19 χρόνια χωρίς την Μαλβίνα Κάραλη
Η Μαλβίνα Κάραλη ήταν μια γυναίκα που μας κέρδισε από νωρίς, ακριβώς όπως έφυγε, μετά από πολύμηνη μάχη με τον καρκίνο αφήνοντας την τελευταία της πνοή στις 7 Ιουνίου 2002
Η Μαλβίνα Κάραλη ήταν πλασμένη από την στόφα εκείνη των ανθρώπων που σε κάνει να τους θυμάσαι για πάντα.
Συγγραφέας, σεναριογράφος, δημοσιογράφος και παρουσιάστρια. Χαρισματική και πολυπράγμων, με μια δυναμική αλλά και γεμάτη ευαισθησίες προσωπικότητα, με χιούμορ γεμάτο σπιρτάδα, ακριβώς όπως ο προφορικός και ο γραπτός της λόγος.
Η Μαλβίνα Κάραλη έλεγε τα πράγματα με το όνομά τους πάντα και χωρίς να αυτολογοκρίνεται.
Και αυτά είναι μόλις μερικά από όσα την κάνουν μια γυναίκα-κατηγορία μόνη της, στην ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης.
Μια γυναίκα που τα έζησε όλα πολύ. Μια γυναίκα που μας κέρδισε από νωρίς.
Το ίδιο νωρίς όμως έφυγε και από τη ζωή, σε ηλικία μόλις 50 ετών, μετά από πολύμηνη μάχη με τον καρκίνο.
Ένα κοφτερό μυαλό και μια τεράστια καρδιά
Η Μαλβίνα Κάραλη γεννήθηκε στις 2 Φεβρουαρίου του 1952 στη Χαλκίδα, ως Μαρία Ελένη Σακκά, με καταγωγή από Ψαρά και Πύλο.
Την κέρδισε η δημοσιογραφία και εργάστηκε σε εφημερίδες, όπως η Απογευματινή και η Ελευθεροτυπία και ως αρθρογράφος σε περιοδικά όπως η Γυναίκα, το Κλικ, το Φαντάζιο, τα Επίκαιρα, το Ο1, το Symbοl του Επενδυτή.
Στήλες της, όπως το «Επ`αυτοφόρω» στη Γυναίκα και «Σαββατογεννημένη» στο Symbol, άφησαν εποχή αφήνοντας ανεξίτηλο το στίγμα της.
Μέσα από την ΕΡΤ ξεκινά και την τηλεοπτική της καριέρα ενώ μετέπειτα ακολούθησαν οι σταθμοί ΑΝΤ1, ΣΚΑΙ, Mega Channel, Star Channel κ.α.
Στις εκπομπές της έκανε προσωπικές συνεντεύξεις με τον δικό της τρόπο, ωστόσο οι σατιρικές της εκπομπές ήταν εκείνες που έγραψαν ιστορία στην ελληνική τηλεόραση.
Οι πιο δημοφιλείς ήταν το Mea Culpa , το Malvina Live , το Μalvina Hostess και το Malvina Rixten.
Η Μαλβίνα Κάραλη λάτρευε κάθε μορφή γραπτού λόγου και το κοινό λάτρευε κάθε μορφή λόγου της.
Η πένα της την οδήγησε και στην συγγραφή, με τα βιβλία «Αθώος σαν αγαπημένος», «Τα κορίτσια της Σαβάνα» , «Πιο πολύ, πιο πολλοί» , τη συλλογή δημοσιευμάτων «Ο έρωτας και άλλες πολεμικές τέχνες» από την περίοδο 1989-1996, την μυθιστορηματική βιογραφία της Αλίκης Βουγιουκλάκη «Γλυκό κορίτσι» και σειρά πέντε βιβλίων μαγειρικής «Η κουζίνα της Μαλβίνας-Μαλβινέζικα».
Παράλληλα, ως σεναριογράφος, τιμήθηκε με δύο κρατικά βραβεία σεναρίου για τις ταινίες «Ξένια» (1989) του Πατρίς Βιβάνκος και «Κρυστάλλινες Νύχτες» (1992) της Τώνιας Μαρκετάκη. Συνυπέγραψε επίσης τα σενάρια στις ταινίες «Αρχάγγελος του Πάθους» (1987) και «Ζωή Χαρισάμενη» (1993) του Πατρίς Βιβάνκος.
Στις 7 Ιουνίου του 2002, μετά από μέρες χημειοθεραπείας στη Νέα Υόρκη έχασε τη μάχη με τον καρκίνο σε ηλικία 50 ετών.
Η Μαλβίνα μέσα από τις λέξεις
Με όπλα της τις λέξεις και το πηγαίο της ταλέντο, η Μαλβίνα Κάραλη μεταξύ άλλων έχει γράψει:
«Με τον καιρό κατάλαβα πως η ειλικρίνεια της στιγμής δεν είναι η αλήθεια».
«Υπάρχει κάτι πιο επιδέξιο και ειλικρινές απ’ το να είσαι ο εαυτός σου: το να είσαι ο ρόλος σου».
«Ταξίδι σημαίνει ο κάθε δρόμος να σε πηγαίνει στην άκρη του εαυτού σου».
«Δεν υπάρχουν πλούσιοι και φτωχοί, έξυπνοι και χαζοί, όμορφοι και άσχημοι. Υπάρχουν άνθρωποι που αγαπήθηκαν και άνθρωποι που δεν αγαπήθηκαν».
«Ουσιαστικός έρωτας: εκείνος που αγνοεί την συναισθηματική αποταμίευση και δεν πλουτίζει παρά μόνο χάρη στις πιο έξαλλες δαπάνες».
«Ερωτική τραγωδία: να χάσεις ταυτόχρονα και την ηθική σου και την ακολασία σου».
«Υποπτεύομαι βαθύτατα όσους διαφημίζουν την ευτυχία τους».
«Στον έρωτα όσο πιο πολλά κρύβεις, τόσο περισσότερα φαίνονται».
«Σημασία δεν έχει μόνο ποιον αγαπάς, αλλά με ποιον μπορείς να εκφράζεσαι, με ποιον μπορείς να είσαι ο αληθινός εαυτός σου».
«Εγώ τον έρωτα τον αντιλαμβάνομαι σαν την πιο φοβερή χειραψία προς τη ζωή».
«Όταν μπαίνεις στη ζωή κάποιου αποφάσισε τι θέλεις να είσαι. Δεν μπορείς να είσαι και η ομπρέλα και η βροχή».
«Όλα συγχωρούνται αλλά να θέλεις να μεταλλάξεις το κατεξοχήν απρόβλεπτο πράγμα, τον έρωτα, σε κάτι προβλεπόμενο είναι η μεγαλύτερη ύβρις».
«Ή είμαι ερωτευμένη και δυστυχώ με τρόπο αστείο, ή είμαι λογική και πλήττω θανάσιμα».
«Πρώτη απ’ όλους εγώ το ξέρω πως κάνω την έξυπνη και πως είμαι τσάμπα μάγκας και πάντα θα είμαι τσάμπα μάγκας».
«Αν είναι κακό να σκοτώνεις τον πλησίον σου δίχως λόγο, είναι χίλιες φορές πιο κακό να ερωτεύεσαι και να αγαπάς τον πλησίον σου δίχως λόγο».
«Kάθε θηλυκό πλάσμα έχει τη μοιραία σφραγίδα της μάνας του. Και καμιά δεν γλιτώνει τον κανόνα».
«Οι άνθρωποι όταν είναι να ξεπεραστούν, ξεπερνιούνται όπως οι μόδες»
«Άνδρας που δεν είναι τώρα, δεν ήταν ποτέ».
«Σπάστηκα με την ατάκα σου ”Κοίτα να διασκεδάσεις”. Δε γουστάρω να περνάω καλά χωρίς εσένα. Θέλω να λες από μέσα σου να είναι όλα μαύρα εκεί που πάει χωρίς εμένα. Γιατί έτσι λέω κι εγώ. Τι να σου κάνω ανωτερότητες; Γιατί είμαστε έτσι φτιαγμένοι να μη μας αρέσει να περνάει καλά ο άλλος χωρίς εμάς».
«Στον έρωτα όταν έχεις σταθερές βάσεις, καλή ανατροφή, σωστές χαρακτηρολογικές δομές την χάνεις την αξιοπρέπειά σου απέναντι στον άλλον διαφορετικά είσαι βλάκας»
«Αυτό που επιζητεί μία γυναίκα από τη σχέση με έναν άντρα είναι η άλωση. Το να χαθεί μέσα σε άλλον. Που σημαίνει ότι αν μία γυναίκα πάει με άλλον άντρα έχει χαθεί ο προηγούμενος».
«Όταν ζηλεύω γίνομαι έξυπνη. Και όταν γίνομαι έξυπνη, τα καταστρέφω όλα»
«Θα ευχηθώ αυτό που εύχομαι πάντα. Να γίνει το καλύτερο για σένα και να είμαι κι εγώ εκεί κοντά. Και πιο κοντά να μη γίνεται»
« Μόνο αυτούς που με τρόμαζαν αγάπησα. Ίσχυε για μένα το αρχαιοελληνικό ”είναι τρομερό να πέσεις στα χέρια ζωντανού Θεού”. Aπό την άλλη μεριά, ήταν και οι μόνοι που με ενδιέφεραν»
«Όταν φεύγεις, ακόμη κι αν φύγεις με ξύλο, το πρώτο πράγμα που κερδίζεις είναι η απάλειψη της ντροπής σου»
«Έχω έμμονες ιδέες. Που για μένα δεν είναι άλλο παρά αβλαβή τσιμπούρια της σκέψης»
- Τίλντα Σουίντον: Θα βραβευτεί με την Τιμητική Χρυσή Άρκτο στη Berdinale
- Μαγδεμβούργο: Το προφίλ του δράστη της επίθεσης – Σαουδάραβας που είχε αποκηρύξει το Ισλάμ, υποστήριζε το AfD
- Καταλύτης η ΚΕΔΕ για τις Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και τον ΝΟΚ
- Καλαμάτα: «Συνεργαζόταν με Τούρκους για να με σκοτώσουν» – 10 μέρες σχεδίαζε τον φόνο ο δράστης
- Από το μπαλάκι του τένις μέχρι το κορίτσι του Μπαζ: Άγνωστες ιστορίες από το «Μόνος στο Σπίτι» που θα σου κάψουν το μυαλό
- Ο Ιωάννης Μεταξάς και η απόπειρα για έναν ελληνικό φασισμό