Ψηφιακό πιστοποιητικό: Αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια ζητούν καλύτερο συντονισμό
Όπως τονίζουν σε κοινή επιστολή τους προς τους ηγέτες των κρατών μελών της ΕΕ, «καθώς η επιβατική κίνηση θα αυξηθεί μέσα στις επόμενες εβδομάδες, ο κίνδυνος χάους στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια είναι πραγματικός»
Για χάος και πολύωρη αναμονή στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια από την 1η Ιουλίου, που τίθεται σε ισχύ το Ευρωπαϊκό Ψηφιακό Πιστοποιητικό Covid-19, προειδοποιούν ο Διεθνής Οργανισμός Αεροδρομίων ACI και οι διεθνείς οργανώσεις των αερομεταφορέων (A4E, IATA και ERA), ζητώντας να διασφαλιστεί ότι ο έλεγχος των επιβατών θα γίνεται πριν από την άφιξή τους στα αεροδρόμια.
Όπως τονίζουν σε κοινή επιστολή τους προς τους ηγέτες των κρατών μελών της ΕΕ, «καθώς η επιβατική κίνηση θα αυξηθεί μέσα στις επόμενες εβδομάδες, ο κίνδυνος χάους στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια είναι πραγματικός».
Υπενθυμίζεται, ότι τα ψηφιακά πιστοποιητικά έχουν σχεδιαστεί για να πιστοποιούν, μέσω κωδικών ταχείας απόκρισης (κωδικοί QR), ότι οι κάτοχοί τους είτε έχουν εμβολιαστεί κατά του κοροναϊού, είτε έχουν υποβληθεί πρόσφατα σε τεστ και έχουν βρεθεί αρνητικοί, είτε έχουν νοσήσει και αναρρώσει στο παρελθόν από την ασθένεια.
Στην πράξη, πρόκειται για τρία διακριτά πιστοποιητικά. Το κοινό πλαίσιο κανόνων θα εξασφαλίζει τη δυνατότητα αμοιβαίας αναγνώρισης και ελέγχου της εγκυρότητας των πιστοποιητικών, ώστε να προλαμβάνονται περιπτώσεις απάτης και πλαστογράφησης.
Ωστόσο, όλη αυτή η διαδικασία, απαιτεί επιπλέον ελέγχους και τον κατάλληλο εξοπλισμό για την ανάγνωση των κωδικών. Γι αυτό και οι φορείς των αερομεταφορών σπεύδουν να προειδοποιήσουν ότι ο μόνος τρόπος για την αποφυγή τεράστιων ουρών και καθυστερήσεων, ειδικά κατά τη θερινή περίοδο που θα κορυφωθούν τα ταξίδια, είναι η υποβολή εξ αποστάσεως για επεξεργασία τόσο των πιστοποιητικών όσο και των εντύπων εντοπισμού επιβατών (PLF) πριν φτάσει ο επιβάτης στο αεροδρόμιο.
Ο αντιπρόεδρος της IATA, αρμόδιος για την Ευρώπη, Ραφαέλ Σβάρτσμαν, αναφέρει ότι ο χρόνος περιήγησης στα αεροδρόμια κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού διπλασιάστηκε σε 3 ώρες από 1 1/2 ώρες πριν την πανδημία. Εάν δεν υπάρξουν αλλαγές και αυξηθεί η χωρητικότητα σε επίπεδα προ-Covid εποχής, ο χρόνος αυτός θα μπορούσε θεωρητικά να αυξηθεί σε πέντε ή και οκτώ ώρες!
Σύμφωνα με την πρόταση των αεροδρομίων και των αεροπορικών εταιρειών, οι έλεγχοι θα πρέπει να πραγματοποιούνται μόνο στη χώρα αναχώρησης και όχι κατά την άφιξη.
Ήδη, «τα μέλη μας αρχίζουν να ανησυχούν πολύ», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Γενικός Διευθυντής της ACI Europe, Ολιβιέ Γιάνκοβετς. Για να κυλήσει ομαλά αυτή η διαδικασία, οι εθνικές κυβερνήσεις πρέπει να διαχειρίζονται τα υγειονομικά δεδομένα και να παρέχουν εξοπλισμό για τον έλεγχο των κωδικών QR, υπογραμμίζεται στην επιστολή. Οι φορείς εκφράζουν την ανησυχία τους για την προβλεπόμενη διαδικασία με συνεχείς επαναλήψεις ελέγχων εγγράφων σε πολλές χώρες.
- Απόπειρα εκβιασμού με σκευωρία που στήθηκε με όρους παρακράτους καταγγέλλει ο Ολυμπιακός
- Τραμπ και ελληνοτουρκικά – Τι πιστεύουν οι Έλληνες, ένας πρώην διπλωμάτης των ΗΠΑ και ένας πανεπιστημιακός
- Χτύπημα Ουκρανίας στη Ρωσία με αμερικανικούς πυραύλους ATACMS
- Masdar: Με όχημα την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ σχεδιάζει off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά 6 GW σε Ελλάδα και Ισπανία
- Διαγραφή Σαμαρά: Κάνει ζυμώσεις για κόμμα – Όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά
- Μέσω ΑΣΕΠ οι προσλήψεις στη Δημοτική Αστυνομία