Εθνική Πινακοθήκη: Προφυλακιστέος ο 49χρονος για την κλοπή των πινάκων
Μετά την απολογία του, ο ελαιοχρωματιστής που έκλεψε τα έργα των Πικάσο, Μοντριάν και Κάτσια κρίθηκε προφυλακιστέος.
- Γιατί η Βραζιλία έχει μεγάλη οικονομία αλλά απαίσιες αγορές
- «Είναι άρρωστος και διεστραμμένος, όσα μου έκανε δεν τα είχα διανοηθεί» - Σοκάρει η 35χρονη για τον αστυνομικό
- «Πιο κοντά από ποτέ» βρίσκεται μια συμφωνία για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, σύμφωνα με την Χαμάς
- Διαρρήκτες «άδειαζαν» το εργαστήριο του γλύπτη Γεώργιου Λάππα στη Νέα Ιωνία
Στη φυλακή οδηγήθηκε μετά την απολογία του ο 49χρονος ο οποίος κατηγορείται για την κλοπή των πινάκων από την Εθνική Πινακοθήκη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κατηγορούμενος επανέλαβε την προανακριτική του ομολογία δηλώνοντας ότι έχει μετανιώσει για την αξιόποινη πράξη που του αποδίδεται.
Μετά το τέλος της απολογίας του, με σύμφωνη γνώμη του 6ου τακτικού ανακριτή Αθανάσιου Μαρνέρη και του αρμόδιου εισαγγελέα Αντώνη Ελευθεριάνου, ο 49χρονος κρίθηκε προφυλακιστέος.
Σε δήλωσή του ο δικηγόρος του κατηγορούμενου Σάκης Κεχαγιόγλου ανέφερε, μεταξύ άλλων, πως σε αυτό το στάδιο ήταν αναμενόμενη η απόφαση ανακριτή και εισαγγελέα να κρατηθεί προσωρινά ο εντολέας του. Ο ίδιος ανέφερε πως το επόμενο διάστημα θα υπάρξουν εξελίξεις σε δικονομικό επίπεδο από τις οποίες μπορεί και να αλλάξει η τύχη του κατηγορούμενου.
Ο κ. Κεχαγιόγλου επανέλαβε ότι ο εντολέας του είναι μετανιωμένος και ότι με τις κινήσεις του βοήθησε τις αρχές να βρεθούν οι πίνακες. Ακόμη ανέφερε ότι το τρίτο έργο που έκλεψε καταστράφηκε σε συνθήκες σκότους για να διαφύγει και στην συνέχεια πέταξε το έργο. Τέλος ο συνήγορος ανέφερε ότι ο κατηγορούμενος έδρασε μόνος του.
Μυστήριο με το έργο του Μονκάλβο
Η τύχη του τρίτου έργου, του Ιταλού ζωγράφου, Γκουλιέλμο Κάτσια ή αλλιώς Μονκάλβο, είναι αυτή που προβληματίζει τις Αρχές. Όπως ισχυρίζεται ο ελαιοχρωματιστής, τον κατέστρεψε πριν καν προλάβει να απομακρυνθεί από τον τόπο του εγκλήματος.
Τον Σεπτέμβριο του 2019, όμως, ένα σχέδιο σχεδόν πανομοιότυπο, αυτό στα δεξιά, εμφανίστηκε στον ηλεκτρονικό κατάλογο οίκου δημοπρασιών στη Φλωρεντία.
Το έργο επρόκειτο να δημοπρατηθεί χωρίς αναγραφή προέλευσης αλλά τελικά αποσύρθηκε από την διαδικασία. Ειδικοί από τότε εκτιμούσαν ότι επρόκειτο για τον κλεμμένο πίνακα ο οποίος όμως, είχε υποστεί πλαστογράφηση, με σκοπό την παραπλάνηση. Interpol και Europol ωστόσο, έκριναν το αντίθετο κι έτσι δεν προχώρησαν ποτέ οι διαδικασίες για την ανάκτησή του.
«Δεν μπορώ να πω τίποτα» ήταν η απάντηση της Μαριλένας Κασιμάτη, πρώην επιμελήτρια της Εθνικής Πινακοθήκης και διδάκτωρ Ιστορίας της Τέχνης, στους ισχυρισμούς της INTERPOL για τη μη γνησιότητα του σχεδίου, υποστηρίζοντας ότι έγινε τις τελευταίες ημέρες μια έρευνα με εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης που έδειξε ότι το έργο που υπήρχε στην Εθνική Πινακοθήκη συμπίπτει κατά 99% με αυτό που βρισκόταν στη Φλωρεντία για δημοπρασία.
Υπάρχει συνεργός;
Ο κλέφτης του Πικάσο, του Μοντριάν και του άφαντου Κάτσια, υποστηρίζει ότι μόνος του σκέφτηκε, οργάνωσε κι εκτέλεσε την κλοπή. Πλέον, όμως, όλες οι πληροφορίες συγκλίνουν στο ότι υπήρχε συνεργός, τόσο το βράδυ της κλοπής, όσο και στη μετέπειτα διαχείριση των έργων.
Ο Ολλανδός ερευνητής τέχνης Άρθουρ Μπραντ μιλώντας αποκλειστικά στο «Live News» ήταν κατηγορηματικός ότι ο 49χρονος είχε συνεργό στην κλοπή.
Το προφίλ του Έλληνα συνεργού, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει σκιαγραφηθεί ήδη από τις Αρχές, καθώς πλέον γνωρίζουν ότι οι δύο δράστες λειτουργούσαν συμπληρωματικά. Άλλωστε, μέσω τρίτου ο 49χρονος φέρεται να προσπάθησε να πουλήσει τον Πικάσο και στην Ελλάδα.
Ο 49χρονος πάντως, δηλώνει μετανοιωμένος για την «κλοπή του αιώνα», τονίζει τη συνεισφορά του στον εντοπισμό των πινάκων και επιμένει πως δεν υπήρχε συνεργός.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις