Οι επιλογές μας σε plug-in υβριδικά
Όσοι ακόμα διστάζουν να επενδύσουν σε ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο ιδού έξι εναλλακτικές που μπαίνουν στην πρίζα αλλά διαθέτουν και κινητήρα εσωτερικής καύσης, εξασφαλίζοντας ιδιαίτερα χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα αλλά και «πλήρη» αυτονομία
- Έντεκα νεκροί μετά από εμπρησμό σε μπαρ στο Βιετνάμ - «Φωνάζαμε στα παγιδευμένα θύματα»
- «Τουλάχιστον 100 Βορειοκορεάτες στρατιωτικοί σκοτώθηκαν σε μάχες στο Κουρσκ»
- Ο Γ’ Παγκόσμιος Πόλεμος είναι ήδη εδώ – Έχει άλλη μορφή και δεν γίνεται μόνο στην Ουκρανία
- Μπέζος για τη βία κατά των γυναικών: Έχουν ευθύνη όλοι οι θεσμοί
Mercedes-Benz GLA 250 e
Το μικρότερο SUV της M-B εξοπλίζεται με plug-in υβριδικό σύνολο ξαναγράφοντας την ιστορία στην κατηγορία του. Η συγκεκριμένη έκδοση υιοθετεί όλες τις λύσεις που εφαρμόζονται και στην A 250 e με τη συνύπαρξη του βενζινοκινητήρα των 1.332 κ.εκ. και του ηλεκτρικού μοτέρ των 75 kW (που αντλεί ενέργεια από την μπαταρία των 15,6 kWh) να αποδίδει 218 ίππους και 450 Nm ροπής που μεταφέρονται στους μπροστινούς τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 8 ταχυτήτων.
Τα μεγέθη αυτά προκαλούν ακόμη μεγαλύτερη εντύπωση αν συνυπολογιστεί η μέση κατανάλωση καυσίμου (από 1,6 λίτρα/100 χλμ.) και οι εκπομπές CO2 (38 γρ./χλμ.) που εξασφαλίζουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και – σε συνδυασμό με Λιανική Τιμή προ Φόρων χαμηλότερη των 40.000 ευρώ – μηδενικό φόρο εταιρικής χρήσης. Η μέση κατανάλωση ενέργειας (στις 15,5 – 16,1 kWh/100 χλμ.), το μέσο κόστος φόρτισης της μπαταρίας για μια απόσταση 100 χλμ. (σχεδόν 1,10 ευρώ) και η αυτονομία αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια (σχεδόν 63 χλμ. σε ρεαλιστικές συνθήκες κίνησης) δικαιολογούν απόλυτα, πέρα ασφαλώς από την ποιότητα κατασκευής της, την επιλογή αυτής της GLA. Οι τιμές της ξεκινούν από 45.315 ευρώ, μη συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης.
DS7 Crossback E-Tense
Πρωταγωνιστώντας στην αναπτυσσόμενη κατηγορία των premium C-SUV το DS 7 Crossback αποτελεί το σημείο αναφοράς της Plug-in υβριδικής τεχνολογίας E-TENSE η οποία μετά την ισχυρότερη έκδοση 4×4 των 300 ίππων κινεί τώρα και την δικίνητη έκδοση με απόδοση 225 ίππους. Ο συνδυασμός του βενζινοκινητήρα των 1,6 λίτρων με έναν ηλεκτροκινητήρα και αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων συνθέτουν μια από τις ανταγωνιστικότερες προτάσεις καθώς πέρα από την προαναφερόμενη ισχύ και την ροπή των 360 Nm, η μπαταρία ιόντων λιθίου των 13,2 kWh εξασφαλίζει αυτονομία 55 χλμ. Ενώ επαναφορτίζεται πλήρως σε wallbox 7,4 kW σε 105 λεπτά. Η συνδυαστική χρήση των δύο κινητήρων μειώνει την μέση κατανάλωση καυσίμου σε 1,4 λίτρα/100 χλμ. και τις εκπομπές ρύπων στα 31 γρ./χλμ. ενώ τα χαρακτηριστικά των δύο εξοπλιστικών εκδόσεων είναι κοινά με εκείνα του τετρακίνητου DS 7 Crossback E-TENSE. Οι τιμές του γαλλικού μοντέλου ξεκινούν από τα 47.300 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση.
Opel Grandland X PHEV
Τα αρχικά PHEV χαρακτηρίζουν την plug-in υβριδική τεχνολογία του κορυφαίου SUV της Opel, το οποίο διατίθεται σε δικίνητη και τετρακίνητη έκδοση, μια στρατηγική επιλογή που εξασφαλίζει ένα από τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα.
Ετσι στην περίπτωση της δικίνητης έκδοσης Hybrid η συνύπαρξη ενός βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων και ενός ηλεκτροκινητήρα αποδίδει συνδυαστικά 224 ίππους, ενώ η μπαταρία των 13,2 kWh εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία που προσεγγίζει τα 57 χλμ.
Ο τρόπος διαχείρισης των δύο μοτέρ αποφέρει κατανάλωση καυσίμου από 1,4 λίτρα/100 χλμ. με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 31 γρ./χλμ., αριθμοί παρόμοιοι με εκείνους της τετρακίνητης Hybrid4 έκδοσης των 300 ίππων με τα 60 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας και τους δύο ηλεκτροκινητήρες. Η ιδιαιτερότητα του τετρακίνητου Grandland X Hybrid4 έγκειται στην ύπαρξη ενός τέταρτου προγράμματος οδήγησης (ηλεκτρικό/υβριδικό/sport/AWD) που αποτυπώνει τις αυξημένες δυνατότητες της έκδοσης.
Εφαλτήριο για την plug-in υβριδική έκδοση του γερμανικού SUV αποτελούν τα 45.850 ευρώ, μη συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης.
Toyota RAV4 PHEV
Η εξέλιξη της υβριδικής τεχνολογίας σε Plug-in υβριδική στην γκάμα του κορυφαίου SUV της Toyota απέφερε την ισχυρότερη έκδοσή του. Συνδυάζει κινητήρα βενζίνης 2,5 λίτρων με δύο ηλεκτρικά μοτέρ και αυτόματο κιβώτιο e-CVT, εξασφαλίζοντας συνδυαστική ισχύ 306 ίππων και τετρακίνηση η οποία οφείλεται στην ύπαρξη του δεύτερου ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα.
Η θεωρητική μέση κατανάλωση του 1,0 λίτρου / 100 χλμ. έρχεται σε πλήρη αντίθεση με καταιγιστική επιτάχυνση από στάση των μόλις 6,0 δευτερολέπτων ενώ η αυτονομία κίνησης αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια προσεγγίζει τα 65 χλμ. με μια φόρτιση. Η ταυτόχρονη χρήση και των τριών κινητήρων αποφέρει 22 γρ./χλμ. εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα παρά το μικτό βάρος των 2.510 κιλών, απόδειξη της επιτυχημένης διαχείρισης της ενέργειας του Plug-in υβριδικού συνόλου. Διαθέσιμο από 33.470 ευρώ χωρίς να υπολογίζεται η κρατική επιδότηση.
Hyundai Tucson Plug-in Hybrid
Η προσθήκη του νέου plug-in υβριδικού συνόλου στο πιο πρόσφατο SUV της Hyundai δίνει νέα διάσταση στις ικανότητές του αυτοκινήτου που εξοπλίζεται με ένα αποτελεσματικό σύστημα μετάδοσης, το οποίο βασίζεται στον τρίτης γενιάς κινητήρα βενζίνης 1.6 T-GDi Smartstream. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 66,9 kW, αποδίδοντας συνδυαστικά μέγιστη ισχύ 265 ίππων και μέγιστη ροπή 350 Nm, ενώ στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου περιλαμβάνονται αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων με έλεγχο μέσω πλήκτρων, τετρακίνηση ΗTRAC και επιλογέας Terrain Mode για ασφαλή οδήγηση σε δύσκολα εδάφη. Στην ουσία του Tucson Plug-in Hybrid βρίσκεται η χαμηλή θεωρητική κατανάλωση καυσίμου που ξεκινά από τα 1,38 λίτρα/100 χλμ. με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 31 γρ./χλμ. Παράλληλα ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την αμιγώς ηλεκτρική μετακίνηση που εξασφαλίζει η μπαταρία πολυμερών λιθίου 13,8 kWh, αποκομίζοντας αυτονομία έως 60 χιλιόμετρα. H αρχική τιμή της plug-in υβριδικής έκδοσης διαμορφώνεται σε 44.990 ευρώ, μη συμπεριλαμβανομένης της επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά».
Renault Captur Plug–in Hybrid
H αξιοποίηση της plug-in υβριδικής τεχνολογίας στο Captur διαφοροποιεί τα δεδομένα απέναντι στον ανταγωνισμό του, εξασφαλίζοντας μια χρηστική λύση για όσους δεν επιθυμούν αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Αποδίδοντας 160 ίππους το Captur E-TECH (όπως ονομάζεται η συγκεκριμένη τεχνολογία) εξοπλίζεται με μπαταρία 9,8 kWh και ηλεκτρικό κύκλωμα 400 V που του παρέχει αυτονομία κίνησης με ηλεκτρική ενέργεια έως και 50 χλμ. μεικτής διαδρομής με ταχύτητες έως 135 χλμ./ώρα και έως 65 χλμ. σε συνθήκες αστικού περιβάλλοντος.
Παράλληλα το σύστημα Multi-Sense διαθέτει τις επιλογές Pure για μετάβαση στην ηλεκτρική οδήγηση, Sport για την ενεργοποίηση και των τριών κινητήρων προς όφελος των επιδόσεων και E-Save που περιορίζει τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα για την εξοικονόμηση ενέργειας. Συνδυαστικά επιτυγχάνεται μέση κατανάλωση καυσίμου περίπου 1,5 λίτρο/100 χλμ. και εκπομπές CO2 που δεν ξεπερνούν τα 32 γρ./χλμ. Οι τιμές του plug-in υβριδικού SUV ξεκινούν από 34.980 ευρώ, χωρίς να συνυπολογίζεται η κρατική επιδότηση.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις