Αλέξανδρος Δράκος Κτιστάκης: «Προσεγγίζω τα τύμπανα, επιδιώκοντας να αφηγηθώ μια ιστορία»
Ο ταλαντούχος μουσικός μιλά στο in.gr μια εβδομάδα πριν το Φεστιβάλ Κρουστών στο Ρέθυμνο
- Κίνα: Αυτοκίνητο έπεσε επάνω σε πλήθος έξω από δημοτικό σχολείο – Τουλάχιστον 10 τραυματίες
- Θα «σπάσει» η Ελλάδα το καλούπι του δεξιού λαϊκισμού στην ΕΕ;
- Η υπερθέρμανση του πλανήτη κοστίζει ζωές - Για πρώτη φορά επιστήμονες υπολογίζουν τους θανάτους
- Το ΠΑΣΟΚ πολιορκεί το κέντρο που «χάνει» η ΝΔ και τη βαφτίζει «γαλάζιο ΣΥΡΙΖΑ»
Η Act for Art σε συνδιοργάνωση και με την Αιγίδα του Δήμου Ρεθύμνου – Κ.Ε.ΔΗ.Ρ από τις 20 έως τις 24 Ιουλίου μας προσκαλεί στο πρώτο διεθνές φεστιβαλ Κρουστών στο Ρέθυμνο. Ένας από τους συμμετέχοντες μουσικούς, ο Αλέξανδρος Κτιστάκης μιλά για την σχέση του με την μουσική,την ανυπομονησία του για τις καλλιτεχνικές συνευρέσεις στο Ρέθυμνο και την απόλυτη συναυλία του καλοκαιριού όπως την βίωσε ο ίδιος.
Ποια είναι η πιο σπουδαία γνώση που σας κόμισε η ενασχόληση με την μουσική;
Θεωρώ τη μουσική μια συμπαντική γλώσσα, καθώς ο πυρήνας της στηρίζεται στα μαθηματικά και την φυσική. Η μουσική μου ανοίγει κατά συνέπεια ένα μικρό παράθυρο στο σύμπαν. Μέσα από τη μουσική μαθαίνω τον εαυτό μου, τους γύρω μου και βρίσκω μια σταθερά προκειμένου να εκφράσω το μουσικό μου σύμπαν. Με άλλα λόγια έμαθα από τη μουσική να υπακούω και να σέβομαι τους συμπαντικούς νόμους και κατανόησα την ανωτερότητα αυτών έναντι των ανθρώπινων νόμων. Και φυσικά κατάλαβα ότι όλα τα προβλήματα ξεκινάνε όταν οι ανθρώπινοι νόμοι δεν ταυτίζονται με τους νόμους του Σύμπαντος.
Τι πιστεύετε για το κλείσιμο-άνοιγμα-κλείσιμο τυ πολιτισμού; Πώς το αντιμετωπίσατε εσείς προσωπικά;
Η ανθρωπότητα στάθηκε απέναντι στην πανδημία παντελώς ανέτοιμη και απροετοίμαστη. Σε προσωπικό αλλά και κοινωνικοπολιτικό επίπεδο συρθήκαμε πίσω από τα γεγονότα, με οδυνηρές συνέπειες για όλους. Σε κάποιους περισσότερο, λόγω φύσης δουλειάς, όπως σε εμάς τους ανθρώπους του πολιτισμού. Ο πολιτισμός δεν μπορεί πλέον να ανοιγοκλείνει με ρυθμούς «ακορντεόν». Όχι για οικονομικούς μόνο λόγους. Περισσότερο διότι η πανδημία επαναπροσδιόρισε του πολιτισμό ως μια από τις θεμελιώδεις βασικές ανάγκες του ανθρώπου. Και το μάθαμε αυτό δια της στέρησης των αγαθών του. Προσωπικά παρέμεινα και παραμένω δημιουργικός, αντιστεκόμενος με αυτό τον τρόπο σε αυτό το «σκωτσέζικο ντους» που βιώσαμε κατ’ επανάληψη.
Ποια συναυλία ανυπομονείτε να δείτε φέτος το καλοκαίρι; Ή μήπως την είδατε ήδη;
Την είδα. Στο Ηρώδειο το δεύτερο κονσέρτο Ραχμάνινοφ από την κρατική ορχήστρα Αθηνών με σολίστ στο πιάνο τον Ντανιίλ Τριφόνοφ. Μια από τις συγκλονιστικότερες ερμηνείες που έχω ακούσει.
Η συμμετοχή σας στο Φεστιβάλ Κρουστών Ρεθύμνου τι συναισθήματα σας δημιουργεί; Τι να αναμένουμε;
Ανυπομονώ να βρεθώ στο νησί μου την Κρήτη με τους εξαιρετικούς μουσικούς που συμμετέχουν στο φεστιβάλ αυτό. Το φεστιβάλ κρουστών είναι μια εξαιρετική νέα προσπάθεια που ελπίζω να γίνει θεσμός. Η προσέγγισή μου στα τύμπανα τον τελευταίο καιρό επιδιώκει την αφήγηση μιας ιστορίας κάθε φορά, όσο κι αν ακούγεται δύσκολο αυτό σε ένα μη μελωδικό όργανο. Αυτό θα επιδιώξω να κάνω καθώς επίσης να παίξω με την εξαιρετική house band του φεστιβάλ.
Έρχεστε σε επαφή με μαθητές, διδάσκετε, διευθύνετε ένα σύγχρονο ωδείο… Ποιο το κίνητρο ενός παιδιού της γενιάς μας να μάθει μουσική; Τι διαπιστώνετε εσείς;
Ένα παιδί έρχεται για μάθημα με ένα όνειρο. Να σταθεί στη σκηνή κάποια στιγμή, απέναντι στο κοινό και να παίξει μουσική. Τουλάχιστον η πλειοψηφία των παιδιών αυτό επιθυμεί. Εμείς ως εκπαιδευτικοί οφείλουμε να σεβαστούμε το όνειρο του παιδιού και μέσα από μια διαδικασία αγάπης και προσανατολισμού να το ωθήσουμε προς αυτόν τον στόχο, αλλά παράλληλα να του συστήσουμε βασικές αξίες της ζωής όπως η συνύπαρξη, ο σεβασμός, η αποδοχή του διαφορετικού, η δημιουργία στόχων και η επίγνωση της εργατικότητας και της υπομονής στην επίτευξη των στόχων.
Τι ετοιμάζετε καλλιτεχνικά αυτό το διάστημα; Και τι μουσικές βρίσκονται στα ακουστικά σας;
Εδώ και λίγο καιρό έχει κυκλοφορήσει ο νέος μου δίσκος με τίτλο «Κύκλοι» τον οποίο παρουσιάσαμε στον Κήπο του Μεγάρου μουσικής Αθηνών. Παράλληλα συμμετέχω σε διάφορα τζαζ φεστιβάλ, ενώ έχουμε ξεκινήσει την καλοκαιρινή περιοδεία με την Ελευθερία Αρβανιτάκη. Παράλληλα γράφω μουσική για θέατρο και ετοιμάζω τις νέες μου συνθέσεις. Στα ακουστικά αυτό τον καιρό βρίσκεται πολλή κλασσική μουσική και πολλή τζαζ μουσική.
Λίγα λόγια για τον Αλέξανδρο Κτιστάκη:
Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών Master’s Degree στη Μουσική ερμηνεία από το τμήμα μουσικών σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου.
Σπούδασε στην Αθήνα μοντέρνα μουσική με κατεύθυνση jazz performance στα drums. Έχει συμμετάσχει στο παγκόσμιο συνέδριο jazz σχολών I.A.S.J. στο Berklee College of music. Έχει κάνει ιδιαίτερα μαθήματα με τους Ron Savage, Ralph Peterson, Lee Pierson, Antonio Sanchez.
Είναι πτυχιούχος του Τμήματος επιστήμης φυσικής αγωγής και αθλητισμού του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Στα drums έχει συνεργαστεί στην jazz, latin-jazz, funk και fusion-Jazz μουσική με πολύ σημαντικούς εγχώριους και ξένους καλλιτέχνες.
Ακόμα έχει συνεργαστεί στην Ελληνική μουσική με τους Ελευθερία Αρβανιτάκη, Δήμητρα Γαλάνη, Τάνια Τσανακλίδου Μιλτιάδη Πασχαλίδη, Μιχάλη Χατζηγιάννη, Ελένη Πέτα, Φοίβο Δεληβοριά, Αλέξια, Διονύση Τσακνή, ενώ έχει συμμετάσχει σε πλήθος ηχογραφήσεων jazz και Ελληνικής μουσικής σκηνής.
Στον τομέα διδασκαλίας έχει πολυετή πανεπιστημιακή πείρα ως διδάσκων στο τμήμα μουσικών σπουδών (τομέας Jazz) του Ιονίου Πανεπιστημίου Κέρκυρας. Στο παρελθόν έχει διατελέσει καθηγητής drums στο Ωδείο «Φίλλιπος Νάκας”.
Είναι Διευθυντής σπουδών στο Lab Music Education της Αθήνας έχοντας υπό την επίβλεψή του τη διαμόρφωση, εξέλιξη και ομαλή λειτουργία των προγραμμάτων σπουδών, ενώ παράλληλα διδάσκει drums. Έχει συμμετάσχει σε επιμορφωτικά σεμινάρια διδακτικής-παιδαγωγικής της μουσικής, σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας από το τμήμα επιμόρφωσης του Modern Music School International (Matthias Webel, Hans-Peter Becker). Είναι διευθυντής του Lab Music Education Heraklion ενώ παράλληλα παραδίδει μαθήματα Drums στη σχολή της Αθήνας και του Ηρακλείου.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις