Μάγια Λυμπεροπούλου: Από τον Κουν, στο Εθνικό και ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας
Η Μάγια Λυμπεροπούλου πέθανε από έμφραγμα το μεσημέρι της Πέμπτης και σκόρπισε το θάνατο στον καλλιτεχνικό χώρο
- Αφαιρούν τα αντικλεπτικά και αρπάζουν τα ρούχα στα καταστήματα - Βίντεο ντοκουμέντο
- Σύλληψη Ικάρων έξω από την Αγία Σοφία – Ύψωσαν την ελληνική σημαία
- Συναγερμός στον ΕΟΔΥ για τον ιό mpox - 18 επιβεβαιωμένα κρούσματα στην Ελλάδα
- Χιονοθύελλα φέρνει χάος στα Βαλκάνια - Κροατία, Βοσνία, Σλοβενία δοκιμάζονται από την κακοκαιρία
Το ελληνικό θέατρο σήμερα θρηνεί. Μια μεγάλη ηθοποιός, μια από τις αρτιότερες της χώρας έφυγε σήμερα από τη ζωή σε ηλικία 81 ετών.
Η Μάγια Λυμπεροπούλου πέθανε από έμφραγμα το μεσημέρι της Πέμπτης και σκόρπισε το θάνατο στον καλλιτεχνικό χώρο.
Η ηθοποιός γεννήθηκε στα Πατήσια το 1940 όπου έμεινε για πάρα πολλά χρόνια. Τα τελευταία χρόνια έμενε στα Εξάρχεια, όπου αγαπούσε πολύ.
Η οικογένειά της ήταν έμποροι σιτηρών που δραστηριοποιούνταν στην Βουλγαρία αλλά μετά τους Βαλκανικούς Πολέμους γύρισαν στην Ελλάδα.
«Εμείς δεν το θέλαμε καθόλου. Ο κύριος Κουν επέμενε»
Η Μάγια Λυμπεροπούλου πήγε σχολεία στο αμερικάνικο σχολείο Πιρς. Εκεί ήρθε και πρώτη φορά σε επαφή με τις τέχνες και ιδιαίτερα το θέατρο. Στα σχολικά της χρόνια παρακολούθησε πρώτη φορά τον Ερρίκο τον 5ο του Λόρενς Ολίβιε και μαγεύτηκε.
Σπούδασε στην Νομική, όπως όλοι οι καλοί μαθητές της εποχής. Παράλληλα ξεκινάει μαθήματα στο Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν, κρυφά από τους γονείς της. Σε μια εποχή που ήταν τρομερό να δηλώσεις ότι θέλεις να γίνεις ηθοποιός η Μάγια Λυμπεροπούλου τολμάει να φοιτήσει κρυφά και όταν αργότερα έδιναν συγχαρητήρια στη μητέρα της εκείνη έλεγε: «Εμείς δεν το θέλαμε καθόλου. Ο κύριος Κουν επέμενε».
Από μαθήτρια, πρωταγωνίστρια
Η Μάγια Λυμπεροπούλου άρχισε να εμφανίζεται στη σκηνή κατά τη διάρκειά των σπουδών της με ειδική άδεια ασκήσεως επαγγέλματος ως εξαιρετικό ταλέντο.
Τη σεζόν ’58-’59, ο Φέρτης πρωταγωνιστούσε στην Ηλικία της νύχτας και η Λυμπεροπούλου στο Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι.
Ο Κουν πάντα έπαιρνε νέους ανθρώπους και τους έδινε πρώτους ρόλους κατευθείαν. Αυτό δεν σημαίνει πως νομιμοποιούνταν ως πρωταγωνιστές.
Στον πρώτο της ρόλο δεν είχε ιδέα. Η ίδια είχε αναφέρει χαρακτηριστικά: «Μετά από πέντε χρόνια κατάλαβα γιατί ο Κουν στεκόταν στην κουίντα, είκοσι λεπτά μετά την έναρξη του έργου, και με κράταγε από τους ώμους».
Μετά την αποφοίτησή της παρέμεινε στο πλευρό του Κουν ως καλλιτεχνική συνεργάτιδά του μέχρι το 1970. Για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα διέμεινε στην Γαλλία, όπου σπούδασε κινηματογράφο.
Από την Γαλλία στην Ελλάδα
Η Μάγια Λυμπεροπούλου επιστρέφοντας στην Ελλάδα συνέχισε την καλλιτεχνική της πορεία συνεργαζόμενη με το Εθνικό Θέατρο, το Θέατρο Τέχνης και άλλους θιάσους αναλαμβάνοντας μεγάλους και απαιτητικούς ρόλους.
Ενδεικτικές της συνεισφοράς της στο θέατρο θεωρούνται οι παραστάσεις «’Αγγελοι στην Αμερική» (2010), «Το πένθος ταιριάζει στην Ηλέκτρα» (2013), «Ο θείος Βάνιας» (2009), «Η τριλογία του παραθερισμού» (2011).
Η ψυχή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας
Η Μάγια Λυμπεροπούλου υπήρξε η «ψυχή» του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας και η καλλιτέχνης που άφησε τη σφραγίδα της στο σημείο εκκίνησής του.
Το Θέατρο της Πάτρας ιδρύθηκε τον Ιούνιο του 1988 ως Δημοτικό Θέατρο Πάτρας υπό τη διεύθυνση της Μάγιας Λυμπεροπούλου και του Βίκτορα Αρδίττη και πρώτη παράσταση ήταν «Η Μαρκησία ντε Σαντ» του Μισίμα σε σκηνοθεσία της Λυμπεροπούλου. Στις 29 Ιουνίου του 1989 το θέατρο μετεξελίχθηκε σε ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας διατηρώντας αρχικά και τους δύο καλλιτεχνικούς διευθυντές του ως την αποχώρησή του Αρδίττη ένα χρόνο μετά, που άφησε τη Λυμπεροπούλου μόνη της στο τιμόνι του θεάτρου μέχρι το 1993.
Η εναρκτήρια παράσταση του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. «Γυάλινος Κόσμος» του Τενεσί Ουίλιαμς, από την Μάγια Λυμπεροπούλου ξεχώρισε για την ποιότητά της, όπως και οι «Μικροαστοί» του Μαξίμ Γκόργκι και η «Τριλογία των παραθεριστών» του Κάρλο Γκολντόνι.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις