Κατερίνα Στανίση – Τα «άγρια» χρόνια στις πίστες και η πεθερά Ρίτα Σακελλαρίου
Η Κατερίνα Στανίση θυμάται τα πρώτα χρόνια της καριέρας της που όπως λέει ήταν «άγρια», μιλάει για την άλλοτε πεθερά της Ρίτα Σακελλαρίου
Η Κατερίνα Στανίση είναι ένα ολόκληρο κεφάλαιο για ελληνικό λαϊκό τραγούδι.
Έχει συνεργαστεί με τους μεγαλύτερους συνθέτες και στιχουργούς, όπως Τάκης Μουσαφίρης, Απόστολος Καλδάρας, Νίκος Καρβέλας, Θανάσης Πολυκανδριώτης, Α Χρήστος Νικολόπουλος, Μάνος Ελευθερίου, Βασίλης Παπαδόπουλος, Γιάννης Πάριος, Σταμάτης Κραουνάκης, Λίνα Νικολακοπούλου, Λαυρέντης Μαχαιρίτσας, Εύη Δρούτσα, και πολλούς ακόμα ενώ κατατάσσεται μέσα στις 30 πιο εμπορικές τραγουδίστριες της Ελλάδας όλων των εποχών.
Το 1982, κι ενώ εμφανίζεται στο νυχτερινό κέντρο «Καρουσάκης» μαζί με την Βίκυ Μοσχολιού, την Λίτσα Διαμάντη και τον Κώστα Καρουσάκη, ο μαέστρος της ορχήστρας, συνθέτης και στιχουργός μεγάλων λαϊκών επιτυχιών Τάκης Μουσαφίρης θα της χαρίσει την πρώτη της επιτυχία, το τραγούδι «Μυστικέ μου έρωτα», το οποίο περιλαμβάνεται στον ομώνυμο και πρώτο δίσκο της, ο οποίος έγινε χρυσός έναντι των 88.000 αντιτύπων και την καθιέρωσε στη νυχτερινή ζωή της Αθήνας.
Από τότε μέχρι σήμερα θα γράψει στο κοντέρ της χιλιόμετρα επιτυχιών και δόξας, που έφτασαν τα όρια της απόλυτης λατρείας από τους θαυμαστές της οι οποίοι την ακολουθούσαν πιστά σε κάθε της εμφάνιση.
Τα πρώτα «άγρια» χρόνια και η πεθερά Ρίτα Σακελλαρίου
Η Κατερίνα Στανίση μιλώντας σε συνέντευξή της, θυμάται τα πρώτα χρόνια της καριέρας της που όπως λέει ήταν «άγρια», μιλάει για την άλλοτε πεθερά της Ρίτα Σακελλαρίου και αναφέρεται με κάθε λεπτομέρεια στους ανθρώπους που συνάντησε στην πορεία της στο τραγούδι.
Αρχίσατε το τραγούδι στην Ελλάδα ή στη Γερμανία ως παιδί μεταναστών;
Άρχισα στη Γερμανία να τραγουδάω σε ηλικία 15 ετών. Αλλά μόλις άρχισα να τραγουδάω, τα μαζέψαμε και γυρίσαμε στην Ελλάδα. Όμως και εδώ δεν ήταν καλά τα πράγματα. Ήταν πέτρινα χρόνια και εδώ. Όμως δεν μετανιώνω για τίποτα. Κατάφερα και έφτασα εκεί που ήθελα. Ίσως κάποιοι πουν ότι θα μπορούσα να κάνω παραπάνω πράγματα. Δεν με ενδιέφερε να κάνω τίποτα παραπάνω. Δεν είμαι φαταούλας για να κάνω τα πάντα. Είμαι ικανοποιημένη εδώ που έφτασα.
Οι γονείς σας σάς βοήθησαν στην πορεία σας στο τραγούδι;
Τις εποχές εκείνες το τραγούδι ήταν παρεξηγημένο. Θα έλεγα ψέματα ότι με βοήθησαν. Οι γονείς μου δεν ήξεραν τίποτα γι’ αυτό το επάγγελμα. Η μάνα μου ιδίως δεν ήθελε με τίποτα το παιδί της να ξενυχτάει και να τραγουδάει.
Μάλιστα, θυμάμαι που ένα βράδυ στη Γερμανία, στο κέντρο που τραγουδούσα ήρθε η αστυνομία και με ρωτούσε γιατί δεν ήμουν στο κρεβάτι μου να κοιμάμαι. Περνούσαμε δύσκολα οικονομικά και ήθελα να προσφέρω κι εγώ στην οικογένεια, γι’ αυτό και τραγουδούσα.
Ποιος ήταν ο πρώτος άνθρωπος που σας πίστεψε;
Ήταν ο Νίκολσον. Ενός πρώην χορευτής και μετέπειτα ιμπρεσάριος όλων των μεγάλων καλλιτεχνών. Τραγουδούσα, τότε, στη Στουτγκάρδη και είχε έρθει με τη μεγάλη Τζένη Βάνου. Γνωριστήκαμε, μου έδωσε την κάρτα του, ώστε, όταν επιστρέψω στην Ελλάδα, να πάω να τον βρω. Ετσι και έγινε. Τον βρήκα και μου έκλεινε δουλειές στην Ελλάδα. Η πρώτη μου δουλειά ήταν στη Λάρισα.
Πώς ήταν τότε τα πράγματα στα νυχτερινά κέντρα;
Άγρια!
Στη δισκογραφία πώς μπήκατε;
Τραγουδούσα στο μαγαζί του Καρουσάκη, στις Τζιτζιφιές, με τη Ρίτα Σακελλαρίου, την Τζένη Βάνου και πολλά άλλα μεγάλα ονόματα. Εκεί γνώρισα τον Τάκη Μουσαφίρη.
Εκείνος έφτιαχνε το πρόγραμμα. Μετά το τέλος της δουλειάς, όπως καθόμασταν μετά το τέλος του προγράμματος, μου πρότεινε να συνεργαστούμε και να πω το «Μυστικέ μου έρωτα». Με το που βγήκε, έκανε 80.000 αντίτυπα. Αν δεν ήταν ο Μουσαφίρης, δεν ξέρω αν θα γινόμουν η σημερινή Στανίση.
Από εκεί γνωρίσατε και τον γιο της Ρίτας Σακελλαρίου και παντρευτήκατε;
Όχι. Τον γιο της Ρίτας τον γνώρισα στη Θεσσαλονίκη πιο πριν… Το ριζικό είναι ριζικό και δεν αλλάζει!
Η Ρίτα ήταν δασκάλα για εσάς;
Μεγάλη δασκάλα. Τότε δεν καταλάβαινα πόσο σπουδαία ήταν. Αργότερα άρχιζα να το καταλαβαίνω πώς τραγουδούσε και την τεχνική που χρησιμοποιούσε.
Οι άλλες τραγουδίστριες χρησιμοποιούσαν λαρυγγισμούς και κορόνες. Η Ρίτα τα έλεγε απλά, λαϊκά και γινόταν κατανοητή από όλο τον κόσμο. Το χαρακτηριστικό στην ερμηνεία της ήταν που έσερνε τις λέξεις και νταλκάδιαζε τον κόσμο.
Κάποτε στα προγράμματα συνεργαζόσασταν πολλά και μεγάλα ονόματα. Σήμερα βλέπουμε οι περισσότεροι νέοι να τραγουδούν μόνοι τους…
Θα τραγουδήσεις μία φορά μόνος σου, θα τραγουδήσεις δύο, την επομένη θα συνεργαστείς και με άλλους, γιατί ο κόσμος βαριέται. Δυστυχώς, ο ένας δεν θέλει τον άλλον και θέλουν την πίτα ολόκληρη δική τους!
Όταν πρωτοβγήκατε, είχατε πρότυπο;
Μη νομίζεις ότι τους ήξερα και όλους τους τραγουδιστές εκεί στη Γερμανία. Ακούγαμε τότε Καζαντζίδη, Αγγελόπουλο, Διονυσίου, Πόλυ Πάνου. Εμένα μου άρεσε πολύ η Φωτεινή Μαυράκη.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις