«Καθαρίσαμε!»: Η κωμωδία του Ζωρζ Φεντώ έρχεται από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ΚΟΖΑΝΗΣ σε stream on demand
Διαθέσιμη μες στον μήνα Ιούνιο
- Διακινούσαν υλικό παιδικής πορνογραφίας στο διαδίκτυο - Πλάνα σοκ με κακοποίηση νηπίων
- Washington Post: Αιμοραγεί ο Ισραηλινός στρατός – «Προτιμώ την οικογένειά μου από τον πόλεμο»
- Τηλεφωνική επικοινωνία Πούτιν και Ερντογάν – Τι είπαν για τις εμπορικές σχέσεις
- Economist: Τι θα κάνει ο νέος «τσάρος» της αμερικανικής οικονομίας που επέλεξε ο Τραμπ
Ολοκληρώθηκαν τα γυρίσματα της κωμωδίας του Ζωρζ Φεντώ «Καθαρίσαμε» (On purge bébé,) σε μετάφραση-διασκευή και σκηνοθεσία της Αναστασίας Κουμίδου που θα παρουσιάσει το Δη.Πε.Θε. Κοζάνης σε stream on demand μέσα στον Ιούνιο.
Τους πρωταγωνιστικούς ρόλους ερμηνεύουν οι Θανάσης Τσαλταμπάσης (Φλαβουάν), Γεράσιμος Γεννατάς (Αμπελάρ Σουγιού) και Νίκη Σκιαδαρέση (Ζουλί, σύζυγος του Φλαβουάν), ενώ η διανομή συμπληρώνεται από τους Λυδία Σγουράκη (Τοτό, γιος των Φλαβουάν,) Ολυμπία Μανωλοπούλου (Ροζ, υπηρέτρια), Σουέλεν Κωνσταντινίδου (Μαντάμ Σουγιού) και Στέλιο Χλιαρά (Οράτιος Τουρσέ).
«Αναντίρρητα ο φυσικός χώρος του θεάτρου είναι η Σκηνή, τόσο με την ευρεία όσο και με την συγκεκριμένη έννοια, και η μαγεία που ανταλλάσσεται μέσα από το μοίρασμα της αναπνοής των ηθοποιών και των θεατών. Εκεί που δημιουργείται ένα αόρατο πεδίο ηλεκτρισμένης ενέργειας και επικοινωνίας», σημειώνει η σκηνοθέτις Αναστασία Κουμίδου. «Ωστόσο, ένα προσεγμένο και υψηλής αισθητικής streaming, χωρίς να αντικαθιστά το ζωντανό θέατρο, μπορεί να ψυχαγωγήσει τον θεατή, στην παρούσα ιδιαίτερη συνθήκη της πανδημίας. Η επιβεβλημένη αποχή μας από τις θεατρικές σκηνές και η επικοινωνία του θεατρικού έργου τέχνης μέσω της οθόνης, δεν είναι απαραίτητο ότι θα πρέπει να υποβαθμίσει την αισθητική.»
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Δη.Πε.Θε. Βασίλης Μυριανθόπουλος και η σκηνοθέτιδα Αναστασία Κουμίδου συμφώνησαν να πραγματοποιηθεί ένα υβριδικό είδος streaming, μια immersive site specific παράσταση, όπως είχε γίνει και στην πρώτη διαδικτυακή παράσταση του Δη.Πε.Θε., τον θεατρικό μονόλογο «Μετά τον Βυσσινόκηπο». «Ο θεατής βλέπει ένα θεατρικό έργο τέχνης να εξελίσσεται μέσα σε ένα εμβληματικό σπίτι – έργο τέχνης, όπως είναι η οικία Άγγελου και Λητώς Κατακουζηνού», σημειώνει η σκηνοθέτις. «Το έργο διεισδύει στην Οικία, καθώς περιδιαβαίνει στους διαδρόμους, στο σαλόνι, στο χωλ, στο γραφείο της υποδειγματικά διατηρημένης οικίας Κατακουζηνού, αλλά και η Οικία διεισδύει μέσα στο έργο δίνοντας το φως, τα χρώματα, τους πίνακες ζωγραφικές, τις βιβλιοθήκες της ωσάν ένα φυσικό ιδανικό αυτής της καλογραμμένης γαλλικής κωμωδίας, η οποία είναι ερμηνευμένη από εξαίρετους κωμικούς μας.»
Η υπόθεση
Ο κύριος Φλαβουάν είναι σύζυγος, πατέρας και κατασκευαστής πορσελάνινων ειδών. Η ιδέα του να δημιουργήσει ένα “άθραυστο” πορσελάνινο δοχείο νυκτός το όποιο, μέσω του Αμπελάρ Σουγιού, οποίος είναι υψηλόβαθμο στέλεχος του Υπουργείου Άμυνας, θα προωθήσει στον στρατό ως ατομικό εργαλείο αντιμετωπίζει μία χιονοστιβάδα κωμικών συγκρούσεων από την δυσκοιλιότητα του επτάχρονου γιου του.
Ενώ η κυρία Φλαβουάν προσπαθεί να πείσει τον σύζυγό της ότι η δυσκοιλιότητα του γιου τους είναι ένα πολύ σοβαρό ζήτημα που απαιτεί την απόλυτη φροντίδα τους, ο Αμπελάρ Σουγιού έρχεται στην προκαθορισμένη επαγγελματική συνάντηση με απροσδόκητες εξελίξεις και αποτελέσματα. Οι σουρεαλιστικές καταστάσεις κλιμακώνονται στο τέλος του έργου με την έλευση της συζύγου του κυρίου Σουγιού και του κρυφού εραστή – εξαδέρφου της.
Σχετικά με τον συγγραφέα
Ακροβατώντας με ευφυΐα και ανυπέρβλητο χιούμορ μεταξύ φάρσας και vaudeville (σωματικό κωμικό θέατρο,) ο Ζωρζ Φεντώ (Georges Feydeau) γοήτευσε το κοινό του Παρισιού, πριν τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο. Γεννήθηκε το 1862 στο Παρίσι και πέθανε το 1921 στην γαλλική Ρουέγ-Μαλμαισόν. Με θεατρική ακρίβεια, τα έργα του είναι γνωστά για τις τρελές, αναπάντεχες συμπτώσεις, ασυνεννοησίες, κωμικοτραγικά λάθη, γλωσσικά παιχνίδια κλπ. Η αλάνθαστη συνταγή της κωμικής του γραφής, έχει μελετηθεί από θεατρολόγους, έμπλεη πνευματικότητας, στοιχείο που λείπει από πολλούς κωμωδιογράφους. Τα έργα του είναι διάσημα, αγαπημένα και πολυπαιγμένα, ακόμα και έναν αιώνα μετά. Μερικά από τα πιο γνωστά του έργα είναι: Ψύλλοι στ’ αυτιά, Ράφτης Κυριών, Η Κυρία του Μαξίμ κλπ.
Το μονόπρακτο On purge bébé, γραμμένο το 1910, έχει ανέβει μετρημένες φορές στην Ελλάδα, με το Εθνικό Θέατρο να έχει ανεβάσει μία σημαντική παράσταση του έργου, το 1982 με τον Ντίνο Ηλιόπουλο στον πρωταγωνιστικό ρόλο.
Από την αρχή της πανδημίας αλλά και μέχρι σήμερα, πολλοί διεθνείς θίασοι επιλέγουν να ανεβάσουν σε μορφή streaming κωμωδίες του Ζωρζ Φεντώ, όπως η Comedie Francaise και η γερμανική Schaubhune.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις