Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Με θέα τον Λυκαβηττό

Με θέα τον Λυκαβηττό

Μια συναυλία, μια αίσθηση ελευθερίας

Στην αριστουργηματική ταινία του Κλοντ Λελούς «Ενας άνδρας, μια γυναίκα» (πόσες άραγε δεκαετίες να έχουν περάσει από τότε που πρωτοπροβλήθηκε;) ακούγεται κάποια στιγμή η ερώτηση «Σε μια πυρκαγιά που θα είχατε το δίλημμα, τι θα επιλέγατε να σώσετε, έναν πίνακα του Ρέμπραντ ή μια γάτα;». Με στεντόρεια φωνή και χωρίς ίχνος δισταγμού, δίνεται η απάντηση «τη γάτα βέβαια γιατί η γάτα είναι η ζωή». Εστω και αν πολλοί, οι περισσότεροι ενδεχομένως, θα συμφωνούσαν με την απάντηση αυτή, αλλά σε περίπτωση που το δίλημμα έπαυε να είναι θεωρητικό και γινόταν μια πραγματική συνθήκη θα επέλεγαν ασυζητητί τον πίνακα του Ρέμπραντ, δεν παύει η «προτίμηση» της γάτας να αποκαλύπτει την ύπαρξη μιας εκτεταμένης ευαισθησίας, έστω και βαθιά παραχωμένης.

Εμφανέστατη όμως τη ζήσαμε, πριν από δέκα μέρες, σε μια συναυλία του Γιώργου Νταλάρα, όταν ένα άτομο (ας μην προσδιορίσουμε το φύλο του), σαφώς προβληματικό, σηκωνόταν από το κάθισμά του και ερχόταν μπροστά στη σκηνή (για μία φορά ανέβηκε και επάνω της) «ρίχνοντας» τις αδέξιες λόγω της σωματικής του υστέρησης βόλτες του.

Στο κατάμεστο θέατρο και παρά την ενόχληση, εντονότερη βέβαια για τους τραγουδιστές που ήταν στη σκηνή και λιγότερο αλλά εξίσου υπαρκτή για τους θεατές, κανείς δεν αντέδρασε αρνητικά με την έννοια μιας δυνατής φωνής που θα διαμαρτυρόταν. Σάμπως και ένας σεβασμός για ένα «πρόβλημα» που, καθώς είχε ξεκορμίσει από την πλατεία, έμοιαζε να τους αφορά και να τους εκφράζει όλους τους, είχε προκαλέσει μια αιδήμονα σιωπή ώστε, όποια και αν ήταν η συνέχεια αυτής της απρόβλεπτης παρέμβασης, ένας άνθρωπος να πληγωθεί όσο γίνεται λιγότερο.

Μέσα σε έναν διάκοσμο όπου τα λαμπυρίζοντα φωτάκια του θεάτρου, η θέα του Λυκαβηττού και ένα σύννεφο που με έναν σχεδόν προστατευτικό τρόπο σχεδόν ακουμπούσε τα κεφάλια των θεατών, σε έκαναν να νιώθεις τη βραδιά, που για πολλούς ήταν η πρώτη έξοδός τους μετά την πανδημία, ως ένα κλειδί προκειμένου να ξεκλειδώσεις το πάντα άλυτο μυστήριο της ανθρώπινης ύπαρξης.

Και όταν ο Νταλάρας, απευθυνόμενος στο νεαρό άτομο με την τόσο ανεπτυγμένη χορευτική διάθεση, του είπε τρυφερά «κάθισε τώρα να ξεκουραστείς για λίγο, μετά ξαναχορεύεις», αισθάνθηκες αιφνίδια να συντελείται εκείνο που θα έπρεπε να προκύπτει σε κάθε παράσταση, μουσική ή πρόζας, οπουδήποτε στον κόσμο. Το απρόβλεπτο γεγονός που καταργεί τα όρια ανάμεσα στη σκηνή και στην πλατεία και αποκαλύπτει ότι η οργανωμένη σύμβαση, όπως είναι ακόμη και η ιδιοφυέστερη παράσταση, ενέχει μια απαράγραπτη ζωική αλήθεια.

Μια αλήθεια που μας διεκδικεί ως περιπαθείς και ισότιμους εραστές της, οποιαδήποτε και αν είναι η συνθήκη που βιώνουμε. Είτε ως νοσηλευόμενοι σε μια ΜΕΘ είτε σε παραλία αργά τη νύχτα παρατηρούμε εκστατικοί το στερέωμα.

Must in

Μητσοτάκης: Απαράδεκτες οι δηλώσεις Σαμαρά, δεν μου άφησε περιθώρια – Διαφωνώ με τον Καραμανλή

«Δεν μπορώ να επιτρέπω να διακινούνται θεωρίες ότι εγώ και ο υπουργός Εξωτερικών είμαστε ενδοτικοί ή ότι κάνουμε μυστική διπλωματία», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2024