Η ιστορία ντροπής των ναυπηγείων του λαού
Ελπίζουμε ότι ο νέος ιδιοκτήτης τους τα παραλαμβάνει χωρίς χρέη και δουλείες του παρελθόντος
Εληξε επιτέλους αισίως ο διπλός διαγωνισμός πώλησης των Ελληνικών Ναυπηγείων Σκαραμαγκά υπέρ του απροσδόκητα πλειοδοτήσαντος εφοπλιστή Γεωργίου Προκοπίου έναντι συνολικού τιμήματος 62 εκατομμυρίων ευρώ.
Ο νέος κύριος των ναυπηγείων έχει στην ιδιοκτησία του 120 πλοία και τεράστιο αριθμό ακινήτων ανά την Ελλάδα. Ελπίζεται ότι και μόνο από το σέρβις κάποιων από τα πλοία του και με διαχείριση που θα του επιτρέψει να ανακτήσει τη διεθνή ανταγωνιστικότητά τους θα δώσει αίσιο τέρμα στην επί 36 χρόνια ζημιογόνο λειτουργία των ναυπηγείων, η οποία βαρύνεται και με τη δολοφονία ενός εκ των πρόσκαιρων ιδιοκτητών, του Κώστα Περατικού, από τον λατρευτό της Αριστεράς Κουφοντίνα, που σύντομα θα αποφυλακιστεί μολονότι ισοβίτης.
Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά δημιουργήθηκαν τη δεκαετία του ‘60 από τον εφοπλιστή Σταύρο Νιάρχο με λαμπρές επιδόσεις ναυπηγήσεων τάνκερ και άλλων μικρότερων πλοίων, για να οδηγηθούν σε αδιέξοδο επί κυβερνήσεως Ανδρέα Παπανδρέου εξαιτίας αλλεπάλληλων απεργιών από ένα αδίστακτο σωματείο εργαζομένων σε αυτά. Αγανακτισμένος ο Νιάρχος πούλησε το 1985 τα ναυπηγεία στο Ελληνικό Δημόσιο αντί ποσού 14 εκατομμυρίων δολαρίων και η μέχρι τότε ανθούσα επιχείρηση περιήλθε στον ουσιαστικό έλεγχο του συνδικάτου Τρίαινα υπό τον διαβόητο πρόεδρό του Κοντάκη, ο οποίος διατράνωσε ότι έτσι γίνονται τα ναυπηγεία του λαού.
Στην πραγματικότητα κατάντησαν συνεχώς ζημιογόνα, καθώς απώλεσαν τη διεθνή ανταγωνιστικότητά τους λόγω υψηλού κόστους οφειλόμενου συν τοις άλλοις στις υψηλές και ανελαστικές δαπάνες μισθοδοσίας του μόνιμου έκτοτε προσωπικού τους. Παρά τις αλλεπάλληλες ιδιοκτησιακές μεταλλάξεις που επιβάρυναν ασταμάτητα τον φορολογούμενο ελληνικό λαό με εκατοντάδες δισεκατομμύρια, δραχμών αρχικά και ευρώ στη συνέχεια, προκειμένου να συντηρείται πλουσιοπάροχα το μόνιμο προσωπικό τους, χωρίς μάλιστα ουσιαστικά να εργάζεται, έκτοτε υποαπασχολείται, αν δεν διέρχεται περιόδους πλήρους απραξίας, η οποία διακόπτεται μόνο από παραγγελίες του υπουργείου Αμυνας υψηλού κόστους και περιπετειώδους ιστορίας. Αξίζει να αναφερθεί ενδεικτικά ότι ο ουσιαστικός πρόεδρος των ναυπηγείων, αρχισυνδικαλιστής Κοντάκης επέβαλε αμέσως τη διακοπή εξυπηρέτησης των πλοίων του 6ου Αμερικανικού Στόλου, προκειμένου να ικανοποιήσει τον γνωστό αντιαμερικανισμό του Ανδρέα Παπανδρέου. Της ολέθριας αυτής αποφάσεως επωφελήθηκαν τα ιταλικά ναυπηγεία εις υγείαν των κορόιδων Ελλήνων, που τότε χειροκροτούσαν αυτές τις καταστροφικές συμπεριφορές του κυβερνώντος ΠαΣοΚ.
Τη θυελλώδη ιστορία των Ελληνικών Ναυπηγείων Σκαραμαγκά από το 1985, που πουλήθηκαν στο κράτος, έως σήμερα, που παραλαμβάνονται από τον νέο αγοραστή κ. Προκοπίου, μπορείτε να πληροφορηθείτε από πολυσέλιδο κείμενο του συναδέλφου Δημήτρη Στεργίου που φιλοξενείται στις στήλες του νέου ηλεκτρονικού «Οικονομικού Ταχυδρόμου».
Ελπίζουμε ότι ο νέος ιδιοκτήτης τους τα παραλαμβάνει χωρίς χρέη και δουλείες του παρελθόντος (π.χ. επιστροφές εκατοντάδων εκατομμυρίων προς το Δημόσιο από παράνομες κρατικές επιδοτήσεις, ανεξόφλητα δάνεια, δημοσιονομικές και τραπεζικές εκκρεμότητες). Ας ελπίσουμε επίσης ότι το σημερινό προσωπικό, που κάπως θα γνωρίζει σε τι περιπέτειες υπέβαλαν οι προκάτοχοί του τον νέο ιδιοκτήτη, θα αποδειχθεί συνετότερο και θα συμπράξει στην ευόδωση της νέας προσπάθειας. Ο νέος εργατικός νόμος ίσως βοηθήσει στην έκταση που θα αποτρέψει τουλάχιστον τις παράνομες και καταχρηστικές απεργίες.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις