Ήταν 31 Ιουλίου του 1944, όταν το αναγνωριστικό πολεμικό αεροσκάφος P-38 του 44χρονου, τότε γάλλου συγγραφέα και πιλότου, Σεντ Εξιπερί απογειώθηκε από στρατιωτική βάση της Κορσικής,  με σκοπό να συλλέξει στοιχεία με φωτογραφική μηχανή, για την προετοιμασία της συμμαχικής απόβασης στην Προβηγκία. Δεν επέστρεψε όμως ποτέ.

Η εξαφάνιση του παγκοσμίου φήμης συγγραφέα αποτέλεσε ένα από τα μεγαλύτερα αεροπορικά μυστήρια του 20ου αιώνα και συνοδεύτηκε από ποικίλες θεωρίες: Ότι καταρρίφθηκε από Γερμανούς, ότι έχασε τον έλεγχο του αεροσκάφους, ακόμα και ότι αυτοκτόνησε.

Το 1998, ανακαλύφθηκε το πρώτο αδιάσειστο στοιχείο: Ένας ψαράς, σε θαλάσσια περιοχή νότια της Μασσαλίας βρήκε ένα βραχιόλι που πάνω του είχε σκαλισμένα τα ονόματα του Σεντ Εξιπερί, της συζύγου του, Κονσουέλο και του Νεοϋρκέζου εκδότη του.

Το βραχιόλι του Σεντ Εξιπερί, που βρέθηκε το 1998

Την Άνοιξη του 2004, ήρθε στο φως ένα ακόμα σημαντικότερο εύρημα.

«ΤΑ ΝΕΑ», 8 Απριλίου 2004, Ιστορικό Αρχείο «ΤΟ ΒΗΜΑ» & «ΤΑ ΝΕΑ»

Γράφουν «ΤΑ ΝΕΑ» της 8ης Απριλίου 2004 και η Μαίρη Αδαμοπούλου.

«Εξαφανίστηκε πριν από 60 χρόνια, στις 31 Ιουλίου του 1944. Μαζί του πήρε τα μυστικά του 44χρονου τότε συγγραφέα και παθιασμένου αεροπόρου Αντουάν Σεντ Εξιπερί και γέννησε θρύλους σχετικά με την τύχη του.

»Τώρα συντρίμια από το μοιραίο εκείνο αεροπλάνο (Lockheed P-38 “Lightning”) – τμήματα από το σύστημα προσγείωσης και τη μηχανή – που έφεραν στο φως ερευνητές της γαλλικής υπηρεσίας υποβρύχιας αρχαιολογίας, δίνουν απαντήσεις, αφήνοντας όμως ακόμη στο σκοτάδι την αιτία της πτώσης του αεροπλάνου του δημιουργού του “Μικρού Πρίγκιπα”. Του τρίτου σε πωλήσεις βιβλίου, στον κόσμο, μετά τη Βίβλο και το “Κεφάλαιο” του Μαρξ».

Το ουσιώδες είναι αόρατο για τα μάτια, «Ο Μικρός Πρίγκιπας»

Τα ευρήματα προκάλεσαν ενθουσιασμό.

« “Πρόκειται για μεγάλη ανακάλυψη, που μέχρι σήμερα αποτελούσε όνειρο για τους ιστορικούς”, εκτιμά ο αξιωματικός της Πολεμικής Αεροπορίας της Γαλλίας, Φρεντερίκ Σολάνο.

»Ένας από τους δύτες κατάφερε να ανακαλύψει τον αριθμό του κατασκευαστή (2734) ο οποίος αποδείχθηκε ότι ανταποκρινόταν στον στρατιωτικό αριθμό που είχε δοθεί στο αεροσκάφος του Σεντ Εξιπερί (-42-68223).

»“Μου ήρθαν δάκρυα στα μάτια μόλις αντίκρυσα τον αριθμό”, λέει ο Πιερ Μπέκερ, επικεφαλής της μηχανολογικής εταιρείας Geocean που συνεργάζεται με τη γαλλική αρχαιολογική υπηρεσία. (…)

» “Δεν υπήρχε πρόβλημα στον έλικα, ούτε ίχνη από σφαίρες. Οδηγούμαστε στο συμπέρασμα πως έκανε μια σχεδόν κάθετη βουτιά με μεγάλη ταχύτητα. Ωστόσο δεν υπάρχουν άλλα στοιχεία”, λέει ο ιστορικός της Πολεμικής Αεροπορίας Φίλιπ Καστελάνο, επισημαίνοντας πως ίσως δεν μάθουμε ποτέ τα πραγματικά αίτια»

Δύο χρόνια αργότερα, τον Ιούλιο του 2006, ο 84χρονος πρώην πιλότος της ναζιστικής αεροπορίας δήλωσε στον θαλάσσιο αρχαιολόγο και δύτη Λουκ Βανρέλ, ότι στις 31 Ιουλίου 1944, είχε καταρρίψει ένα γαλλικό αναγνωριστικό αεροσκάφος που λίγες ημέρες μετά αντιλήφθηκε ότι πιθανότατα ήταν το αεροσκάφος του Σεντ Εξιπερί.

«Αυτό που είπε είναι ότι χτύπησε και κατέρριψε ένα P-38 στην περιοχή εκείνη στις 31 Ιουλίου. Δεν είπε ποτέ ότι κατέρριψε  τον Σεντ Εξιπερί», σχολίασε τότε ο Ολιβιέ ντ’ Αγκέ, εγγονός του Σεντ Εξιπερί και εκπρόσωπος της οικογένειας.

Ο ισχυρισμός του Xορστ Ρίπερτ παραμένει μία από τις πολλές, χωρίς τρανταχτές αποδείξεις, θεωρίες