Νέος γύρος αντιμονοπωλιακών μέτρων στο κινεζικό Διαδίκτυο
Η εποπτική αρχή του κλάδου της Κίνας παρουσίασε νέο σχέδιο κανονισμών με στόχο να σταματήσει ο αθέμιτος ανταγωνισμός στο ίντερνετ
Η Κίνα συνεχίζει με αμείωτο ρυθμό τις προσπάθειες για αυστηρότερη εποπτεία στον κλάδο υψηλής τεχνολογίας και διαδικτύου της χώρας, με το Πεκίνο να υπόσχεται περισσότερο ανταγωνισμό προς όφελος των καταναλωτών.
Η εποπτική αρχή του κλάδου της Κίνας παρουσίασε νέο σχέδιο κανονισμών με στόχο να σταματήσει ο αθέμιτος ανταγωνισμός στο ίντερνετ. Οι κανονισμοί δημοσιοποιήθηκαν από τον επίσημο κρατικό φορέα για την εποπτεία της αγοράς (SAMR) και περιλαμβάνουν από απαγορεύσεις στον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες τεχνολογίας μπορούν να χρησιμοποιούν δεδομένα χρηστών, μέχρι την αντιμετώπιση ψεύτικων κριτικών για προϊόντα. Η νέα αυτή κίνηση αυξάνει τις ανησυχίες των αγορών για εταιρείες κολοσσούς της τεχνολογίας όπως είναι οι Tencent και Alibaba που έχουν μπει στο μικροσκόπιο των επενδυτών.
Το Πεκίνο παρακολουθεί και εποπτεύει με σιδερένια γροθιά τις εταιρείες τεχνολογίας και διαδικτύου στη χώρα ειδικά από τα τέλη του 2020 επικαλούμενο τον κίνδυνο της κατάχρησης μεριδίου αγοράς των εταιρειών αυτών εις βάρος του ανταγωνισμού, την κακή χρήση προσωπικών δεδομένων καταναλωτών και την παραβίαση των δικαιωμάτων των καταναλωτών αυτών.
Οι κανονισμοί
Ορισμένοι από τους πιο βασικούς κανονισμούς των κινεζικών αρχών για τις εταιρείες τεχνολογίας είναι μεταξύ άλλων οι εξής:
-Οι διαδικτυακές πλατφόρμες δεν θα πρέπει να χρησιμοποιούν δεδομένα, αλγορίθμους και άλλα τεχνικά μέσα για να επηρεάζουν τις επιλογές των χρηστών. Επίσης δεν θα τους επιτρέπεται να χρησιμοποιούν άλλες μεθόδους για να συγκεντρώνουν τεχνητά μεγαλύτερη επισκεψιμότητα. Με τον τρόπο αυτό στόχος είναι να κατασταλεί η πρακτική του να προσπαθεί μια εταιρεία να ανακατευθύνει έναν χρήστη στη δική της ιστοσελίδα όταν ο χρήστης αυτός περιηγείται σε άλλη ιστοσελίδα.
-Μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας όπως οι Tencent και Alibaba Group Holding μπορεί να αναγκαστούν να καταργήσουν τεχνολογίες που αποτρέπουν χρήστες να έχουν πρόσβαση στις υπηρεσίες μιας ανταγωνιστικής εταιρείας όταν οι χρήστες αυτοί επισκέπτονται τις ιστοσελίδες άλλης εταιρείας.
-Οι εταιρείες δεν θα έχουν την ευχέρεια να παρέχουν στο κοινό ψεύτικα στοιχεία που θα αφορούν για παράδειγμα πόσα κλικ έχουν γίνει σε συγκεκριμένο περιεχόμενο του διαδικτύου.
-Οι εταιρείες δεν θα μπορούν να αποκρύπτουν αρνητικές κριτικές για προϊόντα ή να προωθούν μόνο θετικές κριτικές για τα προϊόντα αυτά.
-Οι εταιρείες δεν θα πρέπει να χρησιμοποιούν δεδομένα και αλγορίθμους για να συγκεντρώνουν και να αναλύουν τα εμπορικά δεδομένα ανταγωνιστών τους.
-Οι αρχές θα μπορούν να χρησιμοποιούν τρίτες εταιρείες και θεσμούς για να ελέγχουν τα δεδομένα αυτά κι να ανακαλύπτουν εάν οι εταιρείες τεχνολογίας και διαδικτύου παραβαίνουν ή όχι τους κανονισμούς.
Οι νέοι αυτοί κανονισμοί τίθενται σε διαβούλευση με τους φορείς της αγοράς και το κοινό έως τις 15 Σεπτεμβρίου, όταν και θα ληφθούν οι τελικές αποφάσεις. Ο αυστηρότερος έλεγχος στις εταιρείες τεχνολογίας ξεκίνησε από τον Οκτώβριο του 2020 όταν μπήκε φρένο στην αρχική δημόσια εγγραφή για την εισαγωγή της εταιρείας ηλεκτρονικών πληρωμών Ant Group της Alibaba και του Τζακ Μα στο χρηματιστήριο.
Τον Απρίλιο η SAMR επέβαλε μεγάλο πρόστιμο 2,5 δισ. δολ. στην Alibaba κατηγορώντας την για αθέμιτες πρακτικές ανταγωνισμού. Τον Ιούλιο οι εποπτικές αρχές επέβαλαν στην Tencent να παραχωρήσει αποκλειστικές άδειες εκμετάλλευσης για συγκεκριμένα τραγούδια μέσω της πλατφόρμας της streaming. Επίσης έβαλε φρένο στη συγχώνευση δύο θυγατρικών εταιρειών την Tencent στον ίδιο κλάδο δραστηριότητας.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις