Ο Αλέξανδρος Κτιστάκης μιλάει στο in.gr για τους «Κύκλους» που θα παίξει στον Κήπο του Μεγάρου
Μια συναυλία με τους Κύκλους και άλλες συνθέσεις του Αλέξανδρου Δράκου Κτιστάκη, καθώς και αντιπροσωπευτικά τραγούδια των νεότερων ερμηνευτών διασκευασμένα από τον συνθέτη, σε ένα καλοκαίρι που μας καλεί να θυμηθούμε την ομορφιά των συναυλιών
Ο Αλέξανδρος Δράκος Κτιστάκης, από τους σημαντικότερους έλληνες ντράμερ και εκφραστής της τζαζ σκηνής στην Ελλάδα, σημαντικός ενορχηστρωτής αλλά και ανερχόμενος συνθέτης, παρουσιάζει ζωντανά στον Κήπο του Μεγάρου στις 2 Ιουλίου το τελευταίο του δισκογραφικό πόνημα με τίτλο Κύκλοι και υπότιτλο «έξι ορχηστρικά θέματα κι έξι τραγούδια», που κυκλοφόρησε τον περασμένο Απρίλιο από την Panik Oxygen και αγαπήθηκε από τα πρώτα του ακούσματα.
Τα τραγούδια του δίσκου ερμηνεύουν η ανερχόμενη ερμηνεύτρια Δήμητρα Σελεμίδου και ο νέος ερμηνευτής, τραγουδοποιός και βιολιστής Παναγιώτης Λάμπουρας. Τους στίχους των τραγουδιών, εκτός από τον συνθέτη, υπογράφουν η Ελένη Φωτάκη και η Λήδα Ρουμάνη.
Μια ορχήστρα δωματίου κι ένα τζαζ κουαρτέτο συμπράττουν υπό την καθοδήγηση του μαέστρου Στάθη Σούλη και παρουσιάζουν τις συνθέσεις του Αλέξανδρου Δράκου Κτιστάκη, όπου συνυπάρχουν οι μεγάλες του αγάπες: τζαζ, κλασική και παραδοσιακή μουσική παντρεύονται αρμονικά και αποκτούν το χαρακτήρα ενός σύγχρονου κλασικού έργου.
Μια συναυλία με τους Κύκλους και άλλες συνθέσεις του Αλέξανδρου Δράκου Κτιστάκη, καθώς και αντιπροσωπευτικά τραγούδια των νεότερων ερμηνευτών διασκευασμένα από τον συνθέτη, σε ένα καλοκαίρι που μας καλεί να θυμηθούμε την ομορφιά των συναυλιών.
Μίλησε μας για την τελευταία σου δουλειά «Κύκλοι»
Οι Κύκλοι είναι έξι τραγούδια και έξι ορχηστρικά. Ερμηνεύονται από μια ορχήστρα δωματίου κι ένα τζαζ κουαρτέτο. Τραγουδούν η Δήμτητρα Σελεμίδου , ο Παναγιώτης Λάμπουρας και η Μαρίνα Σάττι (στην έκδοση του cd αποκλειστικά). Η μουσική ηχογραφήθηκε ζωντανά στο στούντιο υπό την διεύθυνση του Στάθη Σούλη. Τα τραγούδια υπογράφουν στιχουργικά η Λήδα Ρουμάνη κι η Ελένη Φωτάκη. Οι μουσικοί που συμμετέχουν στους Κύκλους αποτελούν την αφρόκρεμα της κλασσικής, τζαζ και Ελληνικής μουσικής στη χώρα μας. Η ηχογράφηση έγινε από τον Νίκο Κόλλια στο στούντιο Antart.
Από που εμπνεύστηκες;
Όταν έγραφα τους κύκλους είχα την ανάγκη να γράψω τραγούδια με Ελληνικό στίχο σε μια μορφή που θα περιείχε όλα τα στοιχεία της μουσικής που αγαπώ. Η κλασική μουσική ειδικά στο κομμάτι της ενορχήστρωσης με επηρέασε πολύ. Ταυτόχρονα, στοιχεία της παράδοσης βρήκαν τη θέση τους μέσα στη μουσική αυτή, σχεδόν αβίαστα. Στα ορχηστρικά αποφάσισα να προσθέσω τον ήχο της τζαζ θέλοντας να τιμήσω τη μουσική μου πορεία σε αυτό το είδος. Η πρόκληση για εμένα ήταν πως όλα αυτά τα ετερόκλητα στοιχεία θα συνθέσουν ένα ενιαίο μουσικό έργο με αρχή μέση και τέλος, το οποίο δημιουργεί ένα μουσικό κόσμο με ιδιαίτερο χρώμα και κλίμα.
Καταφέρνεις και συνδέεις με ένα μοναδικό τρόπο την παράδοση και την τζαζ. Είναι μακριά τα δύο μουσικά είδη;
Και ναι και όχι. Πρόκειται για δύο μουσικά ιδιώματα με ισχυρή φόρμα, ξεκάθαρες διαφορές αλλά και ιδιαίτερες ομοιότητες. Στοιχεία όπως ο αυτοσχεδιασμός, η μουσική ώσμωση κι η αλληλεπίδραση με άλλα μουσικά είδη αποτελούν κοινό παρανομαστή για τα δύο αυτά μουσικά είδη.
Τι θα περιλαμβάνει η συναυλία στον Κήπο του Μεγάρου Μουσικής;
Στην συναυλία που θα γίνει στις 2 Ιουλίου στον κήπο του Μεγάρου θα είναι σε πλήρη ανάπτυξη η σύνθεση της ορχήστρας που ακούγεται στους Κύκλους. Μια ορχήστρα 14 ατόμων που θα ερμηνεύσει για πρώτη φορά ζωντανά τους Κύκλους. Παράλληλα θα ερμηνεύσουμε νέα μουσική. Θα αφηγηθούμε μουσικά την περίοδο του lockdown με μια μικρή σουίτα που έγραψα μέσα στην περίοδο αυτή, ενώ παράλληλα θα ακουστούν τραγούδια των ερμηνευτών Δήμητρα Σελεμίδου και Παναγιώτη Λάμπουρα σε μια δική μου ενορχηστρωτική εκδοχή κι επιλεγμένα τραγούδια από το Ελληνικό ρεπερτόριο, πάντα μεσα από την δική μας μουσική οπτική.
Έχεις συνεργαστεί πολλά χρόνια με κορυφαίους Έλληνες τραγουδιστές. Αγαπάς περισσότερο να ενορχηστρώνεις και να παίζεις σε δουλειές άλλων ή τη σύνθεση δικών σου έργων;
Η σύνθεση εξ ορισμού μου δίνει την δυνατότητα να εκφραστώ χωρίς κανένα περιορισμό και να αφουγκράζομαι τις δικές μου μουσικές ανάγκες και το δικό μου αισθητήριο. Κατά συνέπεια θεωρώ ότι η σύνθεση δικών μου έργων είναι ο υπέρτατος τρόπος έκφρασης. Παράλληλα όμως όταν ενορχηστρώνω μουσική όχι δική μου, σεβόμενος πλήρως το καλλιτεχνικό όραμα του συνεργάτη για τον οποίο ενορχηστρώνω, βρίσκω και την δική μου φωνή μέσα σε όλη αυτή την διαδικασία. Σίγουρα υπάρχουν παραχωρήσεις, η ενορχήστρωση όμως μπορεί να αναγεννήσει ένα κομμάτι συνθετικά.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις