Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
ps. post
scriptum

Οι γνωστοί «γνωστοί» έσπασαν πάλι την απεργία της ΕΣΗΕΑ

Εστίαση: Πονοκέφαλος για τους καταστηματάρχες οι χώροι δύο ταχυτήτων – Προτιμούν μεικτούς χώρους

Εστίαση: Πονοκέφαλος για τους καταστηματάρχες οι χώροι δύο ταχυτήτων – Προτιμούν μεικτούς χώρους

Η εφαρμογή του μέτρου προκαλεί πονοκέφαλο στους καταστηματάρχες καθώς θα πρέπει να αποκλείσουν ένα κομμάτι της πελατείας τους αν διαλέξουν το κατάστημά τους να ανήκει στην κατηγορία που θα δέχεται μόνο εμβλιασμένους ενώ ταυτόχρονα συγκλίνουν στην άποψη πως ο διαχωρισμός σε δύο ταχύτητες -εμβολιασμένοι και μη- είναι ένα πρακτικά ανεφάρμοστο μέτρο

Εξακολουθεί η αναστάτωση στο χώρο της εστίασης και της διασκέδασης μετά τις χτεσινές κυβερνητικές ανακοινώσεις για το διαχωρισμό σε καταστήματα για πελάτες αμιγώς εμβολιασμένους και «μεικτά» καστήματα για εμβολιασμένους και μη.

Πρακτικά ανεφάρμοστο μέτρο η διαλογή της πελατείας

Η εφαρμογή του μέτρου προκαλεί πονοκέφαλο στους καταστηματάρχες καθώς θα πρέπει να αποκλείσουν ένα κομμάτι της πελατείας τους αν διαλέξουν το κατάστημά τους να ανήκει στην κατηγορία που θα δέχεται μόνο εμβλιασμένους ενώ ταυτόχρονα συγκλίνουν στην άποψη πως ο διαχωρισμός σε δύο ταχύτητες -εμβολιασμένοι και μη- είναι ένα πρακτικά ανεφάρμοστο μέτρο.

Πάντως το γεγονός ότι οι επιχειρηματίες του κλάδου καλούνται να επιλέξουν άμεσα καθώς το μέτρο θα τεθεί σε ισχύ από 15 Ιουλίου, οδηγεί τους περισσότερους να εκφράζουν την πρόθεση να δηλώσουν ως μεικτά τα καταστήματα εστίασης και αυτό γιατί θα μπορούν να απευθυνθούν σε μεγαλύτερο αριθμό πελατών, καθώς αυτή τη στιγμή οι εμβολιασμένοι είναι το 1/3 του πληθυσμού αυτή τη στιγμή.

Ωστόσο αντιδράσεις φαίνεται να υπάρχουν και για το γεγονός ότι οι ίδιοι οι καταστηματάρχες καλούνται να παίξουν ρόλο «χωροφύλακα» και ελεγκτή του μέτρου, ενώ αρκετοί διατυπώνουν απορίες γιατί επιλέγεται η εστίαση ως μοχλός πίεσης για αύξηση των εμβολιασμών.

Παράλληλα μία παράμετρο που θέτουν οι επαγγελματίες της εστίασης είναι ότι ουσιαστικά καλούνται να αυξήσουν το προσωπικό τους για να μπορούν να ανταποκριθούν στον ελεγκτικό ρόλο που τους αναθέτει η Πολιτεία.

Ο έλεγχος των μέτρων – Τι φοβούνται οι καταστηματάρχες

Ως προς την εφαρμογή του μέτρου μέχρι στιγμής έχουν διευκρινιστεί ότι το εάν ένα κατάστημα εστίασης φιλοξενεί μόνο εμβολιασμένους ή μικτό πληθυσμό θα αναγράφεται σε ειδική σήμανση στις εισόδους των καταστημάτων και μπορούν να την προμηθευτούν τις αμέσως επόμενες ημέρες.

Εάν σκοπεύει κάποιος να επισκεφτεί έναν κλειστό χώρο είτε πρόκειται για χώρο εστίασης ή ψυχαγωγίας οφείλει να έχει κάνει μοριακό ή rapid test και να το έχει δηλώσει ψηφιακά στη σχετική πλατφόρμα και μέσω μιας εφαρμογής που θα λειτουργήσει τις επόμενες ημέρες να μπορεί να επιδείξει τον κωδικό που θα έχει στο κινητό του.

Σε αυτό οι καταστηματάρχες επισημαίνουν ότι θα χρειαστούν επιπλέον προσωπικό στις εισόδους για έλεγχο στους πελάτες τους, φοβούνται τους διαπληκτισμούς και αντιπροτείνουν να λειτουργήσουν οι εσωτερικοί χώροι με ιονιστές.

Screening… για το ποιους θα βάλεις μέσα και ποιους θα βγάλεις έξω

Ο Δημήτρης Σκαρμούτσος μίλησε στο MEGA για τους προβληματισμούς και τις αντιδράσεις σχετικά με τον διαχωρισμό των πελατών.

«Από τη στιγμή που ανοίγουν και οι τελευταίοι χώροι οι οποίοι ήταν κλειστοί, έστω και με μέτρα, είναι πολύ σημαντικό να δουλέψουμε με ασφάλεια και σωστά. Ας καταλάβει ο κόσμος ότι πρέπει να εμβολιαστούμε, γιατί έτσι θα φύγει ο κοροναϊός, ακόμα κι αν επωμιστούμε εμείς αυτά τα μέτρα» είπε.

«Η εστίαση έχει δείξει ότι τηρεί τα μέτρα και θα τηρήσουμε και αυτά τα μέτρα», δήλωσε και πρόσθεσε ότι μέσα στις επόμενες 15 ημέρες θα υπάρξουν κι άλλες ανακοινώσεις που θα λύσουν τα οποιαδήποτε προβλήματα.

«Απλά φανταστείτε όταν κάθεσαι έξω και πιάσει μια βροχή και πρέπει οι πελάτες σου να μπουν μέσα, όταν έξω κάθονται οι μη εμβολιασμένοι, τότε θα πρέπει να κάνεις ένα screening για ποιους θα βάλεις μέσα και ποιους όχι».

Ταλαιπωρία

Όπως εξήγησε, υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Γιώργος Γεωργαντάς, περιγράφοντας τον τρόπο, με τον οποίο θα εξασφαλίσουν οι πολίτες, την πρόσβασή τους τόσο στους αμιγώς για εμβολιασμένους χώρους ψυχαγωγίας όσο και στους μικτούς, όσοι δεν έχουν εμβολιαστεί θα πρέπει να κάνουν rapid test.

Επισήμανε ότι ο καταστηματάρχης δε θα βλέπει τα στοιχεία των πολιτών, απλώς θα σκανάρει το QR που φέρουν τα πιστοποιητικά.

«Θα πηγαίνει ο εμβολιασμένος πελάτης με το πιστοποιητικό στο κινητό του, θα το σκανάρει στην εφαρμογή του καταστήματος και εφόσον ανάβει πράσινη ένδειξη, θα μπορεί να περάσει.

»Στα μεικτά μαγαζιά θα μπαίνουν αυτοί που έχουν αρνητικό τεστ. Το rapid τεστ γίνεται σε διαγνωστικό κέντρο και καταχωρείται επίσημα από αυτό. Με αυτό τον τρόπο άλλωστε εκδίδεται και το ψηφιακό ευρωπαϊκό πιστοποιητικό, το οποίο φέρει QR  κωδικό. Απλώς θα πρέπει να υφίσταται την ταλαιπωρία, όταν θέλουν να ξαναβγούν, να πρέπει να ξανακάνουν τεστ», δήλωσε ο κ. Γεωργαντάς.

ΚΥΑ με διευκρινίσεις για το ηλεκτρονικό σύστημα και τους ελέγχους

Από την πλευρά του ο Άδωνις Γεωργιάδης αναφέρθηκε στα νέα μέτρα που ανακοινώθηκαν χθες για χώρους covid free είτε μικτούς στην εστίαση και τη διασκέδαση και είπε ότι θα εκδοθεί Κοινή Υπουργική Απόφαση θα εξηγηθεί το ηλεκτρονικό σύστημα και πώς θα γίνεται ο έλεγχος.

Must in

Rockhouse: Μια ματιά μέσα στο ξενοδοχείο στη Τζαμάικα που αποτέλεσε το καταφύγιο για πολλούς σταρ

Το Rockhouse, ο «παράδεισος» για σταρ όπως οι Rolling Stones και ο Μπομπ Ντίλαν, κλείνει 50 χρόνια ζωής και το γιορτάζει με ένα εντυπωσιακό φωτογραφικό βιβλίο.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024