Koenigsegg Jesko: Στην τελική ευθεία
Η σουηδική φίρμα κατασκεύασε τα πρώτα προ-παραγωγής πρωτότυπα από το νέο της hypercar το οποίο αναμένεται να προσφέρει ισχύ 1.600 ίππων και μια σειρά αναλόγως εξωτικών χαρακτηριστικών.
- Οι πριγκίπισσες της Disney κινδυνεύουν σύμφωνα με ένα νέο σατιρικό επιστημονικό άρθρο
- Γιατί η Βραζιλία έχει μεγάλη οικονομία αλλά απαίσιες αγορές
- «Είναι άρρωστος και διεστραμμένος, όσα μου έκανε δεν τα είχα διανοηθεί» - Σοκάρει η 35χρονη για τον αστυνομικό
- «Πιο κοντά από ποτέ» βρίσκεται μια συμφωνία για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, σύμφωνα με την Χαμάς
Η Jesko επιταχύνει τις διαδικασίες που θα οδηγήσουν στην δημιουργία ενός νέου hypercar το οποίο, από το 2022 οπότε και θα παρουσιαστεί, φιλοδοξεί να ανταγωνιστεί προτάσεις όπως η Bugatti Chiron SuperSport και η Aston Martin Valkyrie.
Μέχρι τότε, η σουηδική φίρμα δημοσιοποιεί τις πρώτες εικόνες από τα προ-παραγωγής πρωτότυπα τα οποία φέρουν τις χαρακτηριστικές πορτοκαλί αποχρώσεις που παραπέμπουν σε ένα από τα πρώτα hypercars της Koenigsegg, CCR.
Σύμφωνα με τις συστάσεις η σουηδική φίρμα σχεδιάζει να κατασκευάσει 125 αντίτυπα των Jesko και του πιο σκληροπυρηνικού Jesko Absolut. Αμφότερα θα εφοδιάζονται με τον διπλά υπερτροφοδοτούμενο V8 των 5,0 λίτρων ο οποίος υπόσχεται 1.280 ίππους με καύσιμο απλή βενζίνη και 1.600 όταν το καύσιμο είναι η βιοαιθανόλη. Τα μεγέθη ροπή διαμορφώνονται σε 1.000 Nm και 1.500 Nm αντιστοίχως.
Ο κινητήρας συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων το οποίο η σουηδική φίρμα ονομάζει Light Speed Transmission και περιγράφει ως το ταχύτερο σε αλλαγές κιβώτιο στον κόσμο. Η ισχύς, παρά την αφθονία της μεταδίδεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς.
Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία του, διαθέτει επτά πολύδισκους συμπλέκτες που σε συνδυασμό με ένα περίτεχνο λογισμικό ελέγχου το οποίο ξέρει να διαβάζει τις προθέσεις του οδηγού θέτοντας σε ετοιμότητα την επόμενη σχέση. Η διάταξη του κιβωτίου επιτρέπει την τάχιστη αλλαγή των σχέσεων ακόμα και αν στο κατέβασμα ή το ανέβασμα ο οδηγός επιλέξει να παρακάμψει την συνήθη αλληλουχία.
Όπως συνηθίζεται σε πολλά hypercars, τη βάση για το Jesko αποτελεί ένα monocoque σασί αποτελούμενο από ανθρακόνημα και Kevlar το οποίο συνδυάζεται με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, διπλά ψαλίδια στον μπροστινό και στον πίσω άξονα και ένα τριών σταδίων σύστημα traction control.
Το Jesko διαθέτει επίσης και σύστημα τετραδιεύθυνσης το οποίο υπόσχεται περισσότερη ευελιξία τόσο σε περίπτωση που κάποιος επιλέξει να τον χρησιμοποιήσει εντός των αστικών τειχών όσο και φυσικά στην πίστα. Στις χαμηλές ταχύτητες οι πίσω τροχοί ακολουθούν αντίθετη πορεία από τους μπροστινούς μειώνοντας σε κύκλο στροφής ενώ στις υψηλότερες ταχύτητες όλοι οι τροχοί στρέφουν προς την ίδια κατεύθυνση λειτουργώντας επικουρικά στη δυναμική ευστάθεια του συνόλου.
Το hypercar επωφελείται από ένα θηριώδες splitter στον μπροστινό άξονα, ειδικά σχεδιασμένο πάτωμα και μια δύο ρυθμίσεων αεροδυναμική πτέρυγα στο πίσω τμήμα που, συνδυαστικά συμβάλλουν στην παραγωγή κάθετης δύναμης που μπορεί να φτάσει έως και τα 800 κιλά σε ταχύτητες 250 χλμ./ώρα και τον ένα τόνο όταν η ταχύτητα φτάνει τα 275 χλμ./ώρα. Αν η ταχύτητα ανεβεί ακόμα ψηλότερα, η παραγωγή κάθετης δύναμης φτάνει έως και τα 1.400 κιλά.
Παρά τον σαφή προσανατολισμό του στις αγωνιστικές πίστες, το Jesko διαθέτει ένα σχετικά πολυτελες εσωτερικό, όντας εφοδιασμένο με στοιχεία όπως ο αυτόματος κλιματισμός, το σύστημα επαγωγικής φόρτισης κινητών και ένα infotainment εννέα ιντσών που ενσωματώνει Apple CarPlay, συνδέεται με κάμερα οπισθοπορείας, ενώ μετράει και τα “G”.
Παράλληλα, οι δυνητικοί αγοραστές του θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν επενδύσεις από δέρμα αλλά και προαιρετικά χειριστήρια αφής στο τιμόνι τα οποία τους επιτρέπουν να ελέγχουν με τους αντίχειρές τους όλα τα συστήματα με τα οποία εφοδιάζεται το σουηδικό hypercar είτε πρόκειται για αυτά του infotainment είτε για τις ρυθμίσεις του cruise control και της ανάρτησης.
Τέλος, η Koenigsegg σημειώνει ότι το Jesko θα είναι πιο φιλικό στην καθημερινή χρήση από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο του παρελθόντος της καθώς θα διαθέτει ένα σαφώς πιο ευρύχωρο εσωτερικό αλλά και ρυθμίσεις που να ευνοούν την οδήγηση σε αστικό περιβάλλον.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις