Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Διετής παράταση στην επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων

Διετής παράταση στην επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων

Περισσότερα κίνητρα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ταχυφορτιστές προανήγγειλε η Αλεξάνδρα Σδούκου, μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1 FM.

Στη δέσμευση ότι το κρατικό πρόγραμμα επιδοτήσεων «Κινούμαι Ηλεκτρικά» θα παραταθεί για τουλάχιστον δύο έτη – το 2022 και το 2023 – προχώρησε η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Μιλώντας στην εκπομπή Motor One των Παραπολιτικών 90,1 FM και στον Βαγγέλη Κιούση, η κυρία Αλεξάνδρα Σδούκου δήλωσε ότι θα δοθεί βαρύτητα στις υποδομές φόρτισης, καθώς έχει εξασφαλιστεί κονδύλι από το Ταμείο Ανάκαμψης για την εγκατάσταση ταχυφορτιστών.

Τόνισε επίσης ότι η κυβέρνηση έχει επεξεργαστεί ένα πακέτο βελτιώσεων στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά», με επιπλέον κίνητρα για τις εταιρείες και τους ιδιοκτήτες ταξί. Όσον αφορά το κοινό project με τη Volkswagen στην Αστυπάλαια, η κυρία Σδούκου ανέφερε ότι θα ακολουθήσουν και άλλα νησιά και πως γίνονται συζητήσεις με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν εκδηλώσει σχετικό ενδιαφέρον.

Αναλυτικά όσα δήλωσε η Αλεξάνδρα Σδούκου:

Για τη διάρκεια του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» και τις αλλαγές που θα γίνουν

«Είναι βέβαιο ότι το πρόγραμμα θα συνεχιστεί και για τα επόμενα χρόνια, καθώς υπάρχουν οι πόροι. Ο Πρωθυπουργός εξάλλου δήλωσε ότι αν χρειαστεί θα βρούμε και άλλους πόρους. Μπορώ να σας διαβεβαιώσω για τουλάχιστον διετή παράταση του προγράμματος, δεσμεύομαι δηλαδή και για το 2022 και το 2023».

«Έχουμε επεξεργαστεί ένα πακέτο βελτιώσεων στο πρόγραμμα. Παράδειγμα, αυξάνουμε τον αριθμό οχημάτων που μπορεί να προμηθευτεί μία επιχείρηση, από 3 στα 10 οχήματα. Καταργείται επίσης η υποχρεωτική αγορά του οχήματος μετά την λήξη της χρονομίσθωσης. Αυξάνουμε τον αριθμό των οχημάτων που μπορεί κάποιος να αποσύρει, επιδοτούμε την εγκατάσταση έξυπνων φορτιστών και από τα νομικά πρόσωπα, ενώ μέχρι τώρα ίσχυε μόνο για τα φυσικά πρόσωπα. Προσπαθούμε να αναθεωρήσουμε κάποια στοιχεία του προγράμματος, για να γίνει πιο ελκυστικό, δεν μπορώ να σας πω αυτή τη στιγμή αν το ανώτατο ποσό επιδότησης των 6.000 ευρώ θα αυξηθεί. Θέλουμε να δούμε πώς κατανέμονται οι πόροι».

«Σε ό,τι αφορά το ηλεκτρικό ποδήλατο, θα είναι πλέον επιλέξιμο και για νομικά πρόσωπα που δραστηριοποιούνται σε συγκεκριμένους κλάδους, όπως οι εταιρείες ενοικίασης ποδηλάτων, τα ξενοδοχεία ή εταιρείες διανομών. Και δίνουμε μεγαλύτερη βαρύτητα στα ταξί, ενισχύοντας τα ποσοστά των επιδοτήσεων».

Για τη συμπλήρωση ενός έτους από την παρουσίαση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά»

«Σήμερα είναι η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, ακριβώς ένα έτος από την παρουσίαση του θεσμικού πλαισίου για την ηλεκτροκίνηση που έγινε από τον Πρωθυπουργό στην Τεχνόπολη».

«Σε αυτό το χρόνο έχουμε πετύχει σημαντικά πράγματα που ούτε και εμείς τα περιμέναμε, αν λάβει κανείς υπόψη του την επέλαση του κορονοϊού και τα δύο lockdown. Παρόλα αυτά, τα στοιχεία δείχνουν ότι ο κόσμος αγκάλιασε την ηλεκτροκίνηση και την μετάβαση στις πράσινες μετακινήσεις. Τα νούμερα δείχνουν ότι το 2020 έκλεισε με μερίδιο στις ταξινομήσεις 2,6% και στους πρώτους μήνες του 2021 το ποσοστό έχει ανέβει στο 5,5%. Αν μάλιστα σκεφτούμε πού ήμασταν 18 μήνες πριν, περίπου στο 0,7%. Ή την τελευταία πενταετία 2015-2019 είχαν κυκλοφορήσει μόνο 1.145 ηλεκτρικά οχήματα και αυτόν τον αριθμό καταφέραμε να τον πιάσουμε μόλις σε ένα έτος. Τα στοιχεία δείχνουν ότι έχει γίνει μία καλή αρχή».

Φυσικά είμαστε ακόμη σε νηπιακό στάδιο, η ηλεκτροκίνηση πρέπει να δουλευτεί και άλλο, αν θέλουμε να πετύχουμε το 2030 το στόχο 1στα 3 νέα αυτοκίνητα να είναι ηλεκτρικό.

«Μέσα από τη δέσμη των μέτρων που έχουμε θεσπίσει με το νόμο της ηλεκτροκίνησης, παρέχουμε ένα πλέγμα φορολογικών κινήτρων τα οποία βοηθούν κυρίως τους εταιρικούς στόλους να αντικαταστήσουν τα οχήματά τους με ηλεκτρικά. Μέχρι τώρα το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» έχει δεχτεί συνολικά κοντά στις 14.000 αιτήσεις. Είναι εξαιρετικά σημαντικό αυτό το γεγονός».

«Το ότι το 74% των αιτήσεων αφορά την επιδότηση ηλεκτρικού ποδήλατου, δείχνει κάτι που δεν το είχαμε έως τώρα ως χώρα. Το ηλεκτρικό ποδήλατο είναι ένα μέσο που κατά τη διάρκεια της πανδημίας του δόθηκε η ευκαιρία να «συστηθεί» με τον Έλληνα και να μπει στη ζωή του. Κερδίζει και αυτό χώρο στην άσφαλτο και αναδεικνύει την περιβαλλοντική διάσταση της χρήσης του, στο πλαίσιο της βιώσιμης μικροκινητικότητας. Όπως και τα αυτοκίνητα με τις αιτήσεις που έχουν υποβληθεί στο πρόγραμμα, δείχνουν την τάση ότι ο κόσμος σιγά-σιγά αρχίζει να το σκέφτεται».

«Για να πετύχουμε το στοίχημα της ηλεκτροκίνησης, θα πρέπει να δώσουμε πολύ μεγάλη βαρύτητα στις υποδομές φόρτισης. Το στοίχημα το δικό μας είναι να επιταχύνουμε την εξάπλωση των δημόσια προσβάσιμων φορτιστών. Για αυτό το λόγο έχουμε «κλειδώσει» ένα κονδύλι από το Ταμείο Ανάκαμψης που θέλουμε να το διοχετεύσουμε σε επιδοτήσεις για την εγκατάσταση ταχυφορτιστών, έτσι ώστε να εκλείψει η αγωνία και το άγχος του πού θα φορτίσω αν θέλω να ταξιδέψω».

Για το project της Αστυπάλαιας και τα επόμενα νησιά

«Η Αστυπάλαια είναι ένα νησί-πρότυπο, μικρογραφία του οράματός μας να καταφέρουμε ένα πιο καθαρό, αειφόρο και πράσινο μέλλον. Θα μεταμορφωθεί σε ένα ενεργειακά πράσινο και έξυπνο νησί και στο πλαίσιο του πιλοτικού σχεδιασμού στοχεύουμε να επιδοτήσουμε τους κατοίκους με ποσά έως 15.000 ευρώ, ώστε να τους παροτρύνουμε να αντικαταστήσουν και τα 1.500 οχήματα εσωτερικής καύσης με αμιγώς ηλεκτρικά».

«Το φιλόδοξο project της Αστυπάλαιας συμβολίζει ένα νέο υπόδειγμα κοινωνικής και περιβαλλοντικής συμπεριφοράς. Νομίζω ότι οι κάτοικοι του νησιού θα γίνουν οι καλύτεροι πρεσβευτές του οράματος της αειφόρου ανάπτυξης. Για αυτό δεν είναι ένα one-off πείραμα, θα μας δώσει σημαντικά διδάγματα και θα λειτουργήσει ως παράδειγμα για την πράσινη μετάβαση και άλλων νησιών. Η Αστυπάλαια είναι μόνο η αρχή, έχουμε υποχρέωση να απανθρακοποίησουμε όλα τα ελληνική νησιά, να δημιουργήσουμε ένα καινούργιο μοντέλο. Οπότε ακολουθούν και άλλα νησιά προς την κατεύθυνση της ηλεκτροκίνησης, της αντικατάστασης επίσης των ρυπογόνων μονάδων πάνω στο νησί με πράσινη ενέργεια, με δράσεις εξοικονόμησης ενέργειας. Μπροστά σε αυτή τη δεκαετία, αυτό που βλέπετε στην Αστυπάλαια, όραμα και στόχος μας είναι να το επεκτείνουμε σε όλα τα νησιά. Ήδη έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον και από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες για συνεργασία, κάνουμε συζητήσεις, υπάρχει κινητικότητα και θα γίνουν ανακοινώσεις σε επόμενο χρόνο».

Must in

Με την Πεκς στο ΣΕΦ για το… θαύμα ο Ολυμπιακός

Μετά την ήττα (85-63) στην πρώτη «μάχη» των «32», στην έδρα της ουγγρικής ομάδας, ο Ολυμπιακός έχει δύσκολο έργο στη ρεβάνς του ΣΕΦ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο