Τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, η επόμενη μεγάλη μάχη για το ηλεκτρονικό εμπόριο
Οι όμιλοι αυτοκινητοβιομηχανίας προσπαθούν να δημιουργήσουν τις διαδικτυακές αγορές, τα καταναλωτικά σήματα και τη δαπανηρή υποδομή της εφοδιαστικής αλυσίδας που χρειάζονται, για να αξιοποιήσουν μια παγκόσμια αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που αξίζει σχεδόν 1 τρισ. δολάρια το χρόνο
Οι νέες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην online πώληση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έχουν επιτύχει συμφωνίες περίπου 6 δισ. δολαρίων μέχρι στιγμής φέτος, καθώς οι επενδυτές στοιχηματίζουν ότι η τελευταία μεγάλη κατηγορία καταναλωτικών δαπανών, που αποφεύγει το ηλεκτρονικό εμπόριο, θα ενδώσει τελικά στην ψηφιακή λειτουργία.
Οι start-ups, που μετά βίας υπήρχαν μόλις πριν από την πανδημία, και οι όμιλοι αυτοκινητοβιομηχανίας με δεκαετίες εμπειρίας «στην πλάτη» τους προσπαθούν να δημιουργήσουν τις διαδικτυακές αγορές, τα καταναλωτικά σήματα και την δαπανηρή υποδομή της εφοδιαστικής αλυσίδας που χρειάζονται, για να αξιοποιήσουν μια παγκόσμια αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που αξίζει σχεδόν 1 τρισ. δολάρια το χρόνο.
Σύμφωνα με την naftemporiki.gr, «ο χώρος της αυτοκινητοβιομηχανίας καθυστερεί την online μετάβαση σε σχέση με σχεδόν όλους τους άλλους χώρους λιανικής, ωστόσο, πλέον λειτουργεί», δήλωσε ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Cazoo, Άλεξ Τσέστερμαν. Το Cazoo, με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, προβλέπει ότι τα έσοδα θα αυξηθούν κατά περισσότερο από 300%, σε σχεδόν 1 δισ. δολάρια φέτος.
Ο διαδικτυακός έμπορος αυτοκινήτων του Τσέστερμαν πρόκειται να εισαχθεί στο χρηματιστήριο μέσω μιας συμφωνία 8 δισ. δολαρίων με μια αμερικανική εταιρεία, αποσπώντας έσοδα περίπου ενός δισ. δολαρίων. Ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της Cazoo στο Ηνωμένο Βασίλειο, το Cinch, συγκέντρωσε 1,4 δισ. δολάρια σε νέα κεφάλαια τον Μάιο.
Οι επιχειρήσεις Cinch και Cazoo είναι μόνο δύο από τα μεγαλύτερα παραδείγματα που «μαρτυρούν» τα ποσά που αποσπά η αγορά με τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο, από την Ινδία έως το Μεξικό.
Εταιρείες σε όλη την Ευρώπη, τη Λατινική Αμερική και την Ασία προσπαθούν να αναπαράγουν την επιτυχία του Carblana που εδρεύει στην Αριζόνα, εταιρεία η οποία ιδρύθηκε το 2012 και αξίζει πλέον περισσότερα από 50 δισ. δολάρια.
Οι μετοχές της Carvana έχουν υπερδιπλασιαστεί τους τελευταίους 12 μήνες, μετά την αύξηση των ετήσιων εσόδων κατά 42% το 2020. Ωστόσο, το μερίδιό της στην κατακερματισμένη αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων των ΗΠΑ εκτιμάται σε λιγότερο από 1%, το οποίο οι ταύροι «μεταφράζουν» σε δυνητικά τεράστια ανάπτυξη.
Εδώ και πολλά χρόνια, οι καταναλωτές μελετούν την επόμενη αγορά αυτοκινήτου τους στο διαδίκτυο. Ωστόσο, η συναλλαγή συνήθως ολοκληρωνόταν εκτός σύνδεσης, ακόμη και στην περίπτωση που είχε διευθετηθεί μέσω κάποιου ιστότοπου, όπως το Auto Trader.
Εδώ παρείσφρησε ο νέος κοροναϊός επιφέροντας αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά. Έτσι, τα lockdowns της πανδημίας δημιούργησαν εύφορες συνθήκες, για να πειστούν περισσότεροι αγοραστές αυτοκινήτων να κοιτάξουν στο διαδίκτυο για πρώτη φορά, αλλά και οι ίδιοι οι έμποροι να αλλάξουν την εστίασή τους, μετατοπίζοντάς την από το φυσικό κατάστημα στο διαδίκτυο.
«Υπήρξε μια θεμελιώδης αλλαγή στην άποψη του κλάδου για τις διαδικτυακές επιχειρήσεις», σχολίασε ο Τομ Λιθς, συνιδρυτής της Motorway, άλλης μίας βρετανικής εταιρείας αυτοκινήτων.
Η Motorway συγκέντρωσε 68 εκατ. δολάρια τον περασμένο μήνα για να δημιουργήσει τη διαδικτυακή της αγορά, όπου οι έμποροι υποβάλλουν προσφορές για ιδιωτικά αυτοκίνητα. «Τους τελευταίους 12 μήνες, όλοι οι έμποροι αυτοκινήτων έπρεπε να αποκτήσουν διαδικτυακή παρουσία», τόνισε.
Την ίδια ώρα, η έλλειψη τσιπ έχει επηρεάσει την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού αυτοκινήτων. Η περιορισμένη παραγωγή νέων αυτοκινήτων αύξησε τις τιμές στη μεταχειρισμένη αγορά, εντείνοντας τον ανταγωνισμό για μεταχειρισμένα οχήματα και έγινε ο βασικός παράγοντας αύξησης του πληθωρισμού στις ανεπτυγμένες οικονομίες.
Τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ήταν ήδη μια αγορά 660 δισ. δολαρίων σε ολόκληρο το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη το 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανέφερε η Cazoo στην παρουσίαση των επενδυτών της, πολύ μεγαλύτερης αξίας δηλαδή από τις βασικές αγορές που στηρίζουν το ηλεκτρονικό εμπόριο, όπως τα ρούχα ή τα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης.
Με το ξέσπασμα της πανδημίας, λιγότερο από το 1% όλων των πωλήσεων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων πραγματοποιήθηκαν στο διαδίκτυο. Αντίθετα, τα ψηφιακά κανάλια αντιπροσωπεύουν το ένα τρίτο των πωλήσεων ενδυμάτων και το μισό των λιανικών ειδών ηλεκτρονικής.
Για να κάνουν τους αγοραστές αυτοκινήτων να νιώσουν πιο άνετα με τις αγορές στο διαδίκτυο, ψηφιακές πλατφόρμες όπως το Cazoo, το Cinch και το Autohero έχουν υιοθετήσει πολιτικές όπως οι επιστροφές και η παράδοση μέσα σε επτά ημέρες.
Ο Τσέστερμαν προβλέπει ότι εντός 5-7 ετών, έως και το 30% της αγοράς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα έχει μετακινηθεί στο διαδίκτυο. Αλλά το ξεκλείδωμα αυτής της ευκαιρίας πολλών δισ. δολαρίων θα απαιτήσει τεράστιες επενδύσεις στην απόκτηση αποθεμάτων, την κατασκευή ανακαινισμένων κέντρων και υποδομών παράδοσης και το μάρκετινγκ.
- Εμμανουήλ Κριαράς: Πολιτικό θάρρος
- Κομισιόν για Ελλάδα: Ανάπτυξη 2,1% και πληθωρισμός 3% το 2024 – Πόσο θα μειωθεί το χρέος έως το 2026
- Κακοκαιρία Alexandros: Σύσκεψη στην Πολιτική Προστασία ενόψει των επικίνδυνων καιρικών φαινομένων
- Πολυτεχνείο: Ποιοι σταθμοί του μετρό θα κλείσουν την Κυριακή
- Κιμ Καρντάσιαν: Σαν μια άλλη «Σοφία Λόρεν» ποζάρει για την νέα της συνεργασία με τους Dolce & Gabbana
- Live streaming: Η έκτακτη συνέντευξη Τύπου του Λουτσέσκου