Κλοπή από Εθνική Πινακοθήκη: Έπεσε… ο πίνακας του Πικάσο στη συνέντευξη Τύπου
Σε όλα τα πλάνα που δείχνει τους αστυνομικούς να πιάνουν τους πίνακες, είναι αξιοσημείωτο ότι κανείς τους δεν φοράει γάντια, δεν υπάρχει φροντίδα για τον κατάλληλο φωτισμό των χώρων όπου βρίσκονται οι πίνακες και δεν έχουν τοποθετηθεί σε κάποιο κάδρο ή προστατευτικό κάλυμμα.
Αλγεινή εντύπωση προκαλεί η μεταχείριση των δύο σπάνιων πινάκων του Πικάσο και του Μοντριάν που βρέθηκαν εννέα χρόνια μετά την κλοπή τους από την Εθνική Πινακοθήκη.
Κατά τη συνέντευξη Τύπου από τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και τη Λίνα Μενδώνη, το πρωί της Τρίτης, ένα στιγμιότυπο στιγμάτισε την κατά τ’ άλλα μεγάλη επιτυχία της εξεύρεσης των πινάκων και του δράστη της κλοπής.
Και οι δύο πίνακες είχαν τοποθετηθεί πρόχειρα σε ένα πάγκο. Κάποια στιγμή, σημειώθηκε ένα ατύχημα με το «Γυναικείο κεφάλι» του Πάμπλο Πικάσο, με τον πίνακα να πέφτει στο έδαφος…
Στη συνέχεια, ο αστυνομικός που κλήθηκε να τον τοποθετήσει ξανά στη θέση του, τον έπιασε σαν ένα απλό αντικείμενο μηδαμινής αξίας…
Δείτε το στιγμιότυπο στο 1:28
Προχειρότητες
Σε όλα τα πλάνα που δείχνει τους αστυνομικούς να πιάνουν τους πίνακες, είναι αξιοσημείωτο ότι κανείς τους δεν φοράει γάντια, δεν υπάρχει φροντίδα για τον κατάλληλο φωτισμό των χώρων όπου βρίσκονται οι πίνακες και δεν έχουν τοποθετηθεί σε κάποιο κάδρο ή προστατευτικό κάλυμμα.
Τα δύο έργα τέχνης φωτογραφήθηκαν ουκ ολίγες φορές και μάλιστα με φλας, του οποίου η χρήση απαγορεύεται στα περισσότερα μουσεία. Γενικότερα, δεν φαίνεται να υπάρχει κάποιος συντηρητής ή έστω ειδικός της τέχνης που να έχει ασχοληθεί με την κατάσταση των πινάκων.
Εξαιτίας τέτοιων προχειροτήτων είχαμε εξαρχής και την κλοπή των δύο αυτών μοναδικών έργων τέχνης το 2012, μια απώλεια που είχε στιγματίσει την ΕΛ.ΑΣ. και την τότε κυβέρνηση, και είχε χαρακτηριστεί ως «κλοπή του αιώνα»…
Υπενθυμίζεται ότι οι δύο πίνακες βρέθηκαν πεταμένοι σε μια ρεματιά, παρατημένοι στη δύναμη των στοιχείων της φύσης. Προηγουμένως, φυλάσσονταν υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες σε αποθήκη στην Κερατέα.
Εξάλλου, δεν ήταν δύο αλλά τρία τα έργα τέχνης που είχαν κλαπεί. Εκτός από τους δύο πίνακες, ήταν και ένα σχέδιο θρησκευτικής απεικόνισης του Ιταλού Γουλιέλμο Κάτσια. Εξαιτίας, όμως, της βιασύνης και της κακομεταχείρισης του κλέπτη, το σχέδιο αυτό καταστράφηκε και ο δράστης το πέταξε σε μια τουαλέτα.
Ερωτευμένος… με την τέχνη
Στην απολογία του, ο 49χρονος δράστης ισχυρίστηκε πως αγαπάει την τέχνη και μάλιστα ταξιδεύει συχνά στο εξωτερικό, για να επισκεφθεί κι εκεί πινακοθήκες και μουσεία. Αγαπημένοι του προορισμοί η Ολλανδία και η Αγγλία, που τις επισκέπτεται και μένει εκεί για μεγάλα χρονικά διαστήματα κάθε χρόνο.
«Ήταν για πολλά χρόνια στην Αγγλία, στο εξωτερικό και δούλευε εκεί. Δεν θα ήθελα να δώσω περαιτέρω στοιχεία, έχει δύο παιδιά, μεγάλα, σας λέω ότι εργαζόταν για πολλά χρόνια στην Αγγλία στο εξωτερικό, χωρισμένος με δυο παιδιά. Νομίζω ότι τα προηγούμενα χρόνια, πριν την Αγγλία που δούλευε, ασχολούταν με βαφές κτιρίων, διαμερισμάτων», λέει ο συνήγορός του Σάκης Κεχαγιόγλου.
Ο 49χρονος υποστηρίζει πως δεν είναι συλλέκτης, αλλά είχε φίλους και γνωστούς στον χώρο της τέχνης, επιμένει ότι το μοναδικό κίνητρό του είναι να έχει στην κατοχή του όμορφα έργα τέχνης.
«Εγώ είμαι ένας άνθρωπος που αγαπάω την τέχνη, ήθελα να το κάνω για μένα, δεν είχα σκοπό να τα πουλήσω. Ό,τι έκανα το έκανα γιατί είχα πάθος με την Τέχνη».
Τον Ιανουάριο διάβασε σε ρεπορτάζ ότι οι αστυνομικοί είναι στα ίχνη του κι έτσι μετέφερε τους πίνακες από την αποθήκη στην Κερατέα, στη ρεματιά όπου τελικά βρέθηκαν.
«Τους κρατούσα σε μία αποθήκη και μετά τους πέταξα στη ρεματιά για να μην τους βρουν οι αστυνομικοί πάνω μου».
- Holiday heart syndrome: Τι είναι και πως μας επηρεάζει;
- ΕΕ: Αυστηρές συστάσεις προς τη Βόρεια Μακεδονία
- ΠΑΣΟΚ: «Η αντιστροφή του pasokification είναι γεγονός» για τη Χαριλάου Τρικούπη
- OHE: Επί τάπητος η συμφωνία του πυρηνικού προγράμματος του Ιράν – Τι προκαλεί ανησυχία
- Συνταγή: Κρέπες με μανιτάρια και κοτόπουλο στο φούρνο
- ΣΥΡΙΖΑ – Νέα Αριστερά χωρίς συγκολλητική ουσία – Φόρμουλα συνεννόησης από Φάμελλο – Κοτζιά