GTO Engineering Squalo: Επαναπροσεγγίζοντας κλασικές αξίες
H βρετανική εταιρεία που ειδικεύεται στην κατασκευή υψηλής ποιότητας και ακρίβειας ανταλλακτικών για κλασικές αλλά και σύγχρονες Ferrari, δίνει λίγα ακόμα στοιχεία για την δημιουργική επανερμηνεία της στην Ferrari 250 GTΟ την οποία ετοιμάζει.
H GTO Engineering έδωσε στη δημοσιότητα το πρώτο δείγμα γραφής από το εσωτερικό της Squalo μιας δημιουργικής όσο και σαφώς πιο προσιτής «απομίμησης» της εμβληματικής Ferrari 250 GTO του 1962.
Προς το παρόν οι εικόνες βρίσκονται στο στάδιο σκίτσου, ωστόσο είναι σαφές ότι η Squalo θα ακολουθήσει την ίδια ρετρό αισθητική γραμμή και στο εσωτερικό της. Στα στοιχεία που ξεχωρίζουν συγκαταλέγονται τα κλασικά, σταθερά bucket καθίσματα, το ξύλινο τιμόνι και ο επιλογέας με το κλασικό εμφανές μοτίβο «Η» στην βάση του και το δέρμα ως κυρίαρχο υλικό των επενδύσεων.
Στο πλαίσιο αυτής της αισθητικής γραμμής η GTO Engineering έχει επιλέξει να μην εφοδιάσει την Squalo με εμφανή ηλεκτρονικά όργανα ή infotainment. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι δεν υπάρχουν μιας και σύμφωνα με τις συστάσεις το sportscar επωφελείται από ένα απολύτως σύγχρονο ηχοσύστημα, θύρες USB αλλά και σύστημα infotainment το οποίο θα κρύβεται στο ταμπλό και αναδύεται με το πάτημα ενός κουμπιού όπως συμβαίνει στην Bentley Continental GT.
Από την εξίσωση δεν λείπουν ούτε οι χρηστικού περιεχομένου προσθήκες όπως προκύπτει από τις εξίσου κρυμμένες στην κεντρική κονσόλα ποτηροθήκες και τους κρυφούς αποθηκευτικούς χώρους.
Εκτός από τα παραπάνω, υπενθυμίζεται ότι η GTO Engineering έχει δώσει στη δημοσιότητα στοιχεία που αφορούν τον κινητήρα, ένα χειροποίητο 12κύλινδρο σύνολο που θα αποτελέσει την «ψυχή» του γοητευτικού τετράτροχου.
Σύμφωνα με τις συστάσεις πρόκειται για έναν ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα χωρητικότητας 4,0 λίτρων ο οποίος αναμένεται να έχει βάρος μόλις 165 κιλών. Το όριο περιστροφής αναμένεται να βρεθεί στις 10.000 σ.α.λ. ενώ θα διαθέτει τέσσερις εκκεντροφόρους αποδίδοντας ισχύ που θα ξεπερνά τους 460 ίππους. Θα συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο το οποίο μαζί με την μπαταρία και τη δεξαμενή καυσίμου θα τοποθετούνται στο πίσω τμήμα.
Επίσης όπως ισχύει και για τις κλασικές Ferrari η Squalo θα διαθέτει συμβατικά καρμπυρατέρ αντί ενός σύγχρονου συστήματος ψεκασμού. Ωστόσο, ο κινητήρας θα είναι τοποθετημένος χαμηλότερα και πιο πίσω σε σχέση με την αρχέτυπη GTO προκειμένου να επιτευχθεί ένα χαμηλότερο κέντρο βάρους και κατανομή 55/45 εμπρός πίσω. Το συνολικό βάρος της κατασκευής δεν πρόκειται σύμφωνα με τις συστάσεις να ξεπερνά τον ένα τόνο.
Παρά τις ομοιότητες με τον V12 κινητήρα 4,0 λίτρων της αρχέτυπης 250 GTO, o ιδρυτής και επικεφαλής της GTO Engineering υποστηρίζει ότι επί της ουσίας πρόκειται για κάτι εντελώς διαφορετικό.
«Πολλοί μας ρωτούν για τις ομοιότητες ανάμεσα στην Squalo και την 250 GTO. H αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει καμία ομοιότητα. Δεν υπάρχει κανένα κοινό μηχανικό μέρος ανάμεσα τους και το πιο τρανό παράδειγμα για αυτό είναι ο κινητήρας» σημειώνει ο ίδιος.
«Γνωρίζουν την πλειονότητα των V12 κινητήρων της Ferrari “απ’ έξω και ανακατωτά”. Ο 12κύλινδρος των 4,0 λίτρων του 1960 είχε βάρος 176 κιλών μαζί με τα περιφερειακά συστήματα όπως η μίζα και το σύστημα πλήρωσης λαδιού. Ο δικός μας κινητήρας είναι ελαφρύτερος από έναν σύγχρονο V12 και με τις γνώσεις που έχουμε σε συνδυασμό με τις σύγχρονες τεχνικές κατασκευάζουμε τον καλύτερο δυνατό κινητήρα», συμπληρώνει ο επικεφαλής της βρετανικής φίρμας.
Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα, οι πρώτες παραδόσεις για την Squalo έχουν προγραμματιστεί για το 2023 ενώ το τιράζ αναμένεται να περιοριστεί σε μικρό αριθμό αυτοκινήτων.
- Σε ποιόν πολιτισμό άνδρες και γυναίκες ξεδοντιάζονταν για να αρέσουν;
- ΠΑΣΟΚ vs ΝΔ: Και τώρα οι δυο τους
- Γερμανία: Ο «χορός» των υποψήφιων καγκελάριων και τα στραβοπατήματα του Όλαφ Σολτς
- Τύμπανα πολέμου
- Ουκρανία: Ρωσία και ΗΠΑ μάχονται για το πλεονέκτημα εν όψει της επιστροφής του Ντόναλντ Τραμπ
- ΙΟΒΕ:Μείζον εθνικό πρόβλημα η μείωση και γήρανση του πληθυσμού – Αρνητικό το φυσικό ισοζύγιο σε 13 περιφέρειες