«Η πόλη ξυπνά»: Φωτογραφική έκθεση για το Παρίσι μετά την καραντίνα
Η έκθεση ήταν μια επισκόπηση 75 χρόνων φωτογραφίας στο Παρίσι μέσα από πέντε ιστορικές φιγούρες της τέχνης και τρεις σύγχρονους φωτογράφους.
- «Ειρωνικός, σαρκαστικός, λες και έχει κάνει κατόρθωμα» - Σοκάρουν οι περιγραφές για τον αστυνομικό της Βουλής
- «Πνιγμός στα 30.000 πόδια» - Αεροπλάνο άρχισε να πλημμυρίζει εν ώρα πτήσης [Βίντεο]
- Δημήτρης Ήμελλος: Το τελευταίο αντίο στον αγαπημένο ηθοποιό -Τραγική φιγούρα η μητέρα του
- «Πρέπει να κάνουν δήλωση ότι σέβονται το πολίτευμα» - Οι όροι για να πάρουν την ιθαγένεια οι Γλύξμπουργκ
Στις 17 Μαρτίου του 2020, το Παρίσι έπεσε σε «λήθαργο». Αντιμέτωπη με την πανδημία, η γαλλική κυβέρνηση κήρυξε «lockdown σε όλη την επικράτεια» και καφέ, αίθουσες τέχνης και κινηματογράφοι έκλεισαν.
Πάνω από έναν χρόνο αργότερα, η πόλη του Φωτός ξυπνά σιγά σιγά και δύο αίθουσες τέχνης, οι Durev και Artismagna Studio, γιόρτασαν την εξέλιξη οργανώνοντας μια έκθεση φωτογραφιών με τίτλο «La ville s’éveille».
Η έκθεση ήταν μια επισκόπηση 75 χρόνων φωτογραφίας στο Παρίσι μέσα από πέντε ιστορικές φιγούρες της τέχνης και τρεις σύγχρονους φωτογράφους.
Ανάμεσα στις φωτογραφίες που εκτέθηκαν, υπήρχαν σκηνές καθημερινότητας τη δεκαετία του 1930 μέσα από τον φακό του Robert Schall όπως και αυτές που αιχμαλώτισε ο φακός του Pierre Boulat, του μοναδικού Γάλλου φωτογράφου του Life Magazine, ο οποίος διέσχιζε το Παρίσι σε καθημερινή βάση.
Άλλος μετρ ήταν ο William Klein, ο οποίος χρησιμοποιούσε ασυνήθιστες μεθόδους εμφάνισης για να επιτύχει εντυπωσιακά εφέ στις φωτογραφίες του.
Οι τρεις σύγχρονοι ήταν οι Didier Fontan, Cliff Chan και Nicholas Simenon.
Από τις γεωμετρικές φόρμες του Simenon που αναδεικνύουν τη μοναξιά και απομόνωση της πόλης μέχρι τις φωτογραφίες του Fontan στο παρισινό μετρό και μέχρι τα κινηματογραφικά πλάνα του Chan που συγκροτούν μια συνεχή καταγραφή σε ημερολόγιο, όλες προσέφεραν μια φρέσκια ματιά στην πόλη.
Η έκθεση «La ville s’éveille» ήταν σύμφωνα με το ΑΠΕ, μια ακόμα απόδειξη ότι το Παρίσι δεν σταματά ποτέ να εμπνέει φωτογράφους.
Και όπως συνήθιζε να λέει ο William Klein, ο οποίος διάλεξε το Παρίσι για σπίτι του και αφιέρωσε 40 χρόνια να το αιχμαλωτίζει πάνω σε φιλμ, «εδώ, για όποιον λόγο και, συχνά, για κανέναν λόγο ολωσδιόλου, ο κόσμος βγαίνει στον δρόμο. Η πόλη τους ανήκει».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις