Μάριος Μπαρκής: Προσεγγίζουμε ολιστικά την ηλεκτρική κινητικότητα προς όφελος του περιβάλλοντος και του κοινωνικού συνόλου
O Εμπορικός Διευθυντής της Nissan - Νικ. Ι. Θεοχαράκης περιγράφει στο in.gr πως η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία πρωτοπορεί στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης με στρατηγικές, οχήματα και υπηρεσίες που, εδώ και χρόνια, δείχνουν το δρόμο προς το μέλλον
- «Είσαι ο διάβολος» – Αντιμέτωποι με τον πατέρα τους οι γιοι της Ζιζέλ Πελικό
- Κατεπείγουσα εισαγγελική παρέμβαση από τον Άρειο Πάγο μετά την αποκάλυψη in – Για το χαμένο υλικό από τις κάμερες στα Τέμπη
- Οι ληστές που έκλεψαν τα πορτρέτα των Ελισάβετ Β' και Μαργκρέτε Β' του Άντι Γουόρχολ τα έκαναν όλα στραβά
- Το ΠΑΣΟΚ θα προτείνει άλλο πρόσωπο για ΠτΔ αν ο Μητσοτάκης επιλέξει «στενή κομματική επιλογή»
H Nissan διαθέτει στην παγκόσμια αγορά αμιγώς ηλεκτρικά επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα, με το LEAF να βρίσκεται διαχρονικά στην κορυφή των πωλήσεων. Πως αντιλαμβάνεστε τον ρόλο του πρωτοπόρου στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης;
Η Nissan είναι μια αυτοκινητοβιομηχανία που πρωτοπορεί στην ηλεκτροκίνηση, έχοντας πολύ νωρίς αντιληφθεί τα πλεονεκτήματά της αλλά και το ότι αποτελεί το μέλλον που έρχεται και μάλιστα πιο γρήγορα από ότι νομίζουμε. Για την Nissan, η ηλεκτροκίνηση είναι το αποτέλεσμα της έρευνας και ανάπτυξης ηλεκτροκίνητων οχημάτων για περισσότερα από 70 χρόνια, καθώς και για πάνω από 25 έτη στην έρευνα, ανάπτυξη και κατασκευή μπαταριών. Από το 2010, με την πρώτη γενιά του Nissan LEAF, του αμιγούς ηλεκτρικού αυτοκινήτου μαζικής παραγωγής, η Nissan συνεχίζει να επενδύει στην βιώσιμη κινητικότητα, τόσο με το δεύτερης γενιάς LEAF αλλά και στα επαγγελματικά οχήματα με τα e-NV200 & e-EVALIA. Έχοντας πλέον ανοίξει το δρόμο της κινητικότητας μηδενικών ρύπων για όλους τους κατασκευαστές, η Nissan απέδειξε ότι μπορούμε να έχουμε ηλεκτρικά οχήματα με προσιτό κόστος και με δυνατότητες που καλύπτουν τις ανάγκες του σύγχρονου αυτοκινητιστή.
Η ταυτόχρονη δραστηριοποίηση της Nissan στην έρευνα, την ανάπτυξη και την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων αλλά και στο R&D και στην κατασκευή μπαταριών συνιστά ένα συγκριτικό πλεονέκτημα στο πεδίο της βιώσιμης κινητικότητας σε σχέση με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες;
Η Nissan προσεγγίζει την ηλεκτρική κινητικότητα με ολιστικό τρόπο, αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματά της, για να γίνει μια εταιρεία που συνεχίζει να παρέχει αξία στους πελάτες της, στο περιβάλλον και στην κοινωνία. Για τον λόγο αυτό, οι επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση δεν περιορίζονται μόνο σε νέα ηλεκτρικά μοντέλα, αλλά και σε μεγάλα έργα που περιλαμβάνουν μονάδες παραγωγής μπαταριών, επενδύσεις στην πράσινη ενέργεια και λύσεις επαναχρησιμοποίησης μπαταριών «δεύτερου κύκλου» για την αποθήκευση της «καθαρής» ενέργειας. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και το Nissan EV36Zero, ένας εμβληματικός κόμβος ηλεκτρικών οχημάτων (EV) ύψους 1 δισεκατομμυρίου λιρών, που δημιουργεί το πρώτο παγκόσμιο οικοσύστημα παραγωγής EV. Το Nissan EV36Zero, ευρισκόμενο στην καρδιά του εργοστασίου της Nissan στο Sunderland του Ηνωμένου Βασιλείου, θα επιταχύνει την προσπάθεια της εταιρείας για ουδετερότητα άνθρακα και θα εδραιώσει μια νέα, ολιστική λύση 360 μοιρών για την αυτοκίνηση με μηδενικές εκπομπές.
Τι περιλαμβάνει η σύγχρονη στρατηγική εξηλεκτρισμού της γκάμας σας;
Η Nissan αναμένει ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων EV και e-POWER θα είναι πάνω από 1 εκατομμύριο αυτοκίνητα ετησίως, έως το τέλος του οικονομικού έτους 2023. Μέχρι τότε, η εταιρεία στοχεύει παράλληλα να εισαγάγει αυτόνομες τεχνολογίες οδήγησης σε περισσότερα από 20 μοντέλα σε 20 αγορές, αλλά και να πουλήσει περισσότερα από 1,5 εκατομμύριο οχήματα εξοπλισμένα με αυτά τα συστήματα.
Παράλληλα, σύμφωνα και με το Nissan NEXT, τον μεσοπρόσθεσμο επενδυτικό σχεδιασμό της εταιρείας, η γκάμα της Nissan θα διαθέτει τουλάχιστον μια “εξηλεκτρισμένη” έκδοση σε κάθε μοντέλο της, μέχρι το 2023.
Θεωρείται τα Crossovers/SUV μοντέλα σας κρίσιμα για την μετάβαση της Nissan στη νέα ηλεκτροκίνητη πραγματικότητα;
Crossovers και ηλεκτροκίνηση είναι δύο τομείς όπου η Nissan πραγματικά πρωτοπορεί. Όταν η Nissan λάνσαρε το QASHQAI το 2007, κατάφερε να ταράξει τα νερά στην ευρωπαϊκή – και όχι μόνο- αγορά αυτοκινήτου, έχοντας πωλήσει 3 εκατομμύρια αυτοκίνητα στην Ευρώπη και σχεδόν 40 χιλιάδες στην Ελλάδα ! Αντίστοιχα, το LEAF το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής, έχει ξεπεράσει τις 500.000 πωλήσεις από το 2010, όταν λανσαρίστηκε η πρώτη γενιά του μοντέλου. Τώρα, διαθέτοντας πλούσια εμπειρία, κληρονομιά και τεχνογνωσία, η Nissan παρουσιάζει το ARIYA, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό coupe crossover. Το ARIYA, είναι το πρώτο από μια σειρά πλήρως ηλεκτρικών crossovers / SUVs που θα ακολουθήσουν στο μέλλον και αποτελεί ένα σημαντικό βήμα στην πορεία μετασχηματισμού της Nissan, καθώς η εταιρεία επικεντρώνεται στα ισχυρά “όπλα” της, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτροκίνητων οχημάτων και των SUV, σε συνδυασμό με την πρωτοκαθεδρία στις αυτόνομες και συνδεδεμένες τεχνολογίες κινητικότητας.
Πως μπορεί η τεχνολογία e-POWER να εξοικειώσει τους παραδοσιακούς οδηγούς συμβατικών οχημάτων με την ιδέα της ηλεκτροκίνησης ? Ποια είναι τα πλεονεκτήματά της;
Το e-POWER της Nissan διαφέρει από τα τυπικά υβριδικά συστήματα, καθώς απλοποιεί τη λειτουργία του κινητήριου συνόλου, με τον ηλεκτροκινητήρα υψηλής απόδοσης να παρέχει αποκλειστικά ισχύ στους τροχούς. Η μπαταρία ιόντων λιθίου που τροφοδοτεί τον ηλεκτρικό κινητήρα, επαναφορτίζεται από έναν εξαιρετικά αποδοτικό, ενσωματωμένο κινητήρα εσωτερικής καύσης που λειτουργεί ως γεννήτρια ισχύος. Για τους οδηγούς, το e-POWER προσφέρει μια απρόσκοπτη εμπειρία ισχυρής επιτάχυνσης, παρόμοια με αυτή ενός EV, χωρίς την ανησυχία της φόρτισης. Αυτός ο τρόπος λειτουργίας, καθιστά την ηλεκτρική κινητικότητα διαθέσιμη σε πολλούς περισσότερους οδηγούς από ποτέ.
Συνοψίζοντας τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας e-POWER, ο οδηγός απολαμβάνει τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης σε συνδυασμό με χαμηλές εκπομπές ρύπων, εξασφαλίζοντας επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, χωρίς να ανησυχεί για την φόρτιση, όπως συμβαίνει σε plug-in υβριδικά μοντέλα.
Πως γίνονται φιλικότερα προς το περιβάλλον τα νέα QASHQAI και X-TRAIL;
Υποστηρίζοντας τον στόχο της Nissan να επιτύχει 50% “εξηλεκτρισμένες” πωλήσεις στην Ευρώπη έως το 2024, το νέο Nissan QASHQAI δεν θα είναι διαθέσιμο μόνο με τον κινητήρα βενζίνης 1.3 DiG-T εξοπλισμένο με υβριδική τεχνολογία, αλλά και με το e-POWER, το καινοτόμο και βραβευμένο σύστημα μετάδοσης κίνησης της Nissan, που αντλεί τεχνολογίες από το πρωτοποριακό ηλεκτρικό όχημα Nissan LEAF. Αντίστοιχες τεχνολογίες θα υιοθετηθούν και στο νέο X-TRAIL (που αναμένεται στην ευρωπαϊκή αγορά το ερχόμενο καλοκαίρι). Το νέο X-TRAIL θα βασίζεται στην πλατφόρμα Alliance CMF-C, μια εξαιρετικά προηγμένη αρχιτεκτονική που σχεδιάστηκε για να φιλοξενήσει τον κινητήρα e- POWER της Nissan, προσφέροντας παράλληλα προηγμένη τεχνολογία υποστήριξης οδηγού, αναβαθμισμένη οδηγική συμπεριφορά και δυναμικές επιδόσεις.
Μπορεί το αμιγώς ηλεκτρικό ARIYA να διαδεχθεί στον θρόνο του best-seller ηλεκτρικού μοντέλου σας το πρώτο παγκοσμίως σε πωλήσεις Leaf;
Το ARIYA τοποθετείται στην κατηγορία των premium crossovers / SUVs, συνδυάζοντας ισχυρές επιδόσεις, συνδεδεμένες τεχνολογίες και έναν επαναστατικό νέο σχεδιασμό, που αντικατοπτρίζει με εμβληματικό τρόπο το καινοτόμο και ηλεκτρικό μέλλον της Nissan. Με προηγμένη συνδεσιμότητα και τεχνολογία, ανταγωνιστικό εύρος χωρητικότητας μπαταρίας και με το μοναδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης e-4ORCE, το ARIYA έχει σχεδιαστεί για να εμπλουτίζει τη ζωή των ανθρώπων μέσω μιας απρόσκοπτης, διαισθητικής και προσαρμοσμένης εμπειρίας. Με δεδομένο ότι η αγορά των SUVs αυξάνεται σε παγκόσμιο επίπεδο και η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης γίνεται ολοένα και μεγαλύτερη, το ARIYA είναι σίγουρο πως θα πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία του.
Είναι η πρωτιά στις πωλήσεις της «ηλεκτρικής» κατηγορίας το κύριο ζητούμενο για τη Nissan;
Η Nissan έχει αποδείξει την πρωτοπορία της στην ηλεκτροκίνηση, τόσο με τις πωλήσεις του LEAF όσο και με τις συναφείς επενδύσεις. Αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματά της στην ηλεκτροκίνηση, η Nissan θα συνεχίζει να παρέχει αξία στους πελάτες της και στην κοινωνία, γεγονός που θα φέρει και την προσδοκώμενη επιτυχία.
Πως αναπτύσσονται οι υπηρεσίες σας, τι παρέχετε σήμερα και τι πρέπει να περιμένουμε στο άμεσο μέλλον;
Εκτός από την στρατηγική “εξηλεκτρισμού” των μοντέλων της, κάτι που θα γίνεται ολοένα και πιο εμφανές τα επόμενα χρόνια, σε εγχώριο επίπεδο, η Nissan – Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε. στοχεύει στη διεύρυνση των επιλογών για λύσεις φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων της, τόσο σε επίπεδο αντιπροσώπων, όσο και πελατών. Έχοντας ήδη συνάψει συνεργασία με την Blink, μία από τις κορυφαίες εταιρείες των ΗΠΑ στον τομέα της διάθεσης προϊόντων κι υπηρεσιών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, θα δώσουμε περαιτέρω έμφαση στην προσφορά εξατομικευμένων λύσεων ηλεκτροκίνησης, σε συνδυασμό με περισσότερες συνδεδεμένες υπηρεσίες που ήδη εξοπλίζουν τα μοντέλα της Nissan και διαρκώς αναπτύσσονται.
Πόσο διαφορετικά είναι τα δεδομένα για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα από ό,τι σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες;
Αναμφίβολα τα κίνητρα που έχουν θεσπιστεί κάνουν δελεαστική την απόκτηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου και σε συνδυασμό με τα οφέλη που προκύπτουν από την χρήση του, τόσο για ιδιώτες όσο και για επιχειρήσεις, θα γίνεται ολοένα και πιο αντιληπτό το θετικό “αποτύπωμα” της ηλεκτροκίνησης, σε οικονομικό και περιβαλλοντικό επίπεδο. Μπορεί αυτά να μην βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, ωστόσο θεωρώ ότι η ηλεκτροκίνηση θα γνωρίσει ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια και στην Ελλάδα. Σίγουρα υστερούμε στο κομμάτι των υποδομών, καθώς είναι σημαντικό να δημιουργηθεί ένα ευρύτερο δίκτυο για την ανάπτυξη δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Παράλληλα, η υιοθέτηση δράσεων που προσβλέπουν στον σταδιακό αποκλεισμό των πιο ρυπογόνων οχημάτων (με βάση τις προδιαγραφές ρύπων Euro), από τις αστικές περιοχές, με “αντάλλαγμα” την επιδότηση οχημάτων μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών θα δώσει περαιτέρω ώθηση στην ηλεκτροκίνηση.
Είστε ικανοποιημένος από την διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων στην χώρα μας;
Η αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων βρίσκεται σήμερα σε αρκετά καλύτερο επίπεδο, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Σίγουρα η πανδημία επηρέασε σε ένα βαθμό τις πωλήσεις και σε αυτή την περίπτωση, αλλά αξίζει να σημειωθεί ότι η μεγαλύτερη έμφαση έχει δοθεί στα οχήματα PHEV παρά στα BEV. Ως εκ τούτου, χρειάζεται να γίνουν περισσότερα και ειδικά στο κομμάτι των επαγγελματικών μεταφορών που έχει άλλωστε και το μεγαλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα στις οδικές μεταφορές (ταξί, φορτηγά διανομών, λεωφορεία κ.α.).
Η Nissan καινοτομεί σε μια σειρά από ζητήματα όπως η παροχή ενέργειας από το όχημα προς το δίκτυο (V2G) και η επαναχρησιμοποίηση των μπαταριών. Πόσο εφικτό είναι να δούμε αυτές τις εφαρμογές και στην Ελλάδα;
H Nissan, σε παγκόσμιο επίπεδο, έχει επιδείξει αξιοσημείωτο έργο τόσο στον τομέα της ευφυούς ενσωμάτωσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα δίκτυα ηλεκτροδότησης, όσο και στην επαναχρησιμοποίηση των μπαταριών, ως μέρος μια ολοκληρωμένης λύσης διαχείρισης και αποθήκευσης ενέργειας. Πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί το πρωτοποριακό έργο V2G i-rEzEPT, που έχει αποδώσει τα πρώτα, πειστικά αποτελέσματα. Συγκεκριμένα με το έργο αυτό, η Nissan έχει εφοδιάσει 13 κατοικίες από όλη τη Γερμανία, οι οποίες διαθέτουν ήδη φωτοβολταϊκό σύστημα, με ένα ηλεκτρικό Nissan LEAF και έναν κατάλληλο σταθμό φόρτισης. Ο στόχος είναι να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή χρήση της αυτό-παραγόμενης ηλιακής ενέργειας στο νοικοκυριό, “ανακουφίζοντας” το δημόσιο δίκτυο παροχής ηλεκτρισμού και ταυτόχρονα να μειώσει το κόστος λειτουργίας του ηλεκτρικού οχήματος.
Από τα παραπάνω συμπεραίνουμε ότι λύσεις υπάρχουν. Αυτό που χρειάζεται είναι η βούληση των αρμόδιων φορέων για να δούμε τέτοιου είδους πρωτοποριακές εφαρμογές και στην χώρα μας.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις