Aston Martin Valhalla: Σε υβριδικούς supercar παραδείσους
H βρετανική φίρμα έκανε τα πλήρη αποκαλυπτήρια του νέου της supercar το οποίο θα αποτελέσει την πρώτη της κεντρομήχανη υβριδική πρόταση ευρείας παραγωγής στην 108 ετών ιστορία της
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Αλλαγές εξετάζει η Κομισιόν για την οδήγηση μετά τα 70 έτη - Τι θα αναφέρεται στην ευρωπαϊκή οδηγία
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
H βρετανική φίρμα έκανε τα πλήρη αποκαλυπτήρια του νέου της supercar το οποίο θα αποτελέσει την πρώτη της κεντρομήχανη υβριδική πρόταση ευρείας παραγωγής στην 108 ετών ιστορία της.
Με την βαρύγδουπη όσο και μακροσκελή περιγραφή ως ενός «συναρπαστικού αυθεντικά οδηγοκεντρικού κεντρομήχανου υβριδικού supercar», η Valhalla αποτελεί την υλοποίηση του ομώνυμου concept που παρουσιάστηκε το 2019 σε μια έκδοση παραγωγής που υπόσχεται να επανακαθορίσει το μέλλον της Aston Martin.
Όπως εύκολα υποθέτει κανείς, κομβικό στοιχείο της Valhalla όσο και του μέλλοντος της Aston Martin αποτελεί το plug-in υβριδικό σύνολο το οποίο αξιοποιεί. Αυτό αποτελείται από έναν twin-turbo V8 κινητήρα 4,0 λίτρων με απόδοση 750 ίππων και όριο στροφών τις 7.500 σ.α.λ. και δύο ηλεκτρικά μοτέρ -ένα για κάθε άξονα- τα οποία προσθέτουν 204 ίππους αυξάνοντας τη συνδυαστική ισχύ σε 950 ίππους.
Το σύνολο συμπληρώνεται από ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων το οποίο αποτελεί μια ακόμα πρωτιά για τη βρετανική φίρμα και μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς με την συνδρομή ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης.
Το νέο κιβώτιο επιτρέπει τον «διαχωρισμό» του V8 κινητήρα και του πίσω ηλεκτρικού μοτέρ που μπορούν να λειτουργήσουν σε διαφορετικές σχέσεις, αποδίδοντας μέγιστη ροπή που φτάνει έως και τα 1.000 Nm. Παράλληλα, χάρη στην δυνατότητα τετρακίνησης, η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί μόλις 2,5 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 350 χλμ. με την παρέμβαση του ηλεκτρονικού περιοριστή ταχύτητας. Να σημειωθεί ότι η Aston Martin έχει ήδη ανακοινώσει ότι έχει υψηλές βλέψεις για την δοκιμασία του Nurburgring όπου προσβλέπει, η Valhalla να ολοκληρώσει ένα γύρο σε χρόνο έξι λεπτών και 30 δευτερολέπτων.
Πλην όλων των παραπάνω, αξίζει να σημειωθεί ότι η Valhalla μπορεί να κινηθεί χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια για 15 χλμ. βασιζόμενη στην ενέργεια των μπαταριών της και στο ηλεκτρικό μοτέρ που τοποθετείται στον μπροστινό άξονα. Η ηλεκτρική λειτουργία ενεργοποιείται και κατά την οπισθοπορεία καθώς με αυτό τον τρόπο λειτουργίας περιορίστηκε το βάρος του κιβωτίου.
Στα υπόλοιπα προγράμματα οδήγησης η κίνηση εξασφαλίζεται από το συνδυασμό των ηλεκτρικών μοτέρ και του κινητήρα εσωτερικής καύσης αναλόγως τις συνθήκες και τα ζητούμενα του οδηγού.
Όπως συνηθίζεται στο εξωτικό είδος όπου ανήκει, το monocoque πλαίσιο της Valhalla κατασκευάζεται από ανθρακόνημα προκειμένου να διατηρηθεί το βάρος όσο το δυνατόν χαμηλότερο και εν προκειμένω στα 1.550 κιλά.
Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην ανάρτηση η οποία μιμείται τη διάταξη των μονοθεσίων της F1, αποτελούμενη στον μπροστινό άξονα από διπλά ψαλίδια με οριζόντια αμορτισέρ και ελατήρια και διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα. Η ανάρτηση μπορεί επίσης να ρυθμιστεί μειώνοντας δραστικά την απόσταση της Valhalla από το έδαφος εξασφαλίζοντας καλύτερη δυναμική ευστάθεια και πρόσφυση, συνηγορώντας στην παραγωγή κάθετης δύναμης που μπορεί να φτάσει έως και τα 600 κιλά σε ταχύτητες έως και 240 χλμ.
Το παζλ συμπληρώνουν το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης και η brake-by-wire τεχνολογία στο σύστημα πέδησης που επίσης «αντιγράφει» την F1 και ολοκληρώνεται από την παρουσία carbon κεραμικών δισκόφρενων.
Σε ό,τι αφορά τη σχεδίαση, το supercar φέρει επιρροές από την εξωπραγματική Valkyrie σε ό,τι αφορά ιδίως την αεροδυναμική απόδοση, διαθέτοντας πλήθος κινούμενων, ρυθμιζόμενων αεροδυναμικών βοηθημάτων στο μπροστινό τμήμα και στο πίσω τμήμα αγωγούς Venturi.
Προς το παρόν η βρετανική φίρμα δεν έχει δώσει εικόνες και λεπτομέρειες για το εσωτερικό της που επίσης θα έχει αρκετές επιρροές από την Valkyrie με εξαίρεση το γεγονός ότι θα είναι πιο ευρύχωρο σε σχέση με την αγωνιστική πρόταση. Σε κάθε περίπτωση ο σχεδιασμός αναμένεται να έχει ως επίκεντρο τον οδηγό, με επίκεντρο έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων. Σε κάθε περίπτωση θα υπάρχει και κεντρική οθόνη για το infotainment το οποίο θα ενσωματώνει λογισμικά Apple CarPlay και Android Auto. Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, ως μια επιπλέον ιδιαιτερότητα που ακολουθεί τα αγωνιστικών προδιαγραφών μοντέλα, τα καθίσματα θα είναι σταθερά και τα πεντάλ ρυθμιζόμενα και ψηλότερα τοποθετημένα από ότι συνήθως.
Παρά τον αγωνιστικό της χαρακτήρα, ο εξοπλισμός της περιλαμβάνει ανέσεις όπως σύστημα διζωνικού κλιματισμού, κάμερα οπισθοπορείας και περιμετρικής θέασης, ενεργό cruise control, σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων καθώς και φωτιστικά σώματα LED.
Προς το παρόν η Aston Martin δεν έχει ανακοινώσει τιμές ή διαθεσιμότητα ωστόσο η πρώτη θα πρέπει να κινηθεί στο ίδιο πλαίσιο με την τιμή της Ferrari SF90 Stradale που ξεκινά από τις 440.000 ευρώ.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις