Μεταβιβάσεις εξπρές φέρνει ο «Ηλεκτρονικός Φάκελος Ακινήτου»
Σε ηλεκτρονική πλατφόρμα θα συγκεντρώνονται όλα τα πιστοποιητικά και έγγραφα που απαιτούνται για μια μεταβίβαση ακινήτων
- Ανοιχτά τα μαγαζιά σήμερα - Κορυφώνεται η κίνηση, τι να προσέχουμε όταν αγοράζουμε παιχνίδια και τρόφιμα
- Χριστουγεννιάτικα μπισκοτάκια για τον σκύλο και τη γάτα μας – Εύγευστες συνταγές
- Economist: Οι εργαζόμενοι αγαπούν τον Τραμπ, τα συνδικάτα πρέπει να τον φοβούνται
- Πώς διαμορφώνονται οι τιμές από το χωράφι στο ράφι
Ούτε ένα, ούτε δύο αλλά έως και 17 δικαιολογητικά και έγγραφα απαιτούνται σήμερα για τη μεταβίβαση ενός ακινήτου, τα οποία θα πρέπει να αναζητήσουν και να συγκεντρώσουν ένα -ένα οι πολίτες από διάφορες δημόσιες υπηρεσίες και εμπλεκόμενους φορείς. Η διαδικασία αυτή δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση με τους φορολογούμενους να βρίσκονται συνήθως αντιμέτωποι με έναν Γολγοθά ταλαιπωρίας και καθυστερήσεων.
Όμως σύντομα, το «χαρτοβασίλειο» και η ταλαιπωρία τελειώνει. Μετά τις ηλεκτρονικές δηλώσεις φόρου μεταβίβασης μέσω της πλατφόρμας myProperty της ΑΑΔΕ που έχουν απαλλάξει τους φορολογούμενους από τις επισκέψεις στην Εφορία, έρχεται ο «Ηλεκτρονικός Φάκελος Ακινήτου» ο οποίος θα τους απαλλάξει από τη «χαρτούρα» των δεκάδων δικαιολογητικών που απαιτούνται για τις μεταβιβάσεις ακινήτων.
Το νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό του Κτηματολογίου και τις νέες ψηφιακές υπηρεσίες του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης το οποίο έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση προβλέπει τη δημιουργία μιας νέας ηλεκτρονικής πλατφόρμας μέσω της οποίας θα συλλέγονται όλα τα δικαιολογητικά που απαιτούνται στη σύνταξη των συμβολαίων για τις μεταβιβάσεις ακινήτων. Δεκάδες δικαιολογητικά, πιστοποιητικά και έγγραφα που απαιτούνται σήμερα για μια μεταβίβαση ακινήτου από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (ΑΑΔΕ, Κτηματολόγιο, Τεχνικό Επιμελητήριο, ΕΦΚΑ) θα συγκεντρώνονται ηλεκτρονικά και θα καταχωρούνται στον φάκελο του ακινήτου που πρόκειται να μεταβιβαστεί. Η ηλεκτρονική συλλογή των εγγράφων και πιστοποιητικών θα γίνεται από τον συμβολαιογράφο τον οποίο θα εξουσιοδοτούν οι συμβαλλόμενοι. Με τον «Ηλεκτρονικός Φάκελος Ακινήτου» εκτιμάται ότι θα μπει τέλος στην ταλαιπωρία των φορολογούμενων που σχεδιάζουν να αποκτήσουν ή να μεταβιβάσουν ακίνητα.
Σύμφωνα με τις διατάξεις που προβλέπει το νομοσχέδιο:
1. Δημιουργείται ηλεκτρονική πλατφόρμα υποστήριξης της διενέργειας εμπραγμάτων δικαιοπραξιών επί ακινήτων με την ονομασία «Ηλεκτρονικός Φάκελος Ακινήτου», που λειτουργεί μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) με σκοπό την απλούστευση και ψηφιοποίηση της διαδικασίας συλλογής δικαιολογητικών που απαιτούνται στη σύνταξη συμβολαιογραφικών εγγράφων για τη σύσταση, μετάθεση, αλλοίωση ή κατάργηση εμπράγματου δικαιώματος σε ακίνητο.
2. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα διαλειτουργεί με πληροφοριακά συστήματα φορέων του Δημοσίου και ιδίως με τα πληροφοριακά συστήματα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ), του ν.π.δ.δ. «Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας» (Τ.Ε.Ε.) και του ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο», από τα οποία αντλεί πληροφορίες και έγγραφα. Οι απαιτούμενες διαλειτουργικότητες πραγματοποιούνται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
3. Τα ενδιαφερόμενα μέρη και ο συμβολαιογράφος που συντάσσει τη σχετική πράξη εισέρχονται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα κατόπιν αυθεντικοποίησης με τη χρήση των κωδικών –διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (TAXISnet), ή με τη χρήση των διαπιστευτηρίων του Μητρώου Συμβολαιογράφων, αντίστοιχα. Κατά την έκταση που αυτό προβλέπεται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, τα ενδιαφερόμενα μέρη και ο συμβολαιογράφος μπορούν, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, να εξουσιοδοτούν αλλήλους για τη διενέργεια των παρεχόμενων από την ηλεκτρονική πλατφόρμα υπηρεσιών και την έκδοση των σχετικών πιστοποιητικών.
4. Στο πλαίσιο λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, ο εξουσιοδοτημένος συμβολαιογράφος, δύναται:
α) να αιτείται την έκδοση ή την εξαγωγή εγγράφων ή την άντληση πληροφοριών από την ΑΑΔΕ, τον e-ΕΦΚΑ, το Ελληνικό Κτηματολόγιο, το Τεχνικό Επιμελητήριο.
β) να αιτείται τη διόρθωση των ως άνω εγγράφων ή πληροφοριών και
γ) να αναρτά έγγραφα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, όπου αυτά δεν είναι δυνατόν να εκδοθούν ή να εξαχθούν ηλεκτρονικά κατά τα ανωτέρω, υπέχοντας ευθύνη ως προς την ακρίβεια και την πληρότητα αυτών.
5. Τα έγγραφα που εκδίδονται ή εξάγονται από τους φορείς μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας επέχουν θέση πρωτοτύπου εγγράφου και προσαρτώνται στο συμβολαιογραφικό έγγραφο χωρίς άλλες διατυπώσεις.
Πηγή: ΟΤ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις