Ο κλεμμένος Μαγκρίτ και ο ISIS – Πώς μια μυστηριώδης ληστεία συνδέεται με τη χρηματοδότηση των τζιχαντιστών
Πώς η υπόθεση κλοπής του πίνακα «Ολυμπία» το 2009 συσχετίστηκε με τη χρηματοδότηση του Ισλαμικού Κράτους, για να επιστραφεί τελικά το έργο των 2 εκατ. ευρώ στις Βρυξέλλες
Ηταν λίγο μετά τις 10 το πρωί της 24ης Σεπτεμβρίου 2009, όταν δύο άνδρες χτύπησαν το κουδούνι στον αριθμό 135 της οδού Εσεγκχεμ των Βρυξελλών, εκεί που βρίσκεται το σπίτι-μουσείο ενός από τους κορυφαίους του σουρεαλισμού, του Ρενέ Μαγκρίτ.
Ο ένας σημάδεψε με το όπλο του τον θυρωρό και τον ακινητοποίησε, όπως και τα τρία μέλη του προσωπικού μαζί με δύο ιάπωνες τουρίστες. Ο άλλος άρπαξε το σημαντικότερο έκθεμα: έναν πίνακα διαστάσεων 60×80 εκ., υπό τον τίτλο Ολυμπία. Πρόκειται για ένα γυμνό πορτρέτο της γυναίκας του καλλιτέχνη με ένα κοχύλι ακουμπισμένο στο σώμα της, η αξία του οποίου αγγίζει τα 2 εκατ. ευρώ.
Η αστυνομία έσπευσε στο σημείο καθώς ενεργοποιήθηκε ο συναγερμός από την αφαίρεση του πίνακα, ωστόσο οι δράστες είχαν εξαφανιστεί. Κάμερες ασφαλείας δεν υπήρχαν και η αναζήτηση έπρεπε να γίνει βάσει σκίτσων. Οι κινήσεις τους έδειχναν πως επρόκειτο για επαγγελματίες, όπως γράφει ο Τζόσουα Χαντ στο εκτενές άρθρο του περιοδικού «Vanity Fair»: κινήθηκαν με ταχύτητα και ακρίβεια, ήξεραν να χειρίζονται όπλα και ομήρους και γνώριζαν σε πόσο χρόνο θα ανταποκρινόταν η αστυνομία. Το κυριότερο: έθεσαν ως στόχο τους ένα μικρό ιδιωτικό μουσείο, που δέχεται επισκέπτες κατόπιν συνεννόησης. Αρα οι πιθανότητες να βρουν περισσότερους εν δυνάμει ομήρους από όσους μπορούσαν να διαχειριστούν ήταν ελάχιστες.
- Η μαγική σφυρίχτρα που… έβαλε φωτιά στην Τούμπα: Πως μια κίτρινη έγινε κόκκινη και άλλαξε το αφήγημα στο ΠΑΟΚ – Ατρόμητος
- Οδυσσέας Τσιαμπόκαλος: Ένοχος ο οδηγός του αυτοκινήτου που παρέσυρε θανάσιμα το ιδρυτικό μέλος των Razastarr
- Η 11άδα της ΑΕΚ για το παιχνίδι με τον Λεβαδειακό (pic)
- «Ένα αποδυναμωμένο Ιράν ίσως στραφεί στα πυρηνικά», προειδοποιούν οι ΗΠΑ
- Ποιες αποφάσεις θα πάρει ο Μητσοτάκης στα βουνά της Κρήτης
- Μαγδεμβούργο: Ένας τρομοκράτης από αυτούς που δεν έχουμε συνηθίσει