βραζιλία: Τουλάχιστον δέκα νεκροί σε συντριβή μικρού αεροπλάνου
- Artemas και Διαμαντής: Ο Κύπριος viral τραγουδιστής που ακούει ο Ομπάμα και όλο το TikTok, έχει ορμή
- Γάζα: Οικογένειες ψάχνουν καθημερινά στα σκουπίδια για να φάνε, λέει η UNRWA
- LIVE: Παναθηναϊκός – Athens Kallithea
- Μαγδεμβούργο: Τα κενά ασφαλείας και οι προειδοποιήσεις που αγνοήθηκαν