Το μυστήριο του τρίτου κλεμμένου έργου τέχνης από την Εθνική Πινακοθήκη – Τι απέγινε τελικά;
Το σχέδιο του Γκουλιέλμο Κάτσια (Μονκάλβο) «Ο άγιος Diego de Alcala σε έκσταση με την Αγία Τριάδα και σύμβολα του πάθους» με πενάκι και αραιομένο μελάνι σε χαρτί, εντοπίστηκε σε έναν ηλεκτρονικό κατάλογο δημοπρασιών στην Φλωρεντία
Για το τρίτο αντικείμενο που έκλεψε ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής από την Εθνική Πινακοθήκη το 2012, το οποίο ακόμα δεν έχει εντοπιστεί, μίλησε στο MEGA η πρώην επιμελήτρια της Εθνικής Πινακοθήκης και διδάκτωρ Ιστορίας της Τέχνης, Μαριλένα Κασιμάτη.
Όπως σημείωσε η κυρία Κασιμάτη το συγκεκριμένο έργο, το σχέδιο του Γκουλιέλμο Κάτσια (Μονκάλβο) «Ο άγιος Diego de Alcala σε έκσταση με την Αγία Τριάδα και σύμβολα του πάθους» με πενάκι και αραιομένο μελάνι σε χαρτί, εντοπίστηκε σε έναν ηλεκτρονικό κατάλογο δημοπρασιών στην Φλωρεντία.
«Αμέσως κινητοποιήθηκε μια ομάδα ανθρώπων για να δούμε πώς μπορούν να ενημερωθούν οι ελληνικές και ιταλικές Αρχές για τον επαναπατρισμό του έργου, αφού προηγηθούν πρώτα ορισμένες διαδικασίες» τόνισε η κυρία Κασιμάτη, αναφέροντας ότι η ίδια ενημέρωσε το υπουργείο Πολιτισμού που θα έπρεπε με τη σειρά του να μεταφέρει τις πληροφορίες στην πρεσβεία της Ελλάδας στη Ρώμη, να σταλεί ένας εμπειρογνώμονας να το αντιμετωπίσει ως εύρημα ή ως έργο της Εθνικής Πινακοθήκης.
«Όμως, δυστυχώς, αποτύχαμε» υπογράμμισε η πρώην επιμελήτρια της Εθνικής Πινακοθήκης, καθώς οι δημοπράτες αντιλήφθηκαν ότι υπήρχαν υποψίες για το συγκεκριμένο έργο -που όπως σημείωσε η κυρία Κασιμάτη δεν είχε καμία αναφορά για την προέλευσή του- και το απέσυραν από τον κατάλογο για να αποφύγουν περαιτέρω μπελάδες.
Το σχέδιο που εκλάπη και αυτό που εμφανίστηκε στη δημοπρασία
«Δεν μπορώ να πω τίποτα» ήταν η απάντηση της Μαριλένας Κασιμάτη στους ισχυρισμούς της INTERPOL για τη μη γνησιότητα του σχεδίου, υποστηρίζοντας ότι έγινε τις τελευταίες ημέρες μια έρευνα με εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης που έδειξε ότι το έργο που υπήρχε στην Εθνική Πινακοθήκη συμπίπτει κατά 99% με αυτό που βρισκόταν στη Φλωρεντία για δημοπρασία.
Όσο για τις αλλαγές που εντοπίζονται κοιτώντας τα δύο έργα, η πρώην επιμελήτρια της Εθνικής Πινακοθήκης υπογράμμισε πως αυτά είναι τα στοιχεία «καλλωπισμού» του έργου ή τα στοιχεία που έγιναν μετέπειτα για να παραπλανηθεί ο οποιοσδήποτε ερευνητής που θα το αναζητούσε.
«Το σχέδιο σήμερα έχει χαθεί από τα ραντάρ, ενώ τιμή εκκίνησης του έργου στη δημοπρασία ήταν περίπου 1.500 – 2.000 ευρώ» συμπλήρωσε η Μαριλένα Κασιμάτη, μιλώντας στο MEGA, υπογραμμίζοντας ότι ο δράστης της κλοπής επιχείρησε να πουλήσει ένα από τα αποκτήματά του.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις