Αυτοδιαχείριση: Ισχυρίζεται ότι κατέχει πάνω από 70% της αγοράς μουσικής στην Ελλάδα
H Αυτοδιαχείριση ενώνει το ελληνικό τραγούδι κάτω από τη στέγη της - Μιλά στο in.gr ο πρόεδρος, Νίκος Αντύπας: «Έχει καταστεί αντιληπτό ότι η αδυναμία της ένωσης, η οποία δεν οφείλεται στην Αυτοδιαχείριση, οδηγεί τους δικαιούχους στο να δημιουργήσουν μόνοι τους, μέσω της Αυτοδιαχείρισης τον έναν ενιαίο οργανισμό προς το συμφέρον όλων των δημιουργών
- Σε απόγνωση οι ένοικοι της πολυκατοικίας στους Αμπελόκηπους - Ακόμη περιμένουν ενημέρωση για την κρατική αρωγή
- Η φωτογραφία - απάντηση του Ιράν στα σενάρια για την υγεία του Χαμενεΐ
- Γκλέτσος – Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ: Αν έρθω δεύτερος και η διαφορά είναι μεγάλη δεν θα πάω σε β’ γύρο
- Πάνω από 100 νεκροί σε μία μέρα από ισραηλινούς βομβαρδισμούς σε Γάζα και Λίβανο
Ραγδαία είναι η άνοδος του ελληνικού ρεπερτορίου της Αυτοδιαχείρισης. Σύμφωνα με τα στοιχεία, σήμερα αριθμεί πάνω από 1.000 μέλη από τα σημαντικότερα ελληνικά ρεπερτόρια ενώ πρόσφατη έρευνα έγκριτων καθηγητών του Παντείου Πανεπιστημίου την φέρνει περίπου στο 70% της αγοράς μουσικών δημιουργών στην Ελλάδα, ποσοστό το οποίο αυξάνεται καθημερινά με την αθρόα προσέλευση νέων μελών.
Τη στιγμή που η Αυτοδιαχείριση βιώνει άνοδο και άνθιση, η Εδέμ διευρύνει τη διοίκησή της προκειμένου να ανταποκριθεί καλύτερα σε έναν πολύ απαιτητικό χώρο. Αυτό στην πράξη σημαίνει κατακόρυφη αύξηση εξόδων, η οποία δεν συνάδει κατά ανάγκη με τα έσοδα.
Ταυτόχρονα εκκρεμεί στο ΣτΕ η απόφαση για τη νομιμότητα της άδειας της Εδέμ ενώ αναμένεται να φανεί εάν η Ολομέλεια του ΣτΕ θα επικυρώσει την ομόφωνη απόφαση του Δ’ Τμήματος που θεωρεί την άδεια άκυρη.
Στο σκηνικό αυτό προστίθενται και καταγγελίες που έχουν γίνει στο Υπουργείο Πολιτισμού για τον τρόπο που έχει κάνει διανομές η Εδέμ τη στιγμή μάλιστα που ένα μικρό μόνον μέρος των χρημάτων που έχει λάβει από το Υπουργείο Πολιτισμού έχουν διανεμηθεί στα μέλη της.
Ο Νίκος Αντύπας, Πρόεδρος της Αυτοδιαχείρισης και γνωστός μουσικοσυνθέτης, μίλησε στο in.gr για τις τελευταίες εξελίξεις στον χώρο: «Είναι μεγάλο το κύμα των δημιουργών που γράφονται πλέον στην Αυτοδιαχείριση. Έχει καταστεί αντιληπτό ότι η αδυναμία της ένωσης, η οποία δεν οφείλεται στην Αυτοδιαχείριση, οδηγεί τους δικαιούχους στο να δημιουργήσουν μόνοι τους, μέσω της Αυτοδιαχείρισης τον έναν ενιαίο οργανισμό προς το συμφέρον όλων των δημιουργών, που θα τους εκπροσωπεί όλους δημοκρατικά με βάση ευρωπαϊκά και διεθνή πρότυπα και όχι με γνώμονα κομματικά κριτήρια και εμπάθειες».
Στα δικαστήρια
Ο κ. Αντύπας μίλησε ακόμη για τα δικαστήρια που εκκρεμούν στον ΣτΕ για την άδεια της Εδέμ και για την ΚΥΑ που μεταβιβάζει χρήματα από την ΕΥΕΔ στην Εδέμ. «Έχουμε εμπιστοσύνη στην ελληνική δικαιοσύνη ότι θα αποκαταστήσει αδικίες του παρελθόντος, οι οποίες στηρίχθηκαν σε κριτήρια τα οποία σχετίζονταν με οτιδήποτε άλλο εκτός του συμφέροντος των δημιουργών. Ήδη η ομόφωνη απόφαση του Δ’ Τμήματος του ΣτΕ που θεωρεί άκυρη την άδεια της Εδέμ ανοίγει τον δρόμο για την επόμενη ημέρα που θα τους έχει όλους μαζί με απαραίτητη προϋπόθεση την συνύπαρξη και τη συνεννόηση. Μένει μόνον να επικυρωθεί από την Ολομέλεια.
Τα τελευταία χρόνια υπήρξαν τραγικά για τη συλλογική διαχείριση όχι μόνον λόγω ασυνεννοησίας και διχασμού που δημιουργήθηκε από τις λανθασμένες επιλογές της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας, αλλά και λόγω της πανδημίας. Θεωρούμε ότι τα πράγματα πλέον έχουν πάρει μία θετική πορεία προς όφελος όλου του χώρου. Ταυτόχρονα είναι θετικό και το γεγονός ότι η Αυτοδιαχείριση χαίρει της υποστήριξης της συντριπτικής πλειοψηφίας των ξένων οργανισμών δημιουργών που την εμπιστεύτηκαν και είναι μέλη της αλλά και της CISAC, ως ο μόνος οργανισμός δημιουργών μουσικής στην Ελλάδα που πληροί τις προϋποθέσεις των αντίστοιχων και εφάμιλλων αλλοδαπών ΟΣΔ, έχοντας πρόσβαση σε σύγχρονα εργαλεία τεκμηρίωσης μουσικών έργων και λοιπών πληροφοριών και δεδομένων παρέχοντας αξιοπιστία και διαφάνεια στις διανομές των μελών της».
Ταυτόχρονα αυξάνουν τα αιτήματα όσων έστειλαν επιστολή στο Υπουργείο Πολιτισμού για να τους δοθεί το πόρισμα του ελέγχου της ΕΥΕΔ από ορκωτούς ελεγκτές. Θεωρούν ότι η τότε διαχείριση ενδέχεται να έχει ατοπήματα, κακοδιαχείριση και ατασθαλίες, οι οποίες πρέπει να βγουν στο φως ώστε να μην υπάρχουν υπόνοιες. Οι δημιουργοί αυτοί έχουν καθαρό έννομο συμφέρον διότι η ΕΥΕΔ διαχειριζόταν τα πνευματικά τους δικαιώματα και δεν έλαβαν ποτέ μία ξεκάθαρη απάντηση για το πως γινόταν αυτό.
Φαίνεται ότι οι εξελίξεις στον χώρο της μουσικής θα είναι ραγδαίες.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις