Φωτιές – Όταν το Ιλιούσιν είχε εμφανισθεί πριν 23 χρόνια ως «σωτήρας» από τις πύρινες λαίλαπες
Πρώην στελέχη της Πυροσβεστικής εκφράζουν αμφιβολίες για την αποτελεσματικότητα του και μιλούν για «εξάτμιση του νερού που ρίχνει από μεγάλο ύψος»
Αμφιβολίες για την αποτελεσματικότητα του ρωσικού ιπτάμενου μεγαθηρίου «Ιλιούσιν» που στέλνει η Ρωσία στη χώρα μας, και το οποίο έχει τη δυνατότητα ρίψης 40 τόνων νερού εκφράζουν, μιλώντας προς «Το Βήμα» πρώην και νυν στελέχη της Πυροσβεστικής .
Κι αυτό με βάση την εμπειρία από την διετή παρουσία στην Ελλάδα τέτοιου είδους γιγαντιαίου αεροσκάφους την διετία 1998-1999. Με την ελπίδα ωστόσο ότι αυτή τη φορά θα υποβοηθήσει στον περιορισμό των πύρινων μετώπων που κατακαίουν τη χώρα και με τον φόβο εκδήλωσης νέων καταστροφικών πυρκαγιών.
Όταν είχε επιχειρήσει ξανά στην Ελλάδα
Αεροσκάφος «Ιλιούσιν» προσγειώθηκε για πρώτη φορά στη χώρα μας στις 7 Αυγούστου 1998, λίγες ώρες μετά την πυρκαγιά που κατέκαψε περίπου 110.000 στρέμματα στην Πεντέλη (περιοχές Διόνυσος , Ντράφι, Ανθούσα κι άλλες). Επρόκειτο για την πιο «οδυνηρή» πυρκαγιά για τα δάση της Αττικής αφού είχε προηγηθεί το 1995 πυρκαγιά στον ίδιο ορεινό όγκο που εμπόδισε οριστικά την αναγέννηση της βλάστησης και προκάλεσε ερημοποίηση μεγάλου τμήματος της Πεντέλης.
Στην άφιξη στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας του Ιλιούσιν (με δεκαμελές πλήρωμα κι ισχύ πυρόσβεσης αντίστοιχη οκτώ Canadair ) φαίνεται να είχε καθοριστικό ρόλο κι ο τότε υπουργός Εθνικής Αμυνας, Ακης Τσοχατζόπουλος. Όμως από την χρησιμοποίησή του διαπιστώθηκε ότι το τεράστιο μέγεθος του και το βάρος του δεν το υποβοηθούσε να προχωρά σε «βυθίσεις» και να προσεγγίζει σε χαμηλό ύψος τους ορεινούς όγκους της χώρας. Κι έτσι έριχνε τις τεράστιες ποσότητες νερού από μεγάλο ύψος με αποτέλεσμα σημαντικό τμήμα αυτού να εξατμίζεται προτού φτάσει στο έδαφος.
Με αναφορές, τότε, ότι το εν λόγω αεροσκάφος ήταν εξαιρετικά χρήσιμο για κατασβέσεις μεγάλων πυρκαγιών σε πεδιάδες και σε περιοχές αντίστοιχες με ρωσικές στέπες κι όχι στο «ανάγλυφο» της πατρίδας με τα πολλά βουνά, τα δύσβατα σημεία κλπ. Ακόμη το αεροσκάφος αυτό δεν προχωρούσε σε υδροληψία από την θάλασσα αλλά υπήρχε τροφοδοσία του από δεξαμενές σε αεροδρόμια.
Επιπλέον, σύμφωνα με πληροφορίες, φέρεται να είχαν δημιουργηθεί προβλήματα στις κινήσεις των υπολοίπων πτητικών μέσων που συμμετείχαν στην κατάσβεση των πυρκαγιών.
Μάλιστα, πρώην στελέχη της Πυροσβεστικής αναφέρονται στον κίνδυνο αεροπορικού ατυχήματος που είχε υπάρξει στην προσπάθεια κατάσβεσης πυρκαγιάς εκείνη την περίοδο στην Αιτωλοακαρνανία.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις