ΟΑΣΘ: Εκτός κυκλοφορίας πάνω από 50 λεωφορεία – Δεν έχουν κλιματισμό
Ο καύσωνας «χτύπησε» τον ΟΑΣΘ, ο οποίος απέσυρε όλα τα λεωφορεία από τη Λειψία καθώς δεν διαθέτουν κλιματισμό.
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
Σημαντικό πλήγμα επέφερε στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης ο καύσωνας. Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, εδώ και λίγες μέρες κυκλοφορούν στην πόλη τουλάχιστον 50 λιγότερα λεωφορεία του ΟΑΣΘ σε σχέση με τις προηγούμενες ημέρες.
Κύρια αιτία της απόσυρσής τους από τις λεωφορειακές γραμμές είναι η έλλειψη κλιματισμού, είτε λόγω βλάβης στα κλιματιστικά μηχανήματα των οχημάτων είτε επειδή κάποια από τα λεωφορεία, όπως αυτά τα οποία αγοράστηκαν από τη Λειψία, δεν διαθέτουν κλιματισμό.
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του σωματείου των εργαζομένων Μάκη Άγγο «σήμερα κυκλοφορούν στους δρόμους 247 λεωφορεία. Τις προηγούμενες ημέρες βγάζαμε περίπου 305 με 307 οχήματα. Άρα έχουμε τουλάχιστον πενήντα εκτός κυκλοφορίας. Τα περισσότερα απ’ αυτά παραμένουν στα αμαξοστάσια επειδή δεν λειτουργεί ή δεν διαθέτουν κλιματισμό».
Όπως αναφέρει οδηγός του ΟΑΣΘ «όταν η θερμοκρασία έξω είναι πάνω από 35 βαθμούς, μέσα στα λεωφορεία, εάν δεν υπάρχει κλιματισμός, το θερμόμετρο ξεπερνά τους 50 βαθμούς. Με τέτοιες θερμοκρασίες είναι αδύνατον να γίνουν δρομολόγια».
Σύμφωνα με πληροφορίες σε πολλά οχήματα, κυρίως αυτά τα οποία ανήκουν στον ΟΑΣΘ (πλην των μισθωμένων) υπάρχουν βλάβες στα κλιματιστικά οι οποίες δεν αποκαταστάθηκαν εγκαίρως. «Πολλές απ’ αυτές χρειάζονταν μερικές δεκάδες ευρώ» αναφέρει αρμόδια πηγή.
Τα λεωφορεία από τη Λειψία δεν διαθέτουν ούτε κλιματισμό ούτε παράθυρα!
Εκτός κυκλοφορίας έχει τεθεί σχεδόν το σύνολο του στόλου των λεωφορείων τα οποία είχε αγοράσει πριν από περίπου έναν χρόνο ο δήμος Θεσσαλονίκης από τον δήμο Λειψίας και τα είχε εκχωρήσει στη συνέχεια στον ΟΑΣΘ.
Το πρόβλημα με την έλλειψη κλιματισμού σε αυτά τα λεωφορεία (διαθέτουν κλιματισμό μόνο για τη θέση του οδηγού) είχε επισημανθεί από την πρώτη στιγμή.
Τα λεωφορεία αυτά είναι ακατάλληλα για καλοκαίρι, πόσω μάλλον για περίοδο καύσωνα καθώς, εκτός από την απουσία κλιματισμού, δεν διαθέτουν ούτε ανοιγόμενα παράθυρα. Σημειώνεται, παράλληλα, ότι από τα 49 λεωφορεία της Λειψίας στους δρόμους δεν κυκλοφορούσαν ποτέ περισσότερα από είκοσι.
Επίθεση Σκόδρα στους εργαζομένους
«Είναι λογικό και αναμενόμενο στους 40 βαθμούς να δοκιμάζονται τα πάντα και η λειτουργία των οχημάτων και η υπομονή του κόσμου» δήλωσε στον ραδιοφωνικό σταθμό της Θεσσαλονίκης, Status 107,7 αναφορικά με την ακινητοποίηση των λεωφορείων από τη Λειψία, λόγω έλλειψης κλιματισμού, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόδρας.
«Υπάρχουν λεωφορεία που δεν έχουν κλιματιστικό, τα λεωφορεία από τη Λειψία, που μας παραχώρησε ο δήμος Θεσσαλονίκης. Υπάρχει διαδικασία, η οποία ακολουθείται, για την τοποθέτηση κλιματιστικών, αλλά αυτό, όπως καταλαβαίνετε δεν γίνεται μέσα σε μία μέρα. Σε κάποια έχει ξεκινήσει η διαδικασία, σε κάποια όχι».
Όπως είπε ο κ. Σκόδρας, πρόκειται για 25 περίπου λεωφορεία, τα οποία δεν κυκλοφορούν και ενδεχομένως να μην κυκλοφορήσουν το καλοκαίρι, γιατί χρειάζεται χρόνος για να τοποθετηθούν τα κλιματιστικά, αλλά όπως είπε, «η δύναμη του ΟΑΣΘ δεν ήταν τα λεωφορεία της Λειψίας».
Ερωτηθείς, αν υπάρχει πρόβλημα με τον κλιματισμό και σε άλλα λεωφορεία, ο κ. Σκόδρας απάντησε, ότι «υπάρχει ένας μικρός αριθμός, αλλά κυρίως είναι η διάθεση ορισμένων, που με το παραμικρό που δεν έχει κλιματισμό γυρνάνε τα λεωφορεία πίσω. Και λυπάμαι, που το λέω, αλλά δυστυχώς αυτή είναι και οδηγία του Σωματείου, που λέει αν δεν δουλεύει ο κλιματισμός, που δεν ισχύει αυτό το πράγμα, να το φέρνετε πίσω. Και έτσι έχουμε επιστροφές χωρίς λόγο».
«Είναι προφανές, ότι οι άεργοι συνδικαλιστές εξακολουθούν να θέλουν να κάνουν ό,τι θέλουν στη Θεσσαλονίκη και στον ΟΑΣΘ, αυτό όμως δεν θα γίνει. Αυτό που πρέπει να ξέρουν, είναι ότι η τηλεματική του λεωφορείου παρακολουθεί και το κλιματιστικό» τόνισε ο κ. Σκόδρας.
Ο κ. Σκόδρας αναφέρθηκε σε προχθεσινή ανακοίνωση του Σωματείου, όπου αναφέρεται πως, λεωφορεία που δεν έχουν κλιματισμό και ειδικά λόγω του επερχόμενου καύσωνα, θα γυρίζουν πίσω.
«Στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ στη Σταυρούπολη, απ΄όπου γύρισα πριν από λίγο, οι τεχνίτες του ΟΑΣΘ είναι σε έξαλλη κατάσταση, με όλους αυτούς, που γυρνάνε πίσω τα λεωφορεία. Καλά θα κάνουν οι άεργοι συνδικαλιστές να καταλάβουν ότι η βασιλεία τους τελείωσε» ξεκαθάρισε ο κ. Σκόδρας.
ΣΥΡΙΖΑ: «Η κοροϊδία με τα λεωφορεία-«σαπάκια» από τη Λειψία έλαβε τέλος»
«Η κοροϊδία με τα λεωφορεία-«σαπάκια» από τη Λειψία, που έπιαναν φωτιά στις ανηφόρες του Χορτιάτη, έλαβε και επίσημα τέλος», υπογραμμίζουν σε κοινή δήλωσή τους, ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Νίκος Παππάς και ο αναπληρωτής τομεάρχης Χρήστος Γιαννούλης σχετικά με την απόσυρση των λεωφορείων της Λειψίας από τους δρόμους της Θεσσαλονίκης
«Η ακαταλληλότητα των οχημάτων, που με δόξα και τιμή υποδέχονταν πριν από λίγους μήνες οι Καραμανλής, Ζέρβας και Σκόδρας, οδηγεί τα μόλις 17 λεωφορεία που εκτελούσαν δρομολόγια, πίσω στα αμαξοστάσια. Εκεί όπου βρίσκονται ακινητοποιημένα από την πρώτη ημέρα 32 ακόμα οχήματα του είδους», αναφέρουν, σχολιάζοντας ότι «η απόσυρσή τους αποδίδεται στην έλλειψη κλιματισμού και παραθύρων».
Όπως σημειώνουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, «η ευθύνη για την προμήθειά τους, την σπατάλη άνω του ενός εκατομμυρίου ευρώ και την κοροϊδία του επιβατικού κοινού της Θεσσαλονίκης εν μέσω κορονοϊού και συνωστισμών ανήκει ολόκληρη στην κυβέρνηση Μητσοτάκη, τον Δήμο Θεσσαλονίκης και τον ΟΑΣΘ».
«Η έκθεση των επιβατών στους κινδύνους του κορoνοϊού και η απαξίωση του ΟΑΣΘ, με στόχο την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών της πόλης, θα μας βρει όλους απέναντι», καταλήγουν.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις