Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Φωτιά στη Βαρυμπόμπη – Γιατί «χάθηκαν» τα Canadair από το πύρινο μέτωπο

Φωτιά στη Βαρυμπόμπη – Γιατί «χάθηκαν» τα Canadair από το πύρινο μέτωπο

Η οδυνηρή καθήλωση πολλών CL-215 και 415 κι ο νέος σχεδιασμός για το ξημέρωμα της Τετάρτης

Η καθήλωση λόγω της υψηλής θερμοκρασίας αλλά και βλαβών των περισσοτέρων από 15 ( εννιά CL-215 και έξι CL-415) πυροσβεστικά αεροσκάφη Canadair συνέβαλε καθοριστικά στην επέκταση της καταστροφικής πυρκαγιάς στην περιοχή Βαρυμπόμπης –Θρακομακεδόνων το τελευταίο 24ωρο.

Ελάχιστη ώρα, τα εν λόγω αεροσκάφη που μεταφέρουν από 4,5 έως 6,5 τόνους νερού συμμετείχαν στις προσπάθειες δασοπυρόσβεσης, κάτι που έπαιξε σημαντικό ρόλο στην επέκταση του πύρινου μετώπου.

Κι ετσι αδίκως «αναζητούντο» από εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης και πυρόπληκτους στις δημόσιες εκκλήσεις τους για από αέρος βοήθεια.

Στην αεροπυρόσβεση συμμετείχαν ελικόπτερα της Πυροσβεστικής και των Ενόπλων δυνάμεων, τα μικρά αμφίβια πυροσβεστικά αεροσκάφη (τράκτορες) που μεταφερουν όμως μόνο 2,5 τόνους νερού κι έχουν συμπληρωματικό ρόλο όπως και το ρωσικό μεγαθήριο Beriev Be-200 με διμελές πλήρωμα που είναι ικανό να συγκεντρώνει 12 τόνους νερού σε 14 δευτερόλεπτα από θάλασσες με κύματα έως 1,2 μέτρα. Με αναφορές στελεχών της Κατεχάκη ότι γίνεται ολοένα και πιο αποτελεσματικό , ύστερα από την σταδιακή προσαρμογή των Ρώσων πιλότων στο ελληνικό «ανάγλυφο» αφού αρχικά έριχναν νερό από σχετικά μεγάλο ύψος.

Επειδή λοιπόν η πυρκαγιά στην ευρύτερη περιοχή της Βαρυμπόμπης ξεκίνησε περίπου στις μία το μεσημέρι όταν η θερμοκρασία ήταν της τάξης του 42-44 βαθμών ήταν σχεδόν αδύνατη η απογείωση των περισσοτέρων από τα αεροσκάφη CL-215 που βρίσκονταν κυρίως σε περιφερειακά αεροδρόμια όπως της Ανδραβίδας κι αλλων.

Πολλές φορές βάσεις των εν λόγω αεροσκαφών είναι τα αεροδρόμια σε Σκύρο και Πρέβεζα. Ακόμη είχαν παρουσιασθεί βλάβες σε τουλάχιστον τρία από τα CL-415 που είχαν επιχειρήσει στην Ρόδο και σ άλλες πυρκαγιές , ενώ ένα από αυτό που είχε σταλεί για να υποβοηθήσει την κατάσβεση της πυρκαγιάς στην Σαρδηνία είχε παρουσιάσει βλάβη αλλά τελικώς επέστρεψε στην χώρα μας.

Ο βασικός σχεδιασμός των υπευθύνων της αεροπυρόσβεσης είναι σχεδόν όλα τα Canadair(παρ ότι είναι αεροσκάφη ηλικίας 50 ετών) είναι να βρίσκονται στον «αέρα» από το ξημέρωμα της Τετάρτης όταν κι οι θερμοκρασίες είναι χαμηλές και δεν εμποδίζουν την απογειωση των CL-215.

Επιπλέον το βράδυ της Τρίτης είχε δοθεί εντολή για την επισκευή όλων των πυροσβεστικών αεροσκαφών που παρουσίαζαν βλάβες κι έλειψαν καθοριστικά από την προσπάθεια «συρρίκνωσης» της καταστροφής με την ελπίδα ότι τα Canadair μαζί με τον υπόλοιπο εναέριο στόλο θα προχωρήσουν στην άμεση κατάσβεση της πυρκαγιάς από τις πρώτες πρωινές ώρες της Τετάρτης.

Must in

Μαθήματα ελληνικής Ιστορίας

Στη μελέτη «Ιστορία, έθνος και μυθιστόρημα στη Μεταπολίτευση» ο Δημήτρης Τζιόβας προσεγγίζει τη σχέση λογοτεχνίας και έθνους μέσα από τις μεταμορφώσεις του λεγόμενου «ιστορικού μυθιστορήματος», της μνήμης και των τραυμάτων

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024