Κώστας Χατζηχρήστος: Μπήκε στο θέατρο για να γλιτώσει από τους Γερμανούς στην κατοχή και έμεινε
Ο Κώστας Χατζηχρήστος πολέμησε στα βουνά της Αλβανίας και μπήκε στο θέατρο επειδή τον κυνηγούσαν οι Γερμανοί στην κατοχή. Ανέβηκε στη σκηνή και άρχισε να αυτοσχεδιάζει. Λάτρευε τις γυναίκες και παντρεύτηκε πέντε φορές
Ένας από τους μεγαλύτερους κωμικούς του ελληνικού θεάτρου ήταν ο Κώστας Χατζηχρήστος. Γεννήθηκε το 1921 στην Θεσσαλονίκη και ήταν παιδί πολύτεκνης οικογένειας από την Κωνσταντινούπολη.
Μικρός ήθελε να γίνει αξιωματικός του στρατού και μόλις τελείωσε το σχολείο κατατάχθηκε στη Στρατιωτική Σχολή της Σύρου. Λίγες μέρες μετά την αποφοίτησή του, ξέσπασε ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος και πολέμησε στο αλβανικό μέτωπο. Κατά τη διάρκεια της κατοχής, τα οικογενειακά βάρη δεν τον εμπόδισαν να αντισταθεί στους Γερμανούς.
Εκείνη την περίοδο ήρθε για πρώτη φορά σε επαφή με το θέατρο. Μια νύχτα του 1943, οι Γερμανοί τον κυνηγούσαν. Για να καταφέρει να γλιτώσει, μπήκε μέσα σε ένα θέατρο, αλλά δεν κατευθύνθηκε στις θέσεις του κοινού, ανέβηκε στη σκηνή και άρχισε να αυτοσχεδιάζει. Τότε συνειδητοποίησε πως δεν του ταίριαζε η στρατιωτική καριέρα και αφιέρωσε τη ζωή του στο θέατρο.
Όπως είχε δηλώσει: «Σκεφτόμουν ότι πάντα κάποιος θα με διατάζει κι αυτό δεν μπορούσα να το καταπιώ. Έτσι, ενώ είχα υποβάλει τα χαρτιά να περάσω από την εφεδρεία στη μονιμότητα, τα παράτησα».
Όπως οι περισσότεροι ηθοποιοί της εποχής, ξεκίνησε την καριέρα του στους περιοδεύοντες θιάσους, δηλαδή τα μπουλούκια. Αργότερα πήγε στην Αθήνα, γνωρίστηκε με την Κούλα Νικολαΐδου, η οποία τον πήρε στο θέατρο Βέρντεν και άρχισε να παίζει σε παραστάσεις.
Τότε ενσάρκωσε για πρώτη φορά το «βλάχο», τον περίφημο Θύμιο, ένα ρόλο που σημάδεψε τη μετέπειτα πορεία του και εκτόξευσε την καριέρα του στα ύψη. Αργότερα έπαιξε στη ταινία «Γκόλφω» και άρχισε να γίνεται περιζήτητος στα κινηματογραφικά πλατό και ξεκίνησε η μεγάλη του επιτυχία.
Οι αυτοσχεδιασμοί του Χατζηχρήστου
Παρόλο που ο Χατζηχρήστος δεν είχε σπουδάσει υποκριτική, έπλαθε τους χαρακτήρες με δικό του τρόπο και αυτοσχεδίαζε πάνω στη σκηνή. Πολλές φορές οι ατάκες που έλεγε ήταν καλύτερες από το κείμενο και οι σκηνοθέτες τις κρατούσαν.
Ο ίδιος είχε παραδεχτεί σε συνέντευξη του: «Πολύ λίγα κείμενα είπα όπως ήταν». Χαρακτηριστικά, όταν έπαιζε στο θέατρο τον «Μπακαλόγατο», ένας λάθος τού φροντιστή τον ανάγκασε να προσθέσει μια καινούργια ατάκα στο σενάριο.
Ήταν η σκηνή που, σύμφωνα με το σενάριο, μια πελάτισσα, την οποία υποδυόταν η Έλσα Ρίζου, πήγαινε στο μαγαζί του και του ζητούσε φακές. Ο φροντιστής είχε ξεχάσει να βάλει στο σκηνικό το σακί με τις φακές και ο Χατζηχρήστος της απαντά και την αιφνιδιάζει: «Δεν έχουμε φακές» .
Ο Αυλωνίτης, που έπαιζε στη θεατρική παράσταση, ρώτησε αυθόρμητα «τι γίναν οι φακές» και ο Χατζηχρήστος του απάντησε «τι να γίνουν οι φακές, δε φταίνε οι φακές, τα μαμούνια φταίνε. Πήρε ένα μαμούνι από μια φακή στον ώμο και από εδώ πάνε και οι άλλοι και πήραν την κατηφόρα και άντε τώρα να προλάβεις στην κατηφόρα τις φακές» και οι θεατές ξέσπασαν σε ασταμάτητα γέλια. Έτσι η ατάκα καθιερώθηκε.
Η Άννα Φόνσου είχε αναφέρει στην εκπομπή «Μηχανή του Χρόνου»: «Θυμάμαι μια φορά, με είχε κρεμάσει στη σκηνή, ήμουν με τον Παπαγιαννόπουλο στη σκηνή και τον είχαν ζητήσει στο τηλέφωνο που είχε στο καμαρίνι. Μιλούσε ένα τέταρτο στο τηλέφωνο και μου ‘κανε νόημα να συνεχίσουμε να μιλάμε. Κοντεύαμε να τρελαθούμε εμείς και μπήκε και είπε στον κόσμο ‘συγγνώμη, αλλά μιλούσα στο τηλέφωνο’ και, όπως ήταν λογικό, όσοι παρακολουθούσαν την παράσταση χειροκροτούσαν και γελούσαν με το πηγαίο χιούμορ του.
«Το παραμύθι παίζει τον κυριότερο λόγο» – Οι πέντε γάμοι του Χατζηχρήστου
Εκτός από σπουδαίος ηθοποιός, ο Χατζηχρήστος ήταν και μεγάλος γυναικοκατακτητής. Στη ζωή του έκανε πέντε γάμους.
Όπως ανέφεραν στη «Μηχανή του Χρόνου» φίλοι και συνάδελφοι, οι ερωτικές περιπέτειες ήταν πάντα στο πρόγραμμα του ηθοποιού.
Ο ίδιος είχε πει σε συνέντευξή του για την επιτυχία του στο γυναικείο φύλο, «το παραμύθι παίζει τον κυριότερο λόγο. Το παν για μια γυναίκα είναι το παραμύθι. Η γυναίκα θέλει να νιώθει ότι συνάντησε το βασιλόπουλο, που θα την κάνει βασίλισσα. Το μόνο που μένει στον άνδρα, που δεν είναι πρίγκιπας, είναι να την πείσει ότι είναι. Κομμάτι δύσκολο, αλλά πού και πού σου πετυχαίνει αν προσπαθήσεις». Ο Χατζηχρήστος δεν δυσκολευόταν να τις γοητεύσει.
Ο πρώτος του γάμος έγινε στη βόρεια Ελλάδα την περίοδο της κατοχής. Η κοπέλα που παντρεύτηκε ήταν η Νίτσα, ένα κορίτσι που καταγόταν από τη Νάουσα. Έμειναν μαζί αρκετά χρόνια, ώσπου ήρθαν στην Αθήνα. Τότε γνώρισε την Κούλα Νικολαίδου και ερωτεύτηκε την αδερφή της, την Μαίρη Νικολαϊδου, με την οποία παντρεύτηκε και απέκτησε μια κόρη, την Τέτα.
Ο Χατζηχρήστος, αν και παντρεμένος, δεν μπορούσε να μείνει μακριά από τις γυναίκες. Το 1952, συγκρότησε τον δικό του θίασο και συνεργάστηκε με την ηθοποιό Καίτη Ντιριντάουα, ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα της επιθεώρησης.
Ένα βράδυ που έπαιζαν μαζί, της εξομολογήθηκε τον έρωτά του και της ζήτησε να πάνε για φαγητό. Η Ντιριντάουα δέχτηκε και από τότε έκαναν δεσμό. Ο Χατζηχρήστος πήρε το δεύτερο διαζύγιο και το 1959 ο γάμος του με την πληθωρική ηθοποιό, έγινε πρώτο θέμα στις κοσμικές στήλες των εφημερίδων.
Το ζευγάρι έμεινε μαζί 16 χρόνια και απέκτησαν μια κόρη, αλλά η Ντιριντάουα δεν μπορούσε να ανεχτεί τις απιστίες του και το 1975 του ζήτησε διαζύγιο.
Ο Χατζηχρήστος παντρεύτηκε για τέταρτη φορά με την Ελένη Πανταζή, η οποία πέθανε ξαφνικά στα 42 της και έκανε και πέμπτο γάμο, ο οποίος κράτησε μέχρι το θάνατό του το 2001.
Πηγή: Μηχανή του Χρόνου
- Ρωσία: Ο ΥΠΕΞ Σεργκέι Λαβρόφ δεν αναμένει αλλαγή πολιτικής των ΗΠΑ σε σχέση με τη χώρα του
- ΕΕ: Ο Ζοζέπ Μπορέλ προτείνει αναστολή του πολιτικού διαλόγου με το Ισραήλ – Διχάζονται οι Ευρωπαίοι
- Εκρήξεις έξω από το Ανώτατο Δικαστήριο της Βραζιλίας
- Ουκρανία: Ρωσικά στρατεύματα απέτυχαν να διαρρήξουν τις γραμμές άμυνάς μας κοντά στο Κουπιάνσκ
- Θεσσαλονίκη: Στους δρόμους Κύπριοι φοιτητές για τη μαύρη επέτειο από την ανακήρυξη του ψευδοκράτους
- Ισπανία: Δεκάδες διασώσεις και 3.000 εκκενώσεις στη Μάλαγα – Δραματικές σκηνές