«Παραγγείλτε τα χριστουγεννιάτικα δώρα τώρα» – Γιατί υπάρχει κίνδυνος στις αλυσίδες τροφοδοσίας
Τα προβλήματα στις μεταφορές προϊόντων θα συνεχιστούν και τους επόμενους μήνες
- Νέα σελίδα στις σχέσεις Τραμπ και Πούτιν – Θέλουν να χωρίσουν τον κόσμο σε σφαίρες επιρροής;
- Είχε μεταφερθεί στην Ψυχιατρική του ΠΑΓΝΗ ο δολοφόνος της 36χρονης στο Ηράκλειο αλλά δεν τον κράτησαν
- Συνεχίζει τις συναντήσεις ο αλ Τζουλάνι - Ραντεβού με αντιπροσωπεία των Δρούζων του Λιβάνου
- Νέα επιδείνωση του καιρού με καταιγίδες, θυελλώδεις ανέμους και χιόνια
Η αναστάτωση στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία εμπορευματοκιβωτίων δεν δείχνει κανένα σημάδι να επιλυθεί γρήγορα και θα μπορούσε να οδηγήσει σε ελλείψεις πριν από τα Χριστούγεννα.
Όπως αναφέρεται σε εκτενές αφιέρωμα του BBC, η πανδημία που έπληξε την επαρχία Γκουανγκντόνγκ στη νότια Κίνα προκάλεσε οξεία συμφόρηση στα λιμάνια της περιοχής.
Ως αποτέλεσμα, οι αποστολές καθυστέρησαν, επιδεινώνοντας τα προβλήματα στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού. Και οι επιπτώσεις μπορεί να διαρκέσουν πολλούς μήνες για να επιλυθούν.
Τα προβλήματα στην Γκουανγκντόνγκ είναι τα πιο πρόσφατα σε μια σειρά σοβαρών κωλυμάτων για τη βιομηχανία.
Ξαφνική μετατόπιση της ζήτησης
Οι ναυτιλιακές εταιρείες αγωνίζονται να αντιμετωπίσουν τις δραματικές διακυμάνσεις της ζήτησης που προκλήθηκαν από την πανδημία, καθώς και τις συνέπειες από τον πρόσφατο αποκλεισμό του καναλιού του Σουέζ.
Μια δραματική επιβράδυνση στα πρώτα στάδια της πανδημίας ακολούθησε μια φρενίτιδα δραστηριότητας, καθώς οι πελάτες που δεν μπορούσαν να ταξιδέψουν ή να κοινωνικοποιηθούν με τους κανονικούς τους τρόπους, παραγγέλνουν περισσότερα καταναλωτικά αγαθά.
Αυτή η ξαφνική μετατόπιση της ζήτησης, από την ένδεια στην έκρηξη, δοκίμασε τα όρια και κλόνισε τις ισορροπίες στις αλυσίδες εφοδιασμού.
Τα λιμάνια στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική υπερφορτώθηκαν με πλοία που έφταναν ταυτόχρονα. Στη συνέχεια ήρθε ο αποκλεισμός της Διώρυγας του Σουέζ τον Μάρτιο. Το κλείσιμο μιας από τις πιο πολυσύχναστες θαλάσσιες οδούς καθυστέρησε εκατοντάδες πλοία.
Αλλά όταν άνοιξε ξανά, η ξαφνική άφιξη των καθυστερημένων πλοίων προκάλεσε νέα συμφόρηση σε ευρωπαϊκούς κόμβους όπως το Ρότερνταμ και η Αμβέρσα.
Σύμφωνα με τον Peter Sands, επικεφαλής αναλυτής ναυτιλίας στον βιομηχανικό οργανισμό Bimco, ο τομέας αυτός έχει συνηθίσει να ανταποκρίνεται σε κρίσεις. «Σε παγκόσμια κλίμακα δικτύου, αυτές οι καταστάσεις έκτακτης ανάγκης είναι μόνιμη κατάσταση αυτή τη στιγμή» εξηγεί.
Πηγή: ΟΤ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις